Connect with us

Featured

Παρουσίαση μεγάλου διαδημοτικού έργου ομβρίων

Συνέντευξη τύπου παραχώρησαν οι Δήμαρχοι Ηλιούπολης και Βύρωνα κ.κ. Β. Βαλασόπουλος και Γ. Κατωπόδης και η Αντιπεριφερειάρχης Κεντρικού Τομέα της Περιφέρειας Αττικής κ. Ερμίνα Κυπριανίδου προκειμένου να παρουσιάσουν ένα τεράστιο αντιπλημμυρικό έργο κατασκευής αγωγών ομβρίων που ξεκινάει από τον Καρέα και θα φτάνει μέχρι τη περιοχή Νησάκι της Ηλιούπολης.

Κοινός τόπος ο οποίος τονίστηκε από όλους τους ομιλητές ήταν η αποτελεσματικότητα της στενής συνεργασίας και της συνέργειας μεταξύ Δήμων και Περιφέρειας που κατάφεραν να ξεκολλήσουν από όλα τα γραφειοκρατικά ζητήματα την διαδικασία και να λάβουν τις απαραίτητες εγκρίσεις για την χρηματοδότηση και την εκτέλεση του έργου.

Όπως περιέγραψαν και οι τρεις ομιλητές πρόκειται για ένα τεράστιας σημασίας για την αντιπλημμυρική θωράκιση και προστασία περιοχών του Δήμου Βύρωνα (περιοχή Καρέα) και σημαντικού μέρους του Δήμου Ηλιούπολης.

Ιδιαίτερα στην οδό Αναστάσεως του Δήμου Ηλιούπολης που εφάπτεται του Κοιμητηρίου Ηλιούπολης τα πλημμυρικά φαινόμενα σε ισχυρές βροχοπτώσεις είναι ανεξέλεγκτα και άκρως επικίνδυνα ακόμη και για τη ζωή των πολιτών.

Η μελέτη του έργου, κατόπιν επίμονων αιτημάτων των δύο Δήμων, προκηρύχθηκε και ανατέθηκε από την Περιφέρεια Αττικής το έτος 2015, ολοκληρώθηκε το έτος 2017, στη συνέχεια το έργο εντάχθηκε στο πρόγραμμα έργων της Περιφέρειας με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, και ακολούθησε ένας τεράστιος αγώνας, για την εξασφάλιση των απαραίτητων γνωμοδοτήσεων και εγκρίσεων των πολλών εμπλεκομένων φορέων και εντός τριών περίπου μηνών από σήμερα να προγραμματίζεται η δημοπράτηση του έργου, οπότε η κατασκευή του θα ξεκινήσει εντός του 2019.

Το έργο απαρτίζεται από δίκτυο 4 κυρίων συλλεκτηρίων αγωγών μήκους 3481 μέτρων, από έξι δευτερεύοντες αγωγούς συνολικού μήκους 314 μέτρων, ως επίσης και από μικρού μήκους αγωγό και μικρά τεχνικά σε εκτός σχεδίου περιοχή στον Καρέα κάτω από τη Μονή Άη Γιάννη Καρέα. Αποδέκτης των πλημμυρικών απορροών των έργων είναι ο συλλεκτήρας Σ1, στην συμβολή της Λ. Παπανδρέου και της οδού Ισαύρων Ηλιούπολης, όπου έχει κατασκευαστεί αναμονή σύνδεσης του Σ1 με τον αγωγό 1 του εν λόγω έργου .
Οι διατομές των αγωγών ποικίλουν, για να γίνει αντιληπτό το μέγεθος του έργου σημειώνεται ότι σημαντικό μέρος των αγωγών έχουν ορθογωνική διατομή 2×2 μέτρα, 2×1,80 μέτρα, 2×1,50 μέτρα.

Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 7.440.000€, και χρηματοδοτείται 100% από την Περιφέρεια Αττικής.

Με την κατασκευή του δικτύου των αγωγών αυτών η Ηλιούπολη ολοκληρώνει το δίκτυο βασικών συλλεκτήριων αγωγών ομβρίων (εντός του 2018 ολοκληρώθηκαν και έχουν τεθεί σε λειτουργία οι σημαντικότατοι βασικοί αγωγοί Σ2 και Σ3 που κάλυψαν μεγάλο τμήμα της πόλης), οπότε ένα από τα μείζονα προβλήματα της πόλης, αυτό της αντιπλημμυρικής θωράκισης, επιλύεται οριστικά.

Απομένουν ορισμένοι δευτερεύοντες αγωγοί σε εσωτερικούς δρόμους για την πλήρη απαγωγή των βρόχινων υδάτων, η σχετική μελέτη προβλέπεται να εκπονηθεί εντός του 2019, και η υλοποίηση θα προχωρήσει παράλληλα με την κατασκευή των βασικών αγωγών Καρέα – Αναστάσεως.

 

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Featured

Συνεχή τα προγράμματα ιατρικής στα σχολεία της Ηλιούπολης

Με συνεχείς δράσεις το Κέντρο Υγείας Ηλιούπολης μεριμνά για την συνολική υγειονομική θωράκιση των κατοίκων της Ηλιούπολης με απόλυτη προτεραιότητα στην μαθητιώσα νεολαία.

Με άξονες προτεραιότητας την πρόληψη, την έγκαιρη διάγνωση και την συμβουλευτική υγείας το Κέντρο Υγείας Ηλιούπολης έχει αναλάβει σημαντικές πρωτοβουλίες με την Διεξαγωγή Προγραμμάτων Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας στους μαθητές του Δήμου μας. 
Πρόγραμμα Προληπτικού Οδοντιατρικού Ελέγχου εφαρμόστηκε κατά το σχολικό έτος 2017-18 και στις 40 σχολικές μονάδες (22 Δημοτικά κ΄18 Νηπιαγωγεία), από τον Οδοντίατρο του Κέντρου Υγείας σε συνεργασία με τις Επισκέπτριες Υγείας του Σταθμού προστασίας μάνας, παιδιού και Εφήβου, κατά το οποίο ελέγχθησαν στο σύνολο 1770 μαθητές.
Η δράση αυτή συνεχίζεται και τη φετινή σχολική χρονιά και στα 24 Νηπιαγωγεία του Δήμου μας, όπου στο σύνολο θα εξεταστούν 720 μαθητές προσχολικής ηλικίας.
Επίσης για τη σχολική χρονιά 2018-9, από τις Επισκέπτριες Υγείας του Κέντρου Υγείας, πραγματοποιούνται δράσεις Σεξουαλικής Αγωγής, εγκεκριμένες από το Υπουργείο Υγείας και Παιδείας στα Γυμνάσια και Λύκεια του Δήμου μας. Σε θέματα Σεξουαλικής και Αναπαραγωγικής Υγείας θα ενημερωθούν περισσότεροι από 1.000 μαθητές του Δήμου Ηλιούπολης.
Παράλληλα πραγματοποιείται πρόγραμμα ελέγχου εμβολιαστικής κάλυψης του Μαθητικού πληθυσμού, για το σχολικό έτος 2018-2019, όπου αναμένεται να ελεγχθούν πάνω από 2.500 βιβλιάρια εμβολίων των μαθητών μας και να ενημερωθούν οι γονείς για τυχόν ελλείψεις.
Ο Δήμαρχος Ηλιούπολης Βασίλης Βαλασόπουλος, ευχαρίστησε την Α’ Υγειονομική Περιφέρεια Αττικής, τον Διευθυντή του Κέντρου Υγείας Ηλιούπολης και όλους τους συμμετέχοντες στη διεξαγωγή αυτών των Δράσεων Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, προς τον μαθητικό πληθυσμό της περιοχής μας και δεσμεύτηκε για την περαιτέρω ενίσχυση τους με κάθε μέσο. 
Για το Δήμο Ηλιούπολης η υγειονομική θωράκιση των κατοίκων του αποτελεί βασική υποχρέωση και μέριμνα και γι’ αυτό οι δράσεις αυτές θα αναπτύσσονται και θα εκσυγχρονίζονται συνεχώς.

Continue Reading

Featured

«Γρανάδα» στο Θέατρο του Νέου Κόσμου

του Γιάννη Καλαβριανού

Εταιρεία Θεάτρου SFORARIS

«Ήμουν σίγουρος πως κάποια στιγμή θα σε συναντούσα.
Και πως θα μας κοβόταν και των δυο η ανάσα».

Μια σημαντική στιγμή στο χώρο της σύγχρονης ελληνικής δραματουργίας και από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της περσινής χρονιάς, μεταφέρεται στο Θέατρο του Νέου Κόσμου.

Με αφορμή την ιστορία μιας ξαφνικής απώλειας, η Γρανάδα μιλά για τη διαχείριση της ζωής. Για τις συμπτώσεις που μας δένουν για πάντα, τις τροχιές των άστρων, τα γεγονότα που κανονικά δεν θα έπρεπε να συμβούν και τους ανθρώπους που θέλουν να προχωρήσουν, επουλώνοντας τις πληγές τους.
Για τη ζωή που ορίζεται δυστυχώς από το χρόνο και ευτυχώς από την αγάπη.

Έγραψαν για την παράσταση:

Το νέο απόκτημα της ελληνικής δραματουργίας, σ’ ένα βαθιά συγκινητικό ανέβασμα. (Στέλλα Χαραμή, tospirto.net)

Υπάρχει συγκίνηση στο κείμενο του Καλαβριανού, στις ερμηνείες των ηθοποιών και στον κόσμο των θεατών. Συνομιλεί με νεότερα έργα της βρετανικής δραματουργίας (ας πούμε τους «Αστερισμούς» του Πέιν), συναντά όμως και όψεις της σύγχρονης δικής μας οξυμένης ευαισθησίας. Από την αρχή κιόλας είχαμε διαπιστώσει πως πρόκειται για μια πολύ διακριτή περίπτωση συγγραφέα. Είχαμε αφήσει φαίνεται κατά μέρος πως πρόκειται και για έναν εξίσου σημαντικό ποιητή μας. (Γρηγόρης Ιωαννίδης, Εφημερίδα των Συντακτών)

Ένα έργο για την ίδια τη ζωή. Χειρίζεται με ανάλαφρο και καθόλου μελοδραματικό τρόπο τα επώδυνα θέματά του, ισορροπώντας το δραματικό κλίμα με συχνές κωμικές ανάσες. Η παράσταση αναπνέει από τις φρέσκες, ανεπιτήδευτες ερμηνείες των έξι ηθοποιών.(Τώνια Καράογλου, Αθηνόραμα)

Η «Γρανάδα» δεν γίνεται να μην σε αγγίξει με την υποδόρια δύναμή της και με τις πολλές και καλές ερμηνείες των συντελεστές της.(Γιώργος Μητρόπουλος, euronews.gr)

«Γρανάδα» ένα πολύτιμο κείμενο της σύγχρονης ελληνικής δραματουργίας, πρόσφορο για πολλαπλές αναλύσεις. (Δημήτρης Τσατσούλης, Ημεροδρόμος)

Μια έξυπνη και συγκινητική παράσταση, μια ανησυχία εσωτερική για ένα ζήτημα καθολικής –θέλοντας και μη– αποδοχής. (Σάκης Ιωαννίδης, Καθημερινή)

Δε γνωρίζω αν σας έχει τύχει ποτέ, να τελειώσει μια παράσταση, και να συνεχίζετε να παραμένετε καρφωμένοι στις θέσεις σας ελπίζοντας πως απλά έγινε ένα διάλειμμα, και πως σε δέκα λεπτά, αυτή θα συνεχιστεί και εσείς θα συνεχίσετε να είστε βυθισμένοι στον κόσμο της. Αυτήν την σπάνια αίσθηση, ένοιωσα εγώ όταν τελείωσε η “Γρανάδα” του Γιάννη Καλαβριανού στο Από Μηχανής Θέατρο.
(Κώστας Ζήσης, all4fun)

Τι υπέροχο πράγμα τις λίγες φορές που θα πας στο θέατρο μέσα στην σεζόν να πετυχαίνεις καλές παραστάσεις! (Κωστής Μπίτσιος, critics-point)

Οι σπουδαίοι ηθοποιοί μπορούν, με απίστευτη άνεση και, εν προκειμένω, μόνο με μια ατάκα, να αλλάξουν συναισθηματική κατάσταση. (Γιώτα Δημητριάδη, AthensVoice)

Σ’ ένα εξαιρετικής ποιότητας, μεστό, ποιητικό και συγκινητικό κείμενο, ο Καλαβριανός θέτει ερωτήματα για όλα τα «ανοιχτά θέματα» που έχει ο καθένας με τη ζωή του, με όπλο ένα δυναμικό καστ ηθοποιών. (Βλάσης Κωστούρος, elculture.gr)
Μια παράσταση ανθρώπινη, ευαίσθητη, συγκινητική, από τις ωραίες στιγμές της τρέχουσας θεατρικής σεζόν. (Νίκος Ρουμπής, monopoli.gr)

Ένα σύγχρονο έργο νεοελληνικού ρεπερτορίου, που δίνει την ελπίδα πως τίποτα δεν τελείωσε. Ούτε στο θέατρο, ούτε στη ζωή. (Μαντώ Χατζή, maxmag.gr)

Συντελεστές της παράστασης

Κείμενο-Σκηνοθεσία: Γιάννης Καλαβριανός
Σκηνικά: Ευαγγελία Θεριανού
Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη
Σχεδιασμός φωτισμών: Αλέκος Αναστασίου
Μουσική: Άγγελος Τριανταφύλλου
Βίντεο: Πάτροκλος Σκαφίδας
Επιμέλεια κίνησης: Αλεξία Μπεζίκη
Βοηθός σκηνοθέτη: Αναστασία Μποζοπούλου
Βοηθός ενδυματολόγου: Ιφιγένεια Νταουντάκη
Ιστορικός σύμβουλος: Ελένη Δρίβα
Φωτογραφίες: Ελίνα Γιουνανλή

Παίζουν οι ηθοποιοί:

Διαμαντής Αδαμαντίδης
Γιώργος Γλάστρας
Φιλαρέτη Κομνηνού
Αλεξία Μπεζίκη
Στέφη Πουλοπούλου

Έφη Σταμούλη
Σε video, στο ρόλο της Ιωάννας της Τρελής: Λυδία Φωτοπούλου

Continue Reading

Featured

Ο Γιώργος Νταλάρας στο Ηρώδειο

Ωδείο Ηρώδου Αττικού

Σάββατο 29 Σεπτεμβρίου 2018

Ο Γιώργος Νταλάρας με τη Συμφωνική Ορχήστρα της Σμύρνης
Διεύθυνση: Hakan Sensoy

Σμύρνη–Νέα Σμύρνη Γέφυρες Πολιτισμού

Στα πλαίσια της πολιτιστικής συνεργασίας μεταξύ των Δήμων Σμύρνης και Νέας Σμύρνης, ο Γιώργος Νταλάρας με την Κρατική Ορχήστρα Σμύρνης επαναλαμβάνει στην Αθήνα την μοναδική συναυλία που έδωσε στο Μέγαρο Πολιτισμού Ahmed Adnan Saygun, στη Σμύρνη. Συμμετέχει η Ασπασία Στρατηγού. Οι Έλληνες σολίστες που συμμετέχουν είναι: Γιώργος Παπαχριστούδης-πιάνο, Γιώργος Μάτσικας και Κωνσταντίνος Γεδίκης-μπουζούκι, Αλέξανδρος Αρκαδόπουλος-πνευστά και Ανδρέας Κατσιγιάννης-σαντούρι. Oι ενορχηστρώσεις είναι του Κώστα Γανωσέλη, στενού συνεργάτη του Γιώργου Νταλάρα στις συναντήσεις του με τις μεγάλες ορχήστρες. Η συναυλία περιλαμβά-νει επιλογή τραγουδιών Ελλήνων συνθετών και μπαλάντες της Μεσογείου, παραδοσιακά τραγούδια καθώς και ένα ιδιαίτερο αφιέρωμα με τραγούδια από την Μικρά Ασία του Απόστολου Καλδάρα.

Σχεδιασμός ήχου-ηχοληψία: Βαγγέλης Κουλούρης, Αντώνης Ζαχόπουλος Φωτισμοί: Γιάννης Μανιατάκος

Διοργάνωση: Πολιτιστικός και Αθλητικός Οργανισμός Δήμου Νέας Σμύρνης. 

Επιλογή εκδήλωσης

Σαβ, 2

Continue Reading

Featured

«H Παναγία των Παρισίων» στο Θέατρο Παλλάς

Η Παναγία των Παρισίων

Κάθε Σάββατο 11:30 & 15:00 και Κυριακή 11:30 & 15:00
Tις καθημερινές παραστάσεις για τα σχολεία όλων των βαθμίδων
Πληροφορίες
 και Κρατήσεις Θέσεων  2118005141

Kουασιμόδος ο Δημήτρης Πιατάς
Εσμεράλδα η Νάντια Κοντογεώργη

Ένα από τα αριστουργήματα της παγκόσμιας λογοτεχνίας, «Η Παναγία των Παρισίων» του Βίκτωρος Ουγκώ, παρουσιάζεται τη φετινή θεατρική περίοδο 2018-19 στο Θέατρο Παλλάς.

Μία υπερπαραγωγή που συνεχίζει την περυσινή μεγάλη επιτυχία του Δον Κιχώτη την οποία παρακολούθησαν πάνω από 100 χιλιάδες θεατές. Η ίδια δημιουργική ομάδα του Δον Κιχώτη συνεργάζεται στην «Παναγία των Παρισίων» και αποτελεί εγγύηση για μια άρτια παράσταση προσιτή σε όλη την οικογένεια. «Η Παναγία των Παρισίων» ανεβαίνει σε σκηνοθεσία της Σοφίας Σπυράτου, η οποία τα τελευταία χρόνια μας έχει χαρίσει εξαιρετικές παιδικές παραστάσεις που έχουν αποθεωθεί από μικρούς και μεγάλους θεατές, όπως: «Δον Κιχώτης», «Θησέας και Αριάδνη στο νησί των ταύρων» «Ο Ιάσονας και το χρυσόμαλλο δέρας» κ.ά. Τη διασκευή του κλασικού κειμένου έχει αναλάβει ο διακεκριμένος ποιητής Στρατής Πασχάλης, την πρωτότυπη μουσική ο καταξιωμένος Νίκος Κυπουργός, τους υπέροχους φωτισμούς ο Λευτέρης Παυλόπουλος και τα εντυπωσιακά σκηνικά και κοστούμια ο Μανόλης Παντελιδάκης.

Τους πρωταγωνιστικούς ρόλους ερμηνεύουν οι Δημήτρης Πιατάς (Κουασιμόδος), Νάντια Κοντογεώργη (Εσμεράλδα), Θοδωρής Κατσαφάδος(Φρολό), Γιώργος Συμεωνίδης (Γκρεγκουάρ), Δημήτρης Γκοτσόπουλος (Φοίβος), Κωστας Μαγκλάρας (Βασιλιάς των Τσιγγάνων), Αλέξανδρος Ψυχράμης (Λουδοβίκος ΙΑ’) και οι λυρικοί τραγουδιστές Μάριος Πετκίδης, Ιωάννης Κοντέλλης (Δύο Γρύπες). Μαζί τους ένας μεγάλος θίασος ηθοποιών, χορευτών, ακροβατών και τραγουδιστών.

Μια παράσταση για όλη την οικογένεια βασισμένη στο διαχρονικό μυθιστόρημα του Βίκτωρος Ουγκώ, “Η Παναγία των Παρισίων” είναι ένα έργο για τη διαφορετικότητα και τις κοινωνικές διακρίσεις, για τον αγνό, ανιδιοτελή έρωτα που φτάνει ως την απόλυτη προσφορά και αγάπη, για τον αυταρχισμό και τις αυθαιρεσίες της εξουσίας που συνθλίβουν ή χειραγωγούν ύπουλα τον απλό άνθρωπο. Ένα λογοτεχνικό αριστούργημα που θα μας ταξιδέψει στις ιστορίες του αγαθού Κουασιμόδου και της πανέμορφης Εσμεράλδας, γεμάτες από συγκίνηση, μαγεία, χιούμορ, παραμύθι, ιστορία, τραγούδια, δάκρυ και χαρά. Με σεβασμό στην ουσία και το ύφος του μυθιστορήματος, που προσαρμόζεται όμως στις σημερινές γλωσσικές και αισθητικές αντιλήψεις και συνθήκες, ώστε τα παιδιά κάθε ηλικίας να το παρακολουθούν με χαρά και ενδιαφέρον, αλλά και να αντλούν χρήσιμα ηθικά διδάγματα, ευεργετικά για τις ψυχές τους.

Από 3 Νοεμβρίου στο Θέατρο Παλλάς μικροί και μεγάλοι θα ψυχαγωγηθούν και θα χειροκροτήσουν ένα ακόμη θεατρικό διαμάντι! 

Continue Reading

Featured

«Ένα Παιδί Μετράει Τ’ Άστρα» στο Ακροπόλ

Θεατρική Διασκευή Από το Ομώνυμο Μυθιστόρημα

Το αριστούργημα του Μενέλαου Λουντέμη που έχει συγκινήσει όλους τους Έλληνες ανεβαίνει από τις 29 Σεπτεμβρίου στο ιστορικό θέατρο Ακροπόλ.

Ένα έργο ύμνος για το σχολείο, το βιβλίο και το δάσκαλο!

Το εμβληματικό αυτό έργο αποτελεί την ηθογραφία μιας άλλης εποχής, τόσο κοντινής και μακρινής ταυτόχρονα. Η ελληνική μας επαρχία και οι άνθρωποί της, τα παιδικά όνειρα και τα πρώτα αθώα ερωτικά σκιρτήματα, ο αγώνας για μια επιβίωση διαφορετική από τη συνηθισμένη, αποτελούν τα στοιχεία εκείνα που μιλούν κατευθείαν στην καρδιά του θεατή.

Ένα ορφανό, χαρισματικό αγόρι, ο Μέλιος, διψάει για μόρφωση. Η λαχτάρα του για μάθηση του δίνει ώθηση και φτερά. Φως, στήριγμα και οδηγός, ο Δάσκαλός του ο καλός, τον βοηθάει να φύγει απ’ το χωριό και να πάει στην πόλη να μορφωθεί. Αγωνίζεται να ξεπεράσει κάθε εμπόδιο, ζει μια μεγάλη περιπέτεια και παίρνει δύναμη από τα γράμματα. Τα γράμματα που αγαπά και ζει μόνο γι’ αυτά!

Ένας πολυάριθμος θίασος πλαισιωμένος από εξαιρετικούς συντελεστές καθώς και οι εξαίσιες μουσικές του συνθέτη Θωμά Καραχάλιου απογειώνουν την ψυχή και τη σκέψη των θεατών.

Η σκηνοθεσία της δασκάλας Ειρήνης Ιακώβου κάνει το έργο απλό, βαθύ και κατανοητό για όλα τα παιδιά. Προσφέρει μια θεαματική μεταφορά του λογοτεχνικού κειμένου στη σκηνή.

Ένα θεατρικό ουσιώδες, φροντισμένο από κάθε άποψη τέχνης. Ένα εκπαιδευτικό διαμάντι που υπενθυμίζει την σημασία των ηθικών αξιών!

Σκηνοθετικό σημείωμα:

«Ένα παιδί μετράει τ’ άστρα»

Ο Μενέλαος Λουντέμης ανήκει στους Έλληνες λογοτέχνες του μεσοπολέμου που στράφηκαν προς τον κοινωνικό ρεαλισμό, με έντονη βιωματική γραφή, και συμβολικά στοιχεία. Το βλέμμα του είναι στραμμένο στο παιδί και στο δράμα του: εσωτερικό, ψυχολογικό και κοινωνικό.

Το παιδί ως θεατής θα νιώσει πώς είναι να πιστεύει σε κάτι που αξίζει με πάθος και να το επιδιώκει με κάθε κόστος. Θα αντιληφθεί πόσο αξίζει να τολμά και να αγωνίζεται για τα πνευματικά αγαθά.

Στόχος της θεατρικής αυτής δραματουργίας είναι να αισθανθούν τα παιδιά την ανάγκη να ταυτιστούν με τον αδαμάντινο χαρακτήρα του Μέλιου!

Η παράσταση βασίζεται στο ομώνυμο βιβλίο του Μενέλαου Λουντέμη που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Πατάκη. 

Continue Reading

Featured

«Παλιοί καιροί» στο Θέατρο Τέχνης

Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν – ΥΠΟΓΕΙΟ

Πεσμαζόγλου 5, Αθήνα

Από 29.11.2018 έως 10.2.2019

Παραστάσεις: Τετάρτη 20:00, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο 21:15, Κυριακή 20:00

Λίγα λόγια για την παράσταση

Το πιο αινιγματικό, πολυσήμαντο -και γι αυτό ίσως και το πιο συναρπαστικό- έργο του Χάρολντ Πίντερ Παλιοί καιροί ανεβάζει ο Γιάννης Χουβαρδάς στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης, στην πρώτη συνεργασία του ως σκηνοθέτη με το θέατρο που ίδρυσε ο Κάρολος Κουν, έχοντας κοντά του τους σταθερούς συνεργάτες του, με τους οποίους έχει συνυπογράψει σημαντικές παραστάσεις τα τελευταία χρόνια, αλλά και άλλους με τους οποίους επανενώνεται μετά από καιρό.

Ο σκηνοθέτης σημειώνει: «Μόνη μου φιλοδοξία για την συγκεκριμένη παράσταση είναι να καθοδηγήσω τους συνεργάτες μου με τέτοια διακριτική ακρίβεια, ώστε το αριστούργημα του Πίντερ να εμφανιστεί σταδιακά από μόνο του σε όλη του την πολυπλοκότητα, όπως μια φωτογραφία που ξεκινάει να αχνοφαίνεται μέσα στο υγρό διάλυμα, στη συνέχεια παίρνει ολοκάθαρη μορφή μπροστά στα μάτια μας, και παρόλα αυτά παρουσιάζεται ακόμα πιο μυστηριώδης από πριν».

Αλλά τι είναι στ’ αλήθεια οι Παλιοί καιροί;

Αρχή.

Μια αγροικία που έχει μετατραπεί σε σπίτι.Φθινόπωρο. Νύχτα. Χαμηλό φως. Διακρίνονται τρεις φιγούρες.Ο Ντίλι χωμένος βαθιά στην πολυθρόνα, ακίνητος. Η Κέιτ κουλουριασμένη σ’ έναν καναπέ, ακίνητη. Η Άννα στέκεται στο παράθυρο, κοιτάζει έξω.

Παλιοί καιροί. Ή μήπως νέοι; Τότε ή μήπως τώρα; Ένας άνδρας καί δύο γυναίκες ή μήπως ένας άνδρας και μία γυναίκα, η ίδια, η τότε και η τώρα, αυτή και εκείνη; Ένα ζευγάρι και μία φίλη από τα παλιά ή ένα γυναικείο ζευγάρι και ο παρείσακτος άνδρας; Δύο ζωντανοί και μία νεκρή, δύο ζωντανές και ένας νεκρός ή όλοι νεκροί; Γεγονότα που έχουν συμβεί και ανακαλούνται στη μνήμη ή που δεν έχουν συμβεί ποτέ, αλλά καθώς ανακαλούνται στη μνήμη γίνονται πραγματικότητα;

Λευκό που πονάει.Πάγος. Διαφάνεια. Συμμετρία. Σιωπή. Μοναξιά. Αγώνας κυριαρχίας και κτήσης. Αποπλανήσεις, παραπλανήσεις. Κλοπές. Απάτες. Παγίδες. Η γλώσσα που κόκαλα δεν έχει και κόκαλα τσακίζει. Γρίφοι. Τριγμοί στο πάτωμα. Όνειρα στα όρια του εφιάλτη, παράξενα ελκυστικά όμως.Το άγνωστο και η σκοτεινή του γοητεία. Μαγνητικός ερωτισμός τερατώδους ψυχραιμίας. Αστεία για να περάσει η ώρα που δεν περνάει ούτε με αστεία. Mind control. Ένα (θανάσιμα επικίνδυνο) παιχνίδι για δύο: κατανοητό. Αλλά για τρεις; Ποιος είναι με ποιον; Ποιος χειραγωγεί ποιον; Ποιος θα πάρει για λάφυρο ποιον; Τεράστια, ανεξέλεγκτα συναισθήματα που ξεπηδάνε από πολύ βαθιά, μόλις φτάνουν στην επιφάνεια γίνονται δολοφονικά ακονισμένες λέξεις και σφάζουν με το βαμβάκι. Και ύστερα το χαμόγελο. Η πιο φριχτή μορφή βίας, η παθητική. Η φύση της μνήμης. Μας πάει πίσω σε πράγματα που έχουν πράγματι συμβεί στο παρελθόν ή δημιουργεί μια επίπλαστη, ανύπαρκτη πραγματικότητα από ψήγματα αλήθειας, φόβων και ανεκπλήρωτων επιθυμιών; Και, πάνω απ’ όλα, ο τρόμος μήπως βρεθούμε στην λάθος πλευρά της ιστορίας. Ή μήπως της Ιστορίας;

Παρατεταμένη σιωπή.
Τα φώτα ανάβουν απότομα και εκτυφλωτικά.
Ο Ντίλι στην πολυθρόνα.
Η Άννα ξαπλωμένη στον καναπέ.
Η Κέιτ κάθεται στον καναπέ.

Τέλος.

ΥΓ. Προσωπική εξομολόγηση. Ο Γιάννης Χουβαρδάς αισθάνεται ιδιαίτερη συγκίνηση που θα ξαναβρεθεί ως σκηνοθέτης στο ίδιο θέατρο που ξεκίνησε την επαγγελματική του πορεία πριν από σαράντα δύο χρόνια ως ηθοποιός, και μάλιστα ανεβάζοντας για πρώτη φορά Πίντερ στον ίδιο χώρο που οι Παλιοί καιροί πρωτοανέβηκαν στην Ελλάδα. Και εξαιρετική χαρά που θα ξανασυναντηθεί με τρεις από τους πιο ενδιαφέροντες ηθοποιούς της γενιάς τους, και πολύ αγαπημένους του.

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

TRENDING