Connect with us

Business

Οι κτηματομεσιτικές επιχειρήσεις βελτιώθηκαν κατά την πανδημία

Ο Βασίλης Μηλιώνης, επενδυτής ακινήτων και επιχειρηματίας από την Ελλάδα, εξηγεί την τρέχουσα κατάσταση της αγοράς ακινήτων κατά τη διάρκεια της παγκόσμιας πανδημίας που πλήττει ολόκληρο τον κόσμο εδώ και σχεδόν ένα χρόνο.

Είναι τόσο σημαντικές πληροφορίες ώστε άλλοι επενδυτές από άλλες χώρες να αποκτήσουν μια νέα εικόνα. Έτσι, θα είναι σε θέση να αποφασίσουν εάν θα πρέπει να επενδύσουν σε ακίνητα ή όχι.

Σύμφωνα με τον Έλληνα επενδυτή ακινήτων, σχεδόν όλοι οι τομείς, συμπεριλαμβανομένου του τομέα ακινήτων, αντιμετωπίζουν αβέβαιες καταστάσεις εδώ και αρκετούς μήνες. Αυτό έχει πράγματι σημαντικό αντίκτυπο στις επενδύσεις σε ακίνητα.

Αν και η αγορά ακινήτων επηρεάζεται επίσης αρνητικά από την παγκόσμια πανδημία, αυτό δεν σημαίνει ότι οι επενδυτές πρέπει να σταματήσουν να επενδύουν στις ιδιοκτησίες και στα ακίνητα. Ο Έλληνας επενδυτής ακινήτων δηλώνει ότι η κατάσταση στην αγορά ακινήτων είναι λίγο καλύτερη. Αναφέρει ότι οι πωλήσεις ακινήτων έχουν αυξηθεί κατά 21 τοις εκατό στη πρώτη φάση της επιδημίας covid.

Η τιμή των σπιτιών είναι ακόμη υψηλότερη από πριν.

Ένας από τους λόγους είναι ότι πολλές κυβερνήσεις πολλών χωρών έχουν εφαρμόσει μια νέα “κανονική” κατάσταση. Οι άνθρωποι επιτρέπεται τώρα να κάνουν τις δραστηριότητές τους με αυστηρά πρωτόκολλα υγείας.

Ταυτόχρονα, αρκετά μεσιτικά γραφεία προχωρούν σε ειδικές προσφορές, όπως το να προσφέρουν χαμηλά επιτόκια που έχουν σκοπό να αυξήσουν τις πωλήσεις. Το ενδιαφέρον είναι ότι τα μεσιτικά γραφεία μπορούν να κερδίσουν εισόδημα ακόμη πιο γρήγορα, επειδή μπορούν να πουλήσουν πιο ακριβά σπίτια. 

Ο κ. Μηλιώνης δηλώνει ότι οι πωλήσεις ακινήτων είναι εκπληκτικά μεγάλες και γρήγορες σε αυτή τη δύσκολη περίοδο της πανδημίας. Φαίνεται ότι οι άνθρωποι όταν βρίσκουν χαμηλά ποσοστά υποθηκών δεν διστάζουν να προχωρήσουν σε αγορές ακινήτων.  Σε τελική ανάλυση, οι άνθρωποι ψάχνουν ακόμα να βρουν ένα άνετο μέρος διαβίωσης για τον εαυτό τους και την οικογένειά τους, παρά την κακή κατάσταση της παγκόσμιας χρηματοδότησης.

Ο Βασίλης Μηλιώνης προτείνει τα γραφεία ακινήτων να χρησιμοποιούν ένα μοντέλο τρισδιάστατης καμπάνιας για την προώθηση των ακινήτων τους. Με αυτόν τον τρόπο, οι πελάτες θα μπορούν να δουν και να εξερευνήσουν την κατάσταση του ακινήτου ουσιαστικά. Αυτός ο virtual τρόπος παρουσίασης έχει αποδειχτεί ότι μπορεί να βοηθήσει στην αύξηση των πωλήσεων και την ασφάλεια των επενδυτών ταυτόχρονα.

Ο Έλληνας επιχειρηματίας ενθαρρύνει τους ανθρώπους να είναι δημιουργικοί και αισιόδοξοι για να διατηρήσουν τις επιχειρήσεις σε λειτουργία σε αυτή τη δύσκολη περίοδο. Επιπλέον, τα γραφεία ακινήτων πρέπει να είναι σε θέση να βρουν αποτελεσματικά “κόλπα” για να διατηρήσουν τον τομέα των ακινήτων σε λειτουργία. Με αυτόν τον τρόπο, η οικονομία ολόκληρης της χώρας μπορεί να επιβιώσει κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Business

Πως εξοικονομείται ενέργεια στη Βιομηχανία

Σύμφωνα με το ενεργειακό ισοζύγιο της χώρας, η συμμετοχή της βιομηχανίας στη συνολική κατανάλωση τελικής ενέργειας ανέρχεται περίπου στο 23% (στοιχεία Υπουργείου Ανάπτυξης, 2002). Από τη συνολική ενέργεια που καταναλώνεται στη βιομηχανία, το 26,8% είναι ηλεκτρισμός, το 67,8% παράγεται από συμβατικά καύσιμα και το 5,4% προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ).

Ο χαμηλός βαθμός ενεργειακής απόδοσης της ελληνικής βιομηχανίας οφείλεται κυρίως στην έλλειψη επεμβάσεων εξοικονόμησης ενέργειας, αλλά και εκσυγχρονισμού.

Οι επεμβάσεις εξοικονόμησης ενέργειας σε μία ελληνική βιομηχανία μπορούν να είναι από ένα απλό «ενεργειακό νοικοκύρεμα» με χαμηλό κόστος, μέχρι επεμβάσεις υψηλότερου κόστους με μεσο-βραχυπρόθεσμη απόσβεση.
Σε κάθε περίπτωση, ένα πρόγραμμα επεμβάσεων εξοικονόμησης ενέργειας σε μία βιομηχανία θα πρέπει να υλοποιηθεί με τεχνικοοικονομικά κριτήρια, έτσι ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες και τις απαιτήσεις της συγκεκριμένης βιομηχανίας, να εφαρμοσθεί σε τομείς όπου υπάρχει σημαντικό δυναμικό εξοικονόμησης ενέργειας με αποτέλεσμα τη μεγιστοποίηση του οικονομικού οφέλους που θα προκύψει από τις επεμβάσεις και ο χρόνος απόσβεσης του κεφαλαίου που θα επενδυθεί να είναι ελκυστικός για την επιχείρηση.

Οι σημαντικότερες επεμβάσεις εξοικονόμησης ενέργειας που μπορούν να υλοποιηθούν σε μία βιομηχανία είναι η αντικατάσταση ηλεκτροκινητήρων με σύγχρονους κινητήρες υψηλού βαθμού απόδοσης, ο εκσυγχρονισμός των συστημάτων πεπιεσμένου αέρα, η ρύθμιση, συντήρηση, αντικατάσταση λεβήτων, φούρνων, κλιβάνων, η θερμομόνωση αγωγών, δεξαμενών και άλλου εξοπλισμού, η ανάκτηση θερμότητας, η εγκατάσταση συστήματος ενεργειακής διαχείρισης, η υποκατάσταση υγρών καυσίμων από φυσικό αέριο, η εγκατάσταση συστήματος συμπαραγωγής θερμότητας και ηλεκτρισμού κ.α.

Τα σημαντικότερα από τα οφέλη που προκύπτουν από την εξοικονόμηση ενέργειας στη βιομηχανία είναι:

Μείωση του κόστους παραγωγής του τελικού προϊόντος και συνεπώς αύξηση της ανταγωνιστικότητας της βιομηχανίας.

Μείωση των εκπομπών των αέριων ρύπων και προσαρμογή των βιομηχανιών στις υπό εφαρμογή σχετικές Κοινοτικές Οδηγίες.

Θετική συμβολή στο ενεργειακό ισοζύγιο της χώρας, λόγω μείωσης της κατανάλωσης ενέργειας.

Συμβολή στην προσπάθεια της χώρας για μείωση της εξάρτησης από εισαγόμενα καύσιμα και αντίστοιχη εξοικονόμηση συναλλάγματος.

Συμβολή στην επίτευξη των στόχων και των δεσμεύσεων της χώρας, που έχουν τεθεί για τη μείωση των εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου σε διεθνές επίπεδο.

Continue Reading

Business

Εταιρικός εκφοβισμός στην Ελλάδα; Κι όμως υπάρχει!

Η εποχή του κορωνοϊού έτυχε να είναι και η εποχή των μεγάλων αποκαλύψεων. Ο “ασκός του Αιόλου” άνοιξε μετά την καταγγελία της Σοφίας Μπεκατώρου για σεξουαλική κακοποίηση. Η αποκάλυψη του δυσάρεστου περιστατικού ευαισθητοποίησε την ελληνική κοινωνία. Και άλλες Ελληνίδες αθλήτριες αποφάσισαν να μοιραστούν τα βιώματα τους. Μάλιστα, η Εισαγγελία Αθηνών ξεκινησε έρευνα, παρά την πάροδο 23 ετών και την παραγραφή του όποιου εγκλήματος.

Μετά τις αποκαλύψεις στο χώρο του αθλητισμού ακολούθησε ο χώρος του πολιτισμού με τις καταγγελίες για γνωστούς ηθοποιούς και σκηνοθέτες να μην έχουν τέλος. Άνθρωποι συμπαθείς και αγαπητοί μέχρι χθες, πλέον είναι στο επίκεντρο, με τα  θύματα και το κοινό να ζητούν την παραδειγματική τιμωρία τους.

ΑΝΑΜΦΙΒΟΛΑ, ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΠΑΘΟΓΕΝΕΙΑΣ ΤΗΣ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ, ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΤΗΣ ΚΑΤΑΧΡΗΣΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ.

Είναι γεγονός πως η “λάμψη” και η δημοσιότητα του χώρου του θεάματος και του αθλητισμού μαγνητίζουν το ενδιαφέρον της κοινής γνώμης. Όμως, μην ξεχνάμε πως υπάρχουν χιλιάδες περιστατικά εκφοβισμών κάθε μορφής που δεν βλέπουν ποτέ το φως της δημοσιότητας. Ένα από αυτά τα περιστατικά είναι και το ακόλουθο, αληθινό περιστατικό που θα μας διηγηθεί η εταιρεία VNG Digital Group, χωρίς ονόματα στην παρούσα φάση, λόγω του ότι βρίσκονται εν αναμονή της επίσημης τοποθέτησης του οργανισμού. Παραθέτουμε αυτούσια:

Το χρονικό του εκφοβισμού

Πρόσφατα,  επικοινώνησε μαζί μας θυγατρική μεγάλου ελληνικού ομίλου, εισηγμένου στο χρηματιστήριο, προκειμένου να λάβει την προσφορά μας για διαχείριση της εικόνας της σε ψηφιακό επίπεδο, με υπηρεσίες digital marketing. Μετά τη σχετική μελέτη από μέρους μας, ορίστηκε τηλεραντεβού προκειμένου να συζητήσουμε τις λεπτομέρειες του project. Από την αρχή της τηλεδιάσκεψης με την υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων & επικοινωνίας της εταιρείας και πριν καλά καλά ξεκινήσει η συζήτηση, διακρίναμε μια επιθετική και αυταρχική συμπεριφορά, η οποία στόχευε στον “έλεγχο” των συνομιλητών της, δηλαδή της εταιρείας μας, για να επιβάλλει τους δικούς της όρους, να μας θέσει σε άμυνα, να επιβάλλει τους κανόνες της και να κάνει μια επίδειξη ισχύος τόσο σε εμάς, όσο και στους υφισταμένους της, οι οποίοι καθ’ όλη τη διάρκεια της “επίθεσης-επίδειξης”, ήταν απλοί θεατές.

“Εγώ αποφασίζω” 

ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΜΕ ΤΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΣΥΝΕΒΗ, ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΕΝΟΣ ΜΕΓΑΛΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ, ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕ ΤΗ ΦΗΜΗ ΚΑΙ ΤΗ ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΠΟΥ ΕΡΓΑΖΕΤΑΙ, ΩΣ ΔΙΚΗ ΤΗΣ ΔΥΝΑΜΗ, ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΕΠΙΒΛΗΘΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΣΥΝΟΜΙΛΗΤΕΣ ΤΗΣ ΟΙ ΔΙΚΟΙ ΤΗΣ ΚΑΝΟΝΕΣ, -ΑΝ ΗΘΕΛΑΝ- ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΙ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ!

Η συγκεκριμένη συμπεριφορά μας προκάλεσε αναστάτωση και δυσφορία, λόγω του ότι στην πολυετή παρουσία μας στην αγορά, δεν έτυχε να αντιμετωπίσουμε ξανά ανάλογο περιστατικό. Με μια δεύτερη σκέψη συνειδητοποιήσαμε ότι το δύσκολο σε τέτοιες περιπτώσεις είναι να αναγνωρίσει το θύμα την παραβατική συμπεριφορά του θύτη. Αυτό, ευτυχώς συνέβη στη δική μας περίπτωση και μάλιστα το πήγαμε και ένα βήμα παρακάτω: Κατανοήσαμε ότι πρόκειται για μια μορφή εκφοβισμού, την οποία επειδή ασκήθηκε από επιχείρηση προς επιχείρηση, την ονομάσαμε Εταιρικό εκφοβισμό.

Εταιρικός εκφοβισμός (εταιρικό bullying)

Πρόκειται για μια μορφή εκφοβισμού που δανείζεται πολλά κοινά στοιχεία με τον εκφοβισμό στον χώρο εργασίας. Όμως ενώ ο εκφοβισμός στον χώρο εργασίας αφορά την “επίθεση” κάποιου ατόμου ή ατόμων σε συνάδελφο τους, στον εταιρικό εκφοβισμό η “επίθεση” γίνεται από έναν οργανισμό σε έναν άλλον οργανισμό.

Συγκεκριμένα, ο εταιρικός εκφοβισμός ή εταιρική ψυχολογική κακομεταχείριση, ή εταιρικό bullying, είναι η τάση ενός ανθρώπου ή ομάδας ανθρώπων να χρησιμοποιεί συνεχή επιθετική ή αδικαιολόγητη συμπεριφορά ενάντια σε ένα στέλεχος άλλης εταιρείας, όχι εξαιτίας κάποιας προσωπικής σύγκρουσης ή συμφερόντων αλλά με σκοπό να αποπροσανατολίσει το στόχο της επίθεσης και να τον υποτάξει ή να ελέγξει τα συναισθήματά του. Δευτερεύων σκοπός είναι μέσω του εκφοβισμού που ασκεί σε στέλεχος άλλου οργανισμού, να εκφοβίσει παράλληλα και το προσωπικό που διοικεί ο ίδιος, ώστε να είναι πιο δεκτικό σε όσα διατάζει ο εργασιακός-εταιρικός δυνάστης. Πρόκειται δηλαδή για μια επίδειξη “δύναμης”.

Η Εταιρική Ψυχολογική Κακομεταχείριση μπορεί να περιέχει λεκτικές ή μη λεκτικές τακτικές, ψυχολογική βία, φυσική επίθεση και εξευτελισμό. Αυτό το είδος της επιθετικής συμπεριφοράς είναι ιδιαίτερα δύσκολο να αντιμετωπιστεί γιατί σε αντίθεση με τις τυπικές μορφές εκφοβισμού, οι εταιρικοί δυνάστες συχνά ενεργούν σύμφωνα με τους θεσμοθετημένους κανόνες και πολιτικές του οργανισμού τους!!!

Μορφές Εταιρικής Ψυχολογικής Κακομεταχείρισης:

  • να είναι κάποιος αγενής ή εχθρικός
  • να μιλάει ή και να κοιτάζει υποτιμητικά
  • να φωνάζει, να βρίζει, να απειλεί
  • να έχει αλαζονική συμπεριφορά (εγώ αποφασίζω)
  • να κριτικάρει με το παραμικρό

Δηλαδή ο εταιρικός θύτης επιτίθεται άμεσα ή έμμεσα σε κάποιο στέλεχος-στόχο άλλης εταιρείας, χωρίς να υπάρχει μεταξύ τους αντικειμενικός λόγος διαμάχης. Για να πετύχει την “υποταγή” του στελέχους-στόχου χρησιμοποιεί την εξουσία του στο χώρο, την επιρροή του στους δικούς του εργαζόμενους και το ίδιο το σύστημα εργασίας ως μέσο προσβολής της αξιοπρέπειας της άλλης επιχείρησης. Πολλοί από τους εταιρικούς θύτες δεν μπορούν να επιβιώσουν στον εργασιακό χώρο χωρίς να έχουν έναν στόχο κάθε φορά (κατά συρροή θύτες), ενώ το σίγουρο είναι πως κάποιος που ασκεί εταιρικό εκφοβισμό, α-πο-κλεί-ε-ται να μην ασκεί και εργασιακό εκφοβισμό στους υφισταμένους του.

Η Εταιρική Ψυχολογική Κακομεταχείριση μπορεί να είναι συγκαλυμμένη ή φανερή

Συχνά το φαινόμενο είναι δύσκολο να ανιχνευτεί ακόμα και από τον ίδιο τον στόχο, ειδικά αν δεν είναι ενήμερος για την ύπαρξη αυτής της ψυχοφθόρας εταιρικής τακτικής. Η δε οικονομική δυσπραγία σε συνδυασμό με την ελπίδα για συνεργασία, δυσκολεύει την δημοσιοποίηση και αντιμετώπισή της.

Κακός υπάλληλος ή μια διαταραχή προσωπικότητας;

Σύμφωνα με τη wikipedia, οι παρακάτω διαταραχές προσωπικότητας, που συναντώνται συχνά σε εργοδότες και προϊσταμένους σχετίζονται με την συμπεριφορά της Εργασιακής-Εταιρικής Ψυχολογικής Κακομεταχείρισης:

  • Αντικοινωνική Διαταραχή Προσωπικότητας
  • Ναρκισιστική Διαταραχή Προσωπικότητας
  • Θεατρική Διαταραχή Προσωπικότητας
  • Ψυχαναγκαστική Διαταραχή Προσωπικότητας

Ποια είναι τα κύρια χαρακτηριστικά των ανθρώπων που η προσωπικότητά τους είναι δομημένη με βάση τις παραπάνω διαταραχές;  Η έλλειψη ενσυναίσθησης, αισθήματος ενοχής και μεταμέλειας για τις πράξεις τους.

Εταιρικός εκφοβισμός στην Ελλάδα

Αν γινόταν να βγουν στο φως της δημοσιότητας οι υποθέσεις εταιρικού εκφοβισμού στην Ελλάδα, η λίστα δεν θα είχε τελειωμό. Ωστόσο, λόγω της ιδιαιτερότητας που έχει η συγκεκριμένη κατηγορία bullying, σε αυτό το άρθρο θα αναφερθούμε σε δύο ακόμα τύπους εκφοβισμού & παραβατικής συμπεριφοράς, εκτός του προαναφερθέντος. Ένα από αυτά απασχόλησε την κοινή γνώμη,  ενώ το άλλο είναι από αυτά που συνήθως δεν γνωρίζουν δημοσιότητα…

#1 “Θέλω διαφήμιση”. Πριν από λίγα χρόνια, αίσθηση είχε προκαλέσει η εξάρθρωση κυκλώματος δημοσιογράφων που εκβίαζε ΔΕΚΟ, τράπεζες και επιχειρήσεις προκειμένου να αποσπούν κονδύλια για διάθεση διαφημιστικού χώρου και χρόνου σε έντυπα & website συμφερόντων τους. Ο εκβιαστής δεν δίστασε να απειλήσει μέλη οικογενειών των θυμάτων προκειμένου να πετύχει το σκοπό του.

#2 “Θέλω προμήθεια”. Στελέχη που λόγω της θέσης τους μπορούν να επιλέγουν προμηθευτές και συνεργάτες, ζητούν προμήθεια για να δώσουν τη δουλειά. Τις περισσότερες φορές, αν υπάρχει η “εύνοια” του “εκβιαστή” οι τιμές δεν παίζουν ρόλο.  Έτσι, η  πλειοψηφία των προμηθευτών ενδίδει υπερ-τιμολογώντας τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες. Με αυτό τον τρόπο όλοι δείχνουν πως είναι ευχαριστημένοι, πλην όμως ο εκφοβισμός παραμένει γεγονός.

Κλείνοντας, πρέπει να αναφέρουμε πως ο εταιρικός εκφοβισμός ως θέμα έχει πολλές προεκτάσεις και σίγουρα δεν το έχουμε καλύψει. Ελπίζουμε όμως να παρακινήσουμε και άλλες επιχειρήσεις να αναγνωρίζουν τέτοιες συμπεριφορές και να τις καταγγέλλουν.

Continue Reading

Business

Διαψεύδει κατηγορηματικά η Dimera Media τα σενάρια ότι αποχωρεί από το Open

Σε διάψευση ώστε να διασκεδαστούν οι εντυπώσεις που έχουν δημιουργηθεί τον τελευταίο καιρό προχώρησε η Dimera Media Investments σχετικά με τα αναληθή δημοσιεύματα που τη θέλουν να συζητά με τρίτους ώστε να αποχωρήσει από το Open.

Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει επί λέξη η εταιρεία:

“Η Dimera Media Investments, μοναδικός μέτοχος της εταιρίας Ραδιοτηλεοπτικής Α.Ε. (τηλεοπτικός σταθμός OPEN), διαψεύδει κατηγορηματικά και σε όλους τους τόνους τα ανυπόστατα και ψεύδη σενάρια που διακινούν κακόβουλα και υποκινούμενα δημοσιεύματα σχετικά με υποτιθέμενες συζητήσεις της με τρίτους για το OPEN και σχετικά με την φερόμενη απεμπλοκή της από την τηλεοπτική αγορά.

Η Dimera Media Investments καθιστά κατηγορηματικά σαφές πως θα συνεχίσει δυναμικά και με συνέπεια την επενδυτική της δραστηριότητα στον τηλεοπτικό σταθμό OPEN, επιδιώκοντας την περαιτέρω ανάπτυξή του”.

Continue Reading

Business

Αρχή λειτουργίας ηλιακού θερμοσίφωνα

Οι ηλιακοί θερμοσίφωνες ανοικτού κυκλώματος είναι απλούστεροι και φθηνότεροι, έχουν όμως προβλήματα σε χαμηλές θερμοκρασίες (παγετούς) γιατί δεν μπορούμε να τους προσθέσουμε αντιψυκτικά μίγματα (το θερμαινόμενο μέσο είναι το ίδιο το νερό χρήσης). Στους ηλιακούς θερμοσίφωνες κλειστού κυκλώματος μπορεί το θερμαινόμενο μέσο να είναι και άλλο ρευστό (πχ. λάδι).

Αν είναι μονο νερό, έχει αντιψυκτικά και αντιδιαβρωτικά πρόσθετα για προστασία της συσκευής. Επίσης μπορούμε να κατηγοριοποιήσουμε τους ηλιακούς θερμοσίφωνες ανάλογα με τον αριθμό ενεργειακών πηγών που μπορούν να εκμεταλλευτούν σε: Διπλής ενέργειας: Ο θερμοσίφωνας λειτουργεί εκμεταλλευόμενος είτε την ηλιακή ενέργεια είτε το ηλεκτρικό ρεύμα (π.χ. κατά την διάρκεια συννεφιάς οπότε η ηλιακή ενέργεια δεν είναι αρκετή για να ζεστάνει το νερό).

Για τον σκοπό αυτό, υπάρχει ηλεκτρική αντίσταση τοποθετημένη εντός του τμήματος αποθήκευσης. Τριπλής ενέργειας: Λειτουργεί όπως ο ηλιακός θερμοσίφωνας διπλής ενέργειας αλλά έχει επιπλέον μια είσοδο για να εκμεταλλευτεί ως θερμαντικό μέσο το ζεστό νερό του καλοριφέρ που παράγεται από τον λέβητα κεντρικής θέρμανσης. Προϋπόθεση για την εγκατάσταση ηλιακού θερμοσίφωνα τριπλής ενέργειας είναι να υπάρχει η κατάλληλη υποδομή στο οίκημα υπό την μορφή ξεχωριστών σωληνώσεων (ανά διαμέρισμα εάν πρόκειται για πολυκατοικία) που να συνδέουν το λεβητοστάσιο με τον χώρο εγκατάστασης του ηλιακού θερμοσίφωνα (ταράτσα ή σκεπή).

Ο ηλιακός θερμοσίφωνας φυσικής κυκλοφορίας κατά την λειτουργία του εκμεταλλεύεται το φυσικό φαινόμενο της ροής των ρευστών λόγω διαφοράς θερμοκρασίας (διαφοράς πυκνότητας), γνωστό και σαν αρχή του θερμοσιφώνου. Έτσι πετυχαίνεται με φυσικό τρόπο χωρίς κυκλοφορητή (αντλία) η συνεχής ροή του θερμαινόμενου μέσου, από το θερμότερο σημείο (ηλιακοί συλλέκτες) προς το ψυχρότερο (δεξαμενή νερού), μέχρις ότου τα δύο σημεία να αποκτήσουν παρόμοιες θερμοκρασίες.

Για να είναι αυτό δυνατό πρέπει το ψυχρότερο σημείο να είναι ψηλότερα από το θερμότερο σημείο και για τον λόγο αυτό σε όλους τους ηλιακούς θερμοσίφωνες η δεξαμενή αποθήκευσης είναι πάντα ψηλότερα από τους ηλιακούς συλλέκτες. (σε περίπτωση που δημιουργηθούν φυσαλίδες αέρα στο κλειστό κύκλωμα η απόδοση του συστήματος μειώνεται)

Η συνολική απόδοση του ηλιακού θερμοσίφωνα εξαρτάται από το μέγεθος και το είδος (ποιότητα) της συλλεκτικής επιφάνειας που σε συνάρτηση με το θερμοδοχείο (το οποίο όσο μικρότερο είναι ανεβάζει μεγαλύτερη θερμοκρασία) καθώς και από την θερμοκρασία του περιβάλλοντος, τη νεφοκάλυψη και την αποτελεσματικότητα της θερμικής μόνωσης του συστήματος. Χρειάζεται μελέτη και ειδικές μετρήσεις ώστε η θερμοκρασία του νερού να μην ξεπερνάει το σημείο βρασμού και να μην γίνεται ατμοποίηση.

Για την οικονομικότερη λειτουργία του ηλιακού θερμοσίφωνα τόσο στην αναθέρμανση όσο και στην ηλεκτρική του λειτουργία κατά τους χειμερινούς μήνες είναι απαραίτητο η δεξαμενή να αποθηκεύει νερό υψηλής θερμοκρασίας. Για αυτόν τον λόγο αλλά και για την προστασία του περιβάλλοντος, οι κατασκευαστές μελετούν συστήματα με δεξαμενές το δυνατόν μικρότερες οπότε και αποδοτικότερα ηλιακά συστήματα.

Για τις μετρήσεις αυτές τα εργαστήρια εκδίδουν για λογαριασμό των κατασκευαστών ανάλογα πιστοποιητικά απόδοσης των συστημάτων. Η VENMAN σας προσφέρει  ολοκληρωμένα συστήματα ηλιακού θερμοσίφωνα, σχεδιασμένα να ικανοποιούν την ανάγκη σας για υψηλή απόδοση και οικονομία.  

Continue Reading

Business

Η ιστορία του ηλιακού θερμοσίφωνα

Ο πλανήτης μας δέχεται καθημερινά πολύ μεγάλες ποσότητες ενέργειας από τον ήλιο. Η ενέργεια αυτή αποτελεί βασικό παράγοντα ζωής για όλους τους ζωντανούς οργανισμούς πάνω στη γη. Η ηλιακή ενέργεια ήταν η πρώτη μορφή ενέργειας που εκμεταλλεύτηκε ο άνθρωπος, από τα πρώτα χρόνια κιόλας της ζωής του διότι από πολύ νωρίς αντιλήφθηκε τα οφέλη της. 

Πλέον ο άνθρωπος έχει καταφέρει να είναι σε θέση να συλλέγει αυτήν την ηλιακή ενέργεια και να την εκμεταλλεύεται με διάφορους σύγχρονους τρόπους. Τα ηλιακά κάτοπτρα ήταν η πρώτη μορφή συσκευής ώστε να μπορούν οι σιδηρουργοί να συσσωρεύουν  την ηλιακή ενέργεια με σκοπό να επιτυγχάνουν ιδιαίτερα υψηλές θερμοκρασίες για την τήξη των μετάλλων. Καθώς η τεχνολογία εξελισσόταν εμφανίστηκαν τα ηλιακά κύτταρα.

Τα ηλιακά κύτταρα αποτελούνται από συσσωρευτές ενέργειας και χημικά στοιχεία ώστε να μπορεί να μετατρέπεται η ηλιακή ενέργεια σε ηλεκτρική.

Η λειτουργία τους βασίζεται στην φωτοηλεκτρική αρχή. Έτσι λειτουργούν αρκετές συσκευές σήμερα όπως τα ηλιακά ραδιόφωνα, τηλέφωνα κ.α. Μια άλλη συσκευή μετατροπής της ηλιακής ενέργειας σε μορφή θερμότητας είναι οι ηλιακοί βραστήρες.

Αποτελούνται από παραβολικά ή επίπεδα κάτοπτρα και μπορούν να αναπτύξουν θερμότητα μέχρι και 180οC. Η ηλιακοί βραστήρες χρησιμοποιούνται συνήθως ως μια εναλλακτική μορφή μαγειρέματος. 

Εκτός από όλες τις παραπάνω συσκευές που βοηθούν τον άνθρωπο να μετατρέψει την ηλιακή ενέργεια σε άλλη μορφή δημιουργήθηκε μια ακόμα συσκευή που είναι και η πιο διαδεδομένη ίσως από όλες τις υπόλοιπες. Πρόκειται για τους ηλιακούς θερμοσίφωνες ή αλλιώς ηλιοθερμαντήρες.

Ειδικότερα στην χώρα μας είναι από τις πιο διαδεδομένες συσκευές καθώς το επιτρέπουν και οι συνθήκες. Πρόκειται για επίπεδους συλλέκτες ηλιακής ενέργειας εξοπλισμένοι με ενσωματωμένους αγωγούς μαύρου χρώματος όπου μας δίνουν τη δυνατότητα να έχουμε ζεστό νερό άμεσα,  χωρίς την κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος.

Έτσι μας παρέχουν τη δυνατότητα να εξοικονομούμε ενέργεια, χρήματα αλλά και χρόνο καθώς το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα του έτους επικρατεί ηλιοφάνεια στην χώρα μας. 

Η Ελλάδα βρίσκεται ανάμεσα στις πρώτες χώρες παγκοσμίως που έχει αναπτυχθεί σοβαρά στον συγκεκριμένο κλάδο βιομηχανίας καθώς γίνονται συνεχώς μελέτες αλλά και πειράματα ώστε να μπορούν να καλύπτονται τόσο οι καθημερινές ανάγκες όσο και οι μεγάλες βιομηχανικές μονάδες. 

Continue Reading

Business

Ενεργητικά συστήματα ηλιακής ενέργειας

Σε αυτό το άρθρο θα αναλύσουμε τα ενεργητικά συστήματα ηλιακής ενέργειας.

Τα ενεργητικά ηλιακά συστήματα αποτελούν μηχανικές κατασκευές ικανές να συλλέγουν την ηλιακή ενέργεια, να τη μετατρέπουν σε αξιοποιήσιμη (θερμική, ψυκτική ή ηλεκτρική), να αποθηκεύουν τμήμα αυτής και να τη διανέμουν προς χρήση.

Τα πλέον διαδεδομένα ενεργητικά ηλιακά συστήματα είναι οι Ηλιακοί Συλλέκτες για παραγωγή θερμού νερού χρήσης και τα Φωτοβολταϊκά πλαίσια για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας μικρής ισχύος.

Η “καρδιά” ενός ενεργητικού ηλιοθερμικού συστήματος είναι ο ηλιακός συλλέκτης, ο οποίος μετατρέπει την ηλιακή ακτινοβολία σε θερμότητα και τη μεταφέρει σε κάποιο ρευστό (νερό, ηλιακό ρευστό, αέρα).

Οι διαφορετικές τεχνολογίες ηλιακών συλλεκτών είναι:

• Συλλέκτες χωρίς κάλυμμα: Είναι απλοί και οικονομικοί. Αποτελούνται από μαύρους πλαστικούς ή μεταλλικούς σωλήνες -χωρίς μόνωση μέσα στους οποίους κυκλοφορεί το υγρό. Η μέγιστη θερμοκρασία που επιτυγχάνεται είναι 20ο C πάνω από τη θερμοκρασία περιβάλλοντος.

• Επίπεδοι συλλέκτες: Είναι ο πιο διαδεδομένος τύπος ηλιακού συλλέκτη. Αποτελείται από επίπεδο μονωμένο πλαίσιο, το οποίο καλύπτεται από τη μια πλευρά με διαφανές κάλυμμα από τζάμι ή πλαστικό. Το πλαίσιο περιέχει μια μαύρη/σκουρόχρωμη πλάκα που απορροφά την ηλιακή ενέργεια. Το ρευστό μεταφοράς θερμότητας κυκλοφορεί μέσα ή πάνω από την απορροφητική πλάκα μεταφέροντας τη θερμότητα. Η θερμοκρασία που παράγεται μπορεί να φτάσει ως 70ο C πάνω από τη θερμοκρασία περιβάλλοντος.

• Σωλήνες κενού: Αποτελούνται από σειρά γυάλινων σωλήνων κενού. Ο κάθε σωλήνας περιέχει έναν απορροφητή (π.χ. μια μαύρη μεταλλική πλάκα) που απορροφά την ηλιακή ενέργεια.

Η τοποθέτηση ενός ηλιακού συλλέκτη μπορεί να είναι:

• Οριζόντια όταν τοποθετείται σε οροφές ή έδαφος (εκτός συλλεκτών κενού με σωλήνα θερμότητας ξηρής ή υγρής σύνδεσης)

• Επικλινής για τοποθέτηση σε στέγες, έδαφος, προσόψεις κτιρίων. Οι συλλέκτες κενού τοποθετούνται με ελάχιστη κλίση 250

H βέλτιστη κλίση των συλλεκτών ανάλογα με τη χρήση τους ενδεικτικά είναι: • για χρήση όλο το χρόνο συνιστάται η κλίση συλλεκτών να είναι ίση με το γεωγραφικό πλάτος της.

• για χρήση τους χειμερινούς μήνες: κλίση συλλεκτών = γεωγραφικό πλάτος της περιοχής + 150

• για χρήση τους καλοκαιρινούς μήνες: κλίση συλλεκτών = γεωγραφικό πλάτος της περιοχής – 150

Για την εγκατάσταση ενός ενεργητικού ηλιακού θερμικού συστήματος θα πρέπει να προβλεφθούν:

Ωφέλιμος χώρος για τους συλλέκτες: το κτίριο πρέπει να έχει ικανοποιητικό χώρο για την εγκατάσταση της απαιτούμενης επιφάνειας συλλεκτών. Ενδεικτικά αρκούν 2 m2 επίπεδων ηλιακών συλλεκτών για να καλυφθούν οι ανάγκες σε ζεστό νερό μιας οικογένειας 2 ατόμων.

Για κάθε επιπλέον άτομο απαιτούνται περίπου 0,75 m2 πρόσθετης συλλεκτικής επιφάνειας. Ο συλλέκτης πρέπει έχει νότιο προσανατολισμό και να μη σκιάζεται κατά τη διάρκεια της ημέρας. Ο χώρος αυτός μπορεί να βρίσκεται είτε στην οροφή του κτιρίου (με την προϋπόθεση ότι ψηλότερα γειτονικά κτίρια δεν προκαλούν σκίαση) ή σε κάποιο άλλο ανοιχτό χώρο.

Ωφέλιμος χώρος για τον ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό (αντλίες, εναλλάκτες θερμότητας και δεξαμενές αποθήκευσης): Πρέπει να είναι προστατευμένος από τις καιρικές συνθήκες, π.χ. μπορεί να τοποθετηθεί είτε στο υπάρχον λεβητοστάσιο ή σε κάποιον άλλο κλειστό χώρο (στην περίπτωση των θερμοσιφωνικών συστημάτων δεν απαιτείται επιπλέον χώρος).

Υδραυλικές συνδέσεις: Οι συλλέκτες, οι δεξαμενές αποθήκευσης, η παροχή κρύου νερού και το δίκτυο ζεστού νερού πρέπει να συνδεθούν υδραυλικά. Οι σωληνώσεις πρέπει να είναι επισκέψιμες για επισκευή πιθανών βλαβών.

Ηλεκτρικές συνδέσεις: Ο γενικός πίνακας του κτιρίου πρέπει να αντέχει πρόσθετα φορτία, τα οποία όμως για την περίπτωση των ηλιακών είναι μικρά. ως 100οC πάνω από τη θερμοκρασία περιβάλλοντος.

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

TRENDING