Connect with us

Επικαιρότητα

«Χοηφόροι» στο Μικρό Θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου

Ομάδα VASISTAS
«Χοηφόροι» του Αισχύλου (Κύκλος ΟΡΕΣΤΕΙΑ)

Στο δεύτερο έργο της τριλογίας της Ορέστειας, κυριαρχεί η φιγούρα της Ηλέκτρας που πενθεί τον δολοφονημένο πατέρα της προσμένοντας εμμονικά ως μόνο φως σωτηρίας την επιστροφή του αδερφού της, Ορέστη, προκειμένου να σχεδιάσουν μαζί την εκδίκηση. Το ξεκίνημα του έργου είναι ζοφερό με την Ηλέκτρα να θρηνεί πάνω απ’ τον τάφο του πατέρα της και τις Χοηφόρες, τις γυναίκες του χορού που τη συντροφεύουν, να πολλαπλασιάζουν τον θρήνο της ενώ προσφέρουν τις χοές τους. Εκεί την αντικρύζει πρώτη φορά ο αδερφός της που έχει επιστρέψει μετά από χρόνια για να εκδικηθεί τον φόνο του πατέρα του μαζί με τον πιστό του σύντροφό του Πυλάδη, μεταμφιεσμένοι σε ξένους για μην τους αναγνωρίσουν. Βλέποντάς την να θρηνεί, συνειδητοποιεί ότι θα την έχει σύμμαχο στο ιερό αυτό έργο και της αποκαλύπτει την ταυτότητά του σε μια από τις συγκλονιστικότερες σκηνές αναγνώρισης στο αρχαίο δράμα. Η δράση κατόπιν εξελίσσεται καταιγιστικά. Ορέστης και Πυλάδης με την κάλυψη της Ηλέκτρας προφασίζονται ότι είναι δύο ξένοι που φέρνουν τις στάχτες του πεθαμένου Ορέστη στην Κλυταιμνήστρα. Η Κλυταιμνήστρα υποδέχεται τον Ορέστη και τότε εκείνος, αφού της αποκαλύπτει την ταυτότητά του, την εκτελεί ενώ κατόπιν εκτελεί και τον ομοκρέβατο, συνένοχό της Αίγισθο. Η τραγωδία κλείνει με τις Ερινύες να καταφθάνουν, καταδιώκοντας ανελέητα τον Ορέστη ως τη στιγμή της αθώωσής του από τον Άρειο Πάγο. Αλλά αυτό θα συμβεί στο τελευταίο μέρος της τριλογίας, στις Ευμενίδες.

Σκηνοθεσία: Αργυρώ Χιώτη
Δραματουργία: Ομάδα VASISTAS
Σύμβουλος δραματουργίας: Νίκος Α. Παναγιωτόπουλος
Σκηνικός χώρος: Εύα Μανιδάκη
Φωτισμοί: Τάσος Παλαιορούτας
Μουσική: Jan Van de Engel
Βοηθός σκηνοθέτη: Γκέλυ Καλαμπάκα

Παίζουν οι: Εύη Σαουλίδου, Ευδοξία Ανδρουλιδάκη, Αντώνης Αντωνόπουλος, Ματίνα Περγιουδάκη, Γιάννης Κλίνης, Ελένη Βεργέτη, Τζωρτζίνα Χρυσκιώτη κ.ά.

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Επικαιρότητα

Υπαίθρια εικαστικά παιχνίδια στο Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου

Κάθε άνοιξη, η αγαπημένη σειρά εικαστικών παιχνιδιών επιστρέφει στο Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου και… «Στην αυλή του εργοστασίου»! Από την Κυριακή 21 Απριλίου -και για δύο ακόμη Κυριακές– οι μικροί μας φίλοι απασχολούνται δημιουργικά, έρχονται σε επαφή με την τέχνη πέρα από το πλαίσιο ενός εκπαιδευτικού προγράμματος και πειραματίζονται με μικτές τεχνικές και νέους τρόπους έκφρασης, κάθε φορά με μια διαφορετική θεματική.

Κάτω απ’ το ζεστό ανοιξιάτικο ήλιο, λοιπόν, θα φτιάξουμε έναν εντυπωσιακό κήπο! Μαθαίνουμε πώς κατασκευάζονται τα γλυπτά, ανακατεύουμε χρώματα και επιλέγουμε ανακυκλώσιμα υλικά για να φιλοτεχνήσουμε πολύχρωμα ανοιξιάτικα δέντρα και λουλούδια! Κόβουμε διαφορετικών ειδών χαρτιά σε μικρά-μικρά κομμάτια, δημιουργούμε πέταλα σε ιδιαίτερα σχήματα και παίρνουμε τους μαρκαδόρους και τις ξυλομπογιές μας για να διακοσμήσουμε ευφάνταστα τον κήπο μας. 

Φοράμε το καπέλο μας, τις ποδιές μας και είμαστε έτοιμοι για μια απολαυστική εικαστική περιπέτεια… στην αυλή του εργοστασίου!

Continue Reading

Επικαιρότητα

Η Σταχτοπούτα απόψε ΔΕΝ!

To Hellenic American College (HAEC) σε συνεργασία με την Ελληνοαμερικανική Ένωση και με τη στήριξη της διοργάνωσης Αθήνα 2018 Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου του δήμου Αθηναίων, παρουσιάζουν την performance «Η Σταχτοπούτα απόψε ΔΕΝ!» της ομάδας Motus. Οι παραστάσεις πραγματοποιούνται στις 9, 11, 12 & 15 Απριλίου 2019, στις 20:00, στην Γκαλερί Κέννεντυ της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης (Μασσαλίας 22, Αθήνα).

H κινητική performance της καλλιτεχνικής ομάδας Motus βασίζεται στην Σταχτοπούτα, μια χιλιοειπωμένη ιστορία, προσαρμοζόμενη στην εκάστοτε παράδοση και εποχή. «Η ιστορία της Σταχτοπούτας» αναφέρουν οι συντελεστές, «αποτέλεσε για εμάς πρόκληση. Είδαμε με το προσωπικό μας πρίσμα έναν πολυ-πολιτισμικό μύθο που εξελίσσεται από τα βάθη των αιώνων κι αλλάζει μαζί με τα ήθη και τα πρότυπα της εποχής. Έχοντας μεγαλώσει στον απόηχο του φεμινιστικού κινήματος, έχοντας βιώσει και την απαξίωσή του και μιλώντας με όρους ψυχολογίας πια για το «Σύνδρομο της Σταχτοπούτας», χρησιμοποιούμε το αρχέτυπο της ηρωίδας ως σύμβολο αμφισβήτησης. Διεκδικώντας την αυτοτέλειά της δεν προσμένει σε «από μηχανής πρίγκιπες» και θαύματα, παρά ανατρέχει σε όλη την ιστορική γνώση και τη διαλεκτική που έχει αναπτύξει η εξέλιξη της ψυχανάλυσης και της φιλοσοφίας πάνω στο θέμα της εξουσίας και της εξάρτησης».

Την κινητική περφόρμανς ακολουθεί ανοιχτή συζήτηση με το κοινό κατά την οποία η ομάδα Motus θα αναφερθεί στην έρευνά της και τον τρόπο εργασίας της.

Η εκδήλωση εντάσσεται στη θεματική ενότητα «Το Βιβλίο και οι Τέχνες» της διοργάνωσης Αθήνα 2018 Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου του δήμου Αθηναίων, μέγας δωρητής της οποίας είναι το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

Χορογραφική επιμέλεια και εκτέλεση: Βάσια Ζορμπαλή, Εύα Μπουρνιά, Ελεονώρα Σπυροπούλου, Εύη Ψάλτου

Μουσική επιμέλεια: Χάρης-Χρήστος Σταματόπουλος

Κοστούμια: Σταματία Μεγκλά

Σκηνικός χώρος: Ομάδα Motus

Σχεδιασμός έντυπου υλικού: Κώστας Μπεβεράτος

Χορηγός οσπρίων: Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης Α.Ε.Ε.

Continue Reading

Επικαιρότητα

«Οι μίμοι» του Ηρώνδα

Το μαγικό σύμπαν των Μίμων, πιο κοντά στις περιοχές της Νέας Κωμωδίας, έρχεται πληθωρικό και υποκριτικά ακραίο, ν’ αποκαλύψει τις πρώτες ακόμα πηγές της έκφρασης. Με τους ανθρώπινους τύπους του, μαστροπούς, μεσίτρες, δασκάλους, βιοτέχνες, την ατμόσφαιρα της πολιτείας, το θόρυβο των δρόμων της, τα μαγαζιά, τα δικαστήρια, τα σχολεία και τα κακόφημα σπίτια της. Ένας κόσμος που βρίσκει τρόπους να ευχαριστιέται και να ευχαριστεί, να διασκεδάζει, να επιβιώνει με πονηριά και χάρη, αν και φτωχός και ξεπεσμένος, προσφέροντας στιγμές ακριβής ευφορίας. Γιατί πάντα, σε στιγμές που όλα είναι μπερδεμένα και σκοτεινά, πηγαίνοντας κανείς στις πηγές, αποκομίζει γνώση κι ευχαρίστηση, την οποία ελπίζει απλόχερα να προσφέρει στους άλλους.

Οι μίμοι ήταν σύντομοι θεατρικοί διάλογοι που ζωντάνευαν μυθολογικά επεισόδια ή στιγμιότυπα του καθημερινού βίου. Η δωρική αυτοσχέδια φάρσα ήταν η πρώτη μορφή που είχε η δραματική τέχνη στην Ελλάδα. Με την άνθηση, όμως, της μεγάλης ποιητικής θεατρικής τέχνης στις αρχές του 5ου π.Χ. αιώνα, η εικόνα άλλαξε. Το αυτοσχέδιο θέατρο συγκέντρωσε τα έθιμα και τα θέματά του και μετανάστευσε στις δωρικές αποικίες της Σικελίας. Η λέξη μίμος πρωτακούστηκε εκεί. Ο Ηρώνδας σταδιοδρόμησε στο πρώτο μισό του 3ου π.Χ. αιώνα, πιθανότατα στην Αλεξάνδρεια και την Κω. Το έργο του ήταν άγνωστο έως το 1889, όταν βρέθηκε ένας παπύρινος κύλινδρος με οχτώ μιμοδράματά του. Οι πληροφορίες για τις παραστάσεις του Ηρώνδα στην αρχαιότητα είναι περιορισμένες. Οι μίμοι ανέβαζαν μπουφόνικες παραστάσεις περιοδεύοντας σε περιοχές της Αττικής και συμμετέχοντας σε συμπόσια. Σπάνια δείγματα ελληνικού μιμοθεάτρου, που διατήρησαν τη διαχρονικότητά τους. Και με την καρδιά του θεάτρου να χτυπά σήμερα μέσα τους, πιο δυνατά από ποτέ.

Συντελεστές:
Μετάφραση: Θεόδωρος Στεφανόπουλος
Σκηνοθεσία: Άννα Κοκκίνου
Σκηνικά – Κοστούμια: Άγγελος Μέντης
Μάσκες: Μάρθα Φωκά
Επιμέλεια κίνησης: Ανδρονίκη Μαραθάκη
Βοηθός Σκηνοθέτιδος: Μιχάλης Αγγελίδης
Φωτογραφίες: Δημήτρης Ταμπάκης
Υπεύθυνη Επικοινωνίας: Ελεάννα Γεωργίου

Παίζουν:
Ρηνιώ Κυριαζή, Νίκος Νίκας, Ρίτα Λυτού, Μαρίζα Θεοφυλακτοπούλου, Αλκίνοος Δωρής, Άννα Κοκκίνου

Continue Reading

Επικαιρότητα

«Με μία αναπνοή»

Ένα ποιητικό αφήγημα σε δύο μέρη, με την Όλια Λαζαρίδου και τον Νίκο Ξυδάκη.

Ένας μοναδικός συνδυασμός Λόγου και Μουσικής, μια ξεχωριστή παράσταση μέσα από την οποία ζωντανεύουν, με τις αφηγήσεις και την ερμηνεία δύο μεγάλων καλλιτεχνών, το έργο του εθνικού μας ποιητή. Στο πρώτο μέρος της παράστασης παρουσιάζεται ο Λάµπρος του Διονυσίου Σολωμού, μια από τις πιο αινιγματικές μορφές του έργου του. Η ηθοποιός Όλια Λαζαρίδου και ο μουσικός Μιχάλης Νικόπουλος θα μας αφηγηθούν τη σκοτεινή του ιστορία του σαν ένα λαϊκό τραγούδι. Στο δεύτερο μέρος της παράστασης ο Νίκος Ξυδάκης ερμηνεύει, σαν έναν εσωτερικό μονόλογο, ποιήματα του Διονυσίου Σολωμού μελοποιημένα από τον ίδιο. Τον συνοδεύει στο κανονάκι η Έφη Ζαϊτίδου.

H διάρκεια της παράστασης είναι 55 λεπτά.

Continue Reading

Επικαιρότητα

Καθαρά Δευτέρα στην Αθήνα

Οι εορταστικές εκδηλώσεις της Αποκριάς του Δήμου Αθηναίων ολοκληρώνονται την Καθαρά Δευτέρα 11 Μαρτίου στο Λόφο του Φιλοπάππου, όπου μικροί και μεγάλοι θα γιορτάσουν παραδοσιακά τα κούλουμα με τον Σπύρο Πολυκανδριώτη και το συγκρότημά του με παραδοσιακά, ρεμπέτικα και σμυρνέικα τραγούδια.

Γιορτή για τα Κούλουμα θα πραγματοποιηθεί επίσης στο Πάρκο για το Παιδί και τον Πολιτισμό (ΚΑΠΑΨ), με παραδοσιακή μουσική και χορούς από τον Πολιτιστικό Σύλλογο Άνω Αμπελοκήπων.

Καθαρά Δευτέρα 11 Μαρτίου
• 11:00 Λόφος Φιλοπάππου
Μελωδίες με τη Φιλαρμονική Ορχήστρα δήμου Αθηναίων
12:00 Συναυλία με το συγκρότημα του Σπύρου Πολυκανδριώτη με παραδοσιακά, ρεμπέτικα και σμυρνέικα τραγούδια.
• 11:00 Πάρκο για το Παιδί και τον Πολιτισμό Κ.Α.Π.Α.Ψ
Παραδοσιακό γλέντι με μουσική και χορούς από τον Πολιτιστικό σύλλογο Άνω Αμπελοκήπων

Continue Reading

Επικαιρότητα

Φεστιβάλ Νέων Χορογράφων 2019

Χορευτές εισβάλλουν στη σκηνή της Στέγης για να μας παρασύρουν με την ορμή της νέας γενιάς των Ελλήνων χορογράφων. Πρωτότυπες δημιουργίες και ευρηματικές χορογραφίες, σε ένα φεστιβάλ που μας κάνει κάθε χρόνο να αναθεωρούμε την αντίληψή μας για τον χορό.

Με την πρόκληση να ανανεώνεται κάθε φορά, ανεβάζοντας τον πήχη όλο και πιο ψηλά, η Στέγη υποδέχεται για 6η συνεχόμενη χρονιά το Φεστιβάλ Νέων Χορογράφων. Πρόκειται για ένα φεστιβάλ-εκκολαπτήριο νέων δημιουργών και καλλιτεχνικών προτάσεων, που δοκιμάζονται στη σκηνή, αλλά συγχρόνως δοκιμάζουν και τη δική μας εμπειρία γύρω από το φαινόμενο του χορού στην Ελλάδα. Βεβαίως, οι αναζητήσεις εντός και εκτός σκηνής –με τη Στέγη σταθερά να προτείνει χώρους που επαναπροσδιορίζουν τη θέαση της χορογραφίας και τη σχέση με τους θεατές– συνιστούν ακόμα μία κατεύθυνση που υιοθετήθηκε πρόσφατα από τον θεσμό και αγκαλιάστηκε από το κοινό. 

Στη μέχρι τώρα ενδιαφέρουσα και πλούσια συγκομιδή, το Φεστιβάλ Νέων Χορογράφων έχει καταφέρει να αναδείξει δημιουργούς στις πρώτες τους σκηνικές απόπειρες, αλλά και να καθιερώσει σύγχρονες τάσεις που συμπληρώνουν ή αναθεωρούν την υπάρχουσα αντίληψη για τον χορό. Η παρουσίαση του προγράμματος κάθε χρόνο και οι προσδοκίες που γεννιούνται, επιβεβαιώνουν την επιλογή της Στέγης να υποστηρίζει το νέο και να επενδύει στο μέλλον. 

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

TRENDING