Connect with us

Ψυχαγωγία

«Οίκος Μακ-Μπεθ» στο Θέατρο Τέχνης



Το έργο «Οίκος Μακ-Μπεθ» του Παναγιώτη Μέντη, σε σκηνοθεσία Κωστή Καπελώνη, παρουσιάζεται στο Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν από 16 Οκτωβρίου 2017.

Ένα πολιτικό, ψυχολογικό θρίλερ για τη σύγχρονη ευρωπαϊκή πολιτική πραγματικότητα και την αναμενόμενη μετα – δημοκρατία. Σε ένα τοπίο άμεσου μέλλοντος, αλλά και σκοτεινού μεσαίωνα, η άνοδος στην εξουσία, η κατάκτηση του στέμματος ή η αρχηγία του κόμματος, έχει τους ίδιους κανόνες εδώ και αιώνες. Ο Παναγιώτης Μέντης, μετά την Αδαμαντία, γράφει εκ νέου ένα έργο κατά παραγγελίαν για το Θέατρο Τέχνης, βασισμένο στον Μάκβεθ του Σαίξπηρ.

Ο Κωστής Καπελώνης αναφέρει:

«Ο Κύριος Μακ και η Κυρία Μπεθ, το ζεύγος Μακ-Μπεθ, είναι ένα δίπολο εξουσίας, που κυριαρχείται από το ερωτικό πάθος, αλλά και το πάθος της εξουσίας. Το τρίτο πρόσωπο του τριγώνου – μεταφυσικό και συγχρόνως οικείο και καθημερινό – σχολιάζει, ή υφίσταται στο πετσί του, το ανελέητο παιχνίδι των άρρωστων για εξουσία πρωταγωνιστών. Και αποδεικνύει ότι, ο καθημερινός άνθρωπος, που προσπαθεί να διασωθεί μέσα στον πολιτικό βούρκο, είναι ουσιαστικά ο πρωταγωνιστής του δράματος της ζωής, εντελώς διαφορετικός από τους επίσημους πρωταγωνιστές: τα αναλώσιμα πιόνια της Ιστορίας, που αυταπατώνται, τυφλοί στ’ αυτιά, στα μάτια και στον νου».

Σημείωμα του συγγραφέα:

Η ψυχολογία της εξουσίας, ο στόχος, η κατάκτηση, η διαχείριση, σε μια εποχή που απαιτεί να διεκδικήσεις το τιμόνι, να ορίζεις τις αποφάσεις, να είσαι ο πρώτος, γιατί ο δεύτερος και όσοι έπονται απλά ακολουθούν και διεκπεραιώνουν τις επιλογές του πρώτου. Ο πρώτος θέλει να καθίσει στον θρόνο, να υπάρχει στο βιογραφικό του. Η επόμενη μέρα δεν ενδιαφέρει ποτέ τον επαγγελματία της εξουσίας. Η στιγμή της κατάκτησης είναι η δική του αιωνιότητα.

Ο «Οίκος ΜακΜπεθ», που μέσα από μια πρόταση του Κωστή Καπελώνη, οργανώθηκε σε θεατρικό έργο, από τον Παναγιώτη Μέντη, εκθέτει τον ύπουλα αέναο τρόπο με τον οποίο τα πρόσωπα που επιθυμούν την εξουσία με μανία, κατακτούν τους στόχους τους, ακόμα και με το ρίσκο της απόλυτης καταστροφής. Αδιαφορώντας αν η καταστροφή εμπεριέχει και τους ίδιους. Έτσι κι αλλιώς η αλαζονεία της εξουσίας, περιφρονεί την έκβαση της επόμενης μέρας. Η ηδονή της εξουσίας μπορεί να συγκριθεί μόνο με την απόλυτη ερωτική ηδονή, που η διάρκειά της είναι η στιγμή, το ελάχιστο του χρόνου, που η ανθρώπινη ύλη φεύγει από οποιονδήποτε έλεγχο.

Στο δικό μας «Οίκο Μακ-Μπεθ» και την παράσταση που ετοιμάσαμε, σας υποδέχονται τρία πρόσωπα. Εκείνος, που θέλει την εξουσία όσο τίποτε άλλο. Εκείνη, που θέλει την εξουσία και γνωρίζει πως μέσω εκείνου και μόνο μπορεί να την κερδίσει. Και μια Κοινή γυναίκα, με βαθιά γνώση στα πάθη και τα λάθη των ανθρώπων. Τρία πρόσωπα που συναντιούνται σε μια μάχη αδιαφορώντας για την εξέλιξή της, για το αν θα υπάρχουν μετά την κατάκτηση του στόχου τους. Οι διεκδικητές της εξουσίας, που έχουν να αντιμετωπίσουν τους συνεργάτες, τους φίλους και τους αφοσιωμένους, με την ίδια καχυποψία που έχουν απέναντι στους αντιπάλους, τους δελφίνους, τους εχθρούς. Και η κοινή γυναίκα που πρέπει να επιβιώσει, αποδεχόμενη τη μοίρα των κοινών ανθρώπων, με δεδομένη την προδιαγεγραμμένη πλάνη της κοινής γνώμης. Παναγιώτης Μέντης.

Συντελεστές της παράστασης:

Σκηνοθεσία – Σκηνικό: Κωστής Καπελώνης
Μουσική : Kalliopi
Κίνηση – Βοηθός σκηνοθέτη : Φαίδρα Σούτου
Φωτισμοί & Στίχοι τραγουδιών : Κωστής Καπελώνης
Παίζουν : Ηρώ Κωστή, Γιάννα Μαλακατέ, Γιώργος Σταυριανός

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Ψυχαγωγία

«Ο κατά φαντασίαν ασθενής» του Μολιέρου στο Ευριπίδειο Θέατρο

Η κωμωδία του Μολιέρου αποτελεί ένα από τα δημοφιλέστερα θεατρικά κείμενα και γοητεύει αιώνες το κοινό, καθώς αγγίζει την ανθρώπινη ψυχή προσπαθώντας να ξορκίσει μέσα από το γέλιο φόβους και αμφιβολίες.

Ο Αργκάν είναι ένας υποχόνδριος, φιλάργυρος και αρρωστοφοβικός ηλικιωμένος, εξαρτημένος από τους γιατρούς και τα φάρμακα. Αισθάνεται συνεχώς ασθενής, αν και στην πραγματικότητα χαίρει άκρας υγείας. Αυτή η εμμονή του τον καθιστά εύκολο θύμα και οι γύρω του τον εκμεταλλεύονται. Μάλιστα, φτάνει στο σημείο να θέλει να παντρέψει την κόρη του, Ανζελίκ, με γιατρό προκειμένου να έχει δωρεάν ιατρική φροντίδα. Ο αδελφός του, όμως, σε συνεργασία με την υπηρέτρια του Αργκάν θα προσπαθήσουν να τον θεραπεύσουν από τις φαντασιοπληξίες του και ταυτόχρονα να τον οδηγήσουν να ανακαλύψει ποιος πραγματικά τον αγαπά και του είναι πιστός.

Συντελεστές:
Μετάφραση-Απόδοση: Πέτρος Φιλιππίδης, Δημήτρης Φιλιππίδης
Σκηνοθεσία: Πέτρος Φιλιππίδης
Σκηνικά-Κοστούμια: Γιάννης Μετζικώφ
Μουσική: Θέμης Καραμουρατίδης
Χορογραφίες-Κινησιολογία: Ελπίδα Νίνου
Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος
Μουσική διδασκαλία: Παναγιώτης Τσεβάς
Βοηθός χορογράφος: Δημόκριτος Σηφάκης
Βοηθός σκηνοθέτη: Χάρης Χιώτης
Παραγωγή: Θεατρικές Επιχειρήσεις Αφοί Τάγαρη

Παίζουν:
Πέτρος Φιλιππίδης (Αργκάν), Μυρτώ Αλικάκη (Μπελίν), Τάκης Παπαματθαίου (Μπεράλντ), Τάσος Γιαννόπουλος (κος Ντιαφουαρύς), Αντίνοος Αλμπάνης (Τομά Ντιαφουαρύς), Λαέρτης Μαλκότσης (Μπονφουά), Ιωάννα Ασημακοπούλου (Τουανέτ), Νεφέλη Κουρή (Ανζελίκ), Ρένος Ρώτας (Κλεάντ), Θάλεια Σταματέλου (Λουιζόν), Χάρης Χιώτης (κος Φλεράν), Βαγγέλης Κυπαρίσσης (κος Πυργκόν)

Continue Reading

Ψυχαγωγία

Σταμάτης Κραουνάκης + Σπείρα Σπείρα «Φίλα με…στην άμμο»

Continue Reading

Ενδιαφέροντα

«Shirley Valentine» του Willy Russel στο Θέατρο Χυτήριο

Ο Αλέξανδρος Ρήγας παρουσιάζει την γλυκόπικρη κωμωδία – μονόλογο του Willy Russell.

Η Βρετανίδα Σίρλεϋ είναι μια γυναίκα λίγο μετά τα 50, μάνα δύο παιδιών που έχουν τη δική τους πλέον ζωή και σύζυγος ενός άνδρα που η σχέση τους χάθηκε κάπου στην πορεία των χρόνων. Μόνη της «συντροφιά», σαν φανταστικός φίλος θα λέγαμε, ο τοίχος της κουζίνας της. Μέχρι τη μέρα που μία ασήμαντη αφορμή την ξυπνάει και αποφασίζει να ξαναβρεί τον εαυτό της, να ξανανιώσει ζωντανή. Ένα ταξίδι στην Ελλάδα, ένα τραπεζάκι μπροστά στη θάλασσα, ένα αγιόκλημα και μια… αναπάντεχη γνωριμία, θα συνθέσουν το σκηνικό της δικής της επανάστασης απέναντι σε όσα την καταπίεζαν. Πόσο όμως θα κρατήσει αυτή η επανάσταση; Θα καταφέρει να επαναπροσδιορίσει τη σχέση της με το μέσα της και τους δικούς της ανθρώπους; Και τελικά, υπάρχει δεύτερη ευκαιρία στη ζωή;

Συντελεστές:
Μετάφραση – Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Ρήγας
Κοστούμια/Ενδυματολόγος: Ελένη Μπλέτσα
Μουσική: Alter Ego
Φωτογραφίες: Zak Viemon
Makeup: Golden Rose
Μαγιό: Crool Swimwear
Ρούχα: Demetris by Dawood, Maison Faliacos, Tony Vernis, SnS Athens
Κοσμήματα: Je Vole handmade jewels
Hair Styling: MIRO & MIRO
Μακιγιάζ Σταυρούλα Σγουρού

Σίρλεϋ Βαλεντάιν η Μπέσυ Μάλφα.

Continue Reading

Ψυχαγωγία

«Οι γαμπροί της Ευτυχίας»

Οι πρώτοι μεταπολεμικοί συγγραφείς της ελληνικής κωμωδίας ήταν όλοι «παιδιά του πολέμου». Αγαπούσαν με πάθος τη ζωή. Το θέατρο ήρθε και ακούμπησε αργότερα σαν μεγάλη παρηγοριά. Το έργο τους μας ακολουθεί μέχρι σήμερα σε πείσμα της εποχής μας που ντρέπεται για το παρελθόν της γιατί πολύ απλά, δεν το γνωρίζει. Η ελληνική φαρσοκωμωδία δοξάστηκε και θα μας αποκαλύπτει πάντα ένα κομμάτι του εαυτού μας που παραφυλάει κρυφογελώντας για να τρομάξει την περιβόητη στις μέρες μας «σοβαρότητα». 

Συντελεστές:
Κείμενο: Νίκος Τσιφόρος – Πολύβιος Βασιλειάδης
Σκηνοθεσία: Γιάννης Μπέζος
Μουσική & Τραγούδια: Φοίβος Δεληβοριάς
Σκηνικά: Μαίρη Τσαγκάρη
Κοστούμια: Νικόλ Παναγιώτου
Χορογραφίες: Σοφία Καλπενίδου
Φωτισμοί: Χρήστος Τζιόγκας
Βοηθός σκηνοθέτη: Ντένια Στασινοπούλου
Οργάνωση Παραγωγής Ντόρα Βαλσαμάκη
Παραγωγή: Θεατρικές Επιχειρήσεις Τάγαρη

Τους ρόλους ερμηνεύουν:
Γιάννης Μπέζος, Δάφνη Λαμπρόγιαννη, Γιάννης Στόλλας, Γιάννα Παπαγεωργίου, Ντένια Στασινοπούλου, Παναγιώτης Κατσώλης, Κωνσταντίνα Νταντάμη, Θανάσης Ισιδώρου

Continue Reading

Ψυχαγωγία

«Μαρία Πενταγιώτισσα» του Μποστ στο Δημοτικό Κηποθέατρο Παπάγου

Τη «Μαρία Πενταγιώτισσα» ένα από πιο αστεία, σχεδόν σπαρταριστά έργα του ελληνικού ρεπερτορίου, γραμμένο στον προσφιλή του 15σύλαβο έγραψε στα 1982 ο Μποστ. Μια ξεκαρδιστική παρωδία ηθών βασισμένη σε ένα από τα γνωστά παραδοσιακά τραγούδια του τόπου μας εμπνευσμένο από αληθινά περιστατικά. 

Η Μαρία η Πενταγιώτισσα, κατά κόσμον Μαρία Δασκαλοπούλου, ήταν γνωστή στο χωριό της – Πενταγιοί Φωκίδας – για τις ερωτικές της περιπέτειες. Εραστές και αγαπητικοί δημιουργούσαν συχνά επεισόδια, ενώ η δια θεωρείται μέχρι σήμερα μία από τις πρώτες φεμινίστριες στην Ελλάδα. 

Ο λαός τραγούδησε την ομορφιά της και τα ερωτικά της καμώματα: 
Στα Σάλωνα σφάζουν αρνιά και στο Χρισσό κριάρια / και στης Μαρίας την ποδιά σφάζονται παληκάρια… Μαρίτσα Πενταγιώτισσα, μωρή δασκαλοπούλα, / εσύ τα ’καμες ούλα!. 

Με όχημα την ιστορία της θρυλικής Μαρίας του τόπου μας ο Μποστ και πάντα «σε ζωντανή σύνδεση» σαρκάζει τους θεσμούς και αμφιβάλλει για τη νέα κοινωνική πραγματικότητα. 

Μοναδική μορφή στην ελληνική τέχνη και τα γράμματα ο Χρύσανθος Μέντης Μποσταντζόγλου, κατά συντομογραφία Μποστ – σκιτσογράφος, εικονογράφος, γελοιογράφος, ζωγράφος, θεατρικός συγγραφέας, στιχουργός, σατυρικός αρθρογράφος – κατάφερε να δημιουργήσει ένα εντελώς αναγνωρίσιμο σατιρικό ύφος και μια βαθιά προσωπική σχέση με τις λέξεις που αποκτούσαν αυτονομία ως σχόλια αυθύπαρκτα η κάθε μια, χρησιμοποιώντας την καθαρεύουσα σε ακραία σύνταξη για να υπογραμμίσει την ημιμάθεια της εποχής του. 

Το έργο του Μποστ τα έχει όλα: χιούμορ, συγκίνηση, πολιτικό στοχασμό, αγάπη για τους ανθρώπους, μα κυρίως δυο στοιχεία συχνά αντικρουόμενα στη νεοελληνική συνείδηση: τη λαϊκότητα και τη λογιοσύνη. Μπορεί να πει με λίγα πολλά και να θίξει με τη φαινομενική αλαφράδα του βαθιά ζητήματα του καιρού μας. 

Σκηνοθεσία – δραματουργική επεξεργασία: Μάνος Καρατζογιάννης
Σκηνικά: Γιάννης Αρβανίτης 
Κοστούμια: Βάνα Γιαννούλα 
Μουσική: Θύμιος Παπαδόπουλος 
Φωτισμοί: Νίκος Σωτηρόπουλος, 
Χορογραφίες – Κινησιολογία: Βρισηίς Σολωμού 
Παραγωγή: 5η Εποχή 

Διανομή: 
Χρήστος Χατζηπαναγιώτης, Βίκυ Σταυροπούλου, Δημήτρης Μαυρόπουλος, Μελέτης Ηλίας, Αργύρης Αγγέλου, Χάρης Γρηγορόπουλος, Δανάη Μπάρκα, Γιώργος Δεπάστας, Aχιλλέας Σκεύης, Απόστολος Καμιτσάκης

Continue Reading

Ψυχαγωγία

Γιώργος Νταλάρας – Συμφωνική Ορχήστρα της Σμύρνης

Σμύρνη: Πόλη, βίωμα, έννοια που δημιουργεί σε όλους ανάμικτα συναισθήματα. Του πόνου, της καταστροφής και του ξεριζωμού, από τη μια, της αγάπης και της περηφάνιας για έναν σπουδαίο τόπο, όπου έζησαν πατεράδες και μανάδες, παππούδες και γιαγιάδες μας, από την άλλη. Ποιος δεν έχει στην οικογένειά του ή στην παρέα του έναν Μικρασιάτη; 

Ο Γιώργος Νταλάρας, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, παρουσιάζει στο Ηρώδειο δύο συναυλίες με τη Συμφωνική Ορχήστρα της Σμύρνης υπό τη διεύθυνση του μαέστρου Χακάν Σενσόυ. Είναι κάτι που «χρώσταγε» στο ελληνικό κοινό, μια και η πρώτη του συνεργασία με την τουρκική ορχήστρα παρουσιάστηκε πριν δυο χρόνια στη Σμύρνη, στο Κέντρο Τεχνών Ahmed Adnan Saygun, με τεράστια απήχηση σ’ ένα βαθιά συγκινημένο κοινό. Η συναυλία εντάχθηκε στην πολιτιστική συνεργασία των Δήμων Σμύρνης και Νέας Σμύρνης, με τίτλο «Σμύρνη – Νέα Σμύρνη: γέφυρες πολιτισμού». 

Οι δύο βραδιές στο Ηρώδειο περιλαμβάνουν επιλογή τραγουδιών Ελλήνων συνθετών, μπαλάντες της Μεσογείου, παραδοσιακά τραγούδια, καθώς και ένα ιδιαίτερο αφιέρωμα με τραγούδια από τη Μικρά Ασία του Απόστολου Καλδάρα. Στο τραγούδι συμμετέχει η Ασπασία Στρατηγού. Oι ενορχηστρώσεις είναι του Κώστα Γανωσέλη, στενού συνεργάτη του Γιώργου Νταλάρα στις συνεργασίες του με μεγάλες συμφωνικές ορχήστρες σε όλον τον κόσμο. Πρόκειται για μια μεγάλη παραγωγή, όπου με τη συμφωνική ορχήστρα συμπράττει μια ομάδα από σπουδαίους Έλληνες σολίστες. 

Μουσική διεύθυνση: Hakan Sensoy 
Ενορχηστρώσεις: Κώστας Γανωσέλης 
Σχεδιασμός ήχου – Ηχοληψία: Βαγγέλης Κουλούρης – Αντώνης Ζαχόπουλος 
Φωτισμοί:  Γιάννης Μανιατάκος 

Μουσικοί: Συμφωνική Ορχήστρα της Σμύρνης και οι σολίστες: Γιώργος Παπαχριστούδης (πιάνο), Γιώργος Μάτσικας (μπουζούκι), Κωνσταντίνος Γεδίκης (μπουζούκι), Χρήστος Ζέρβας (κιθάρα), Αποστόλης Βαγγελάκης (πνευστά), Ανδρέας Κατσιγιάννης (σαντούρι), Μάνος Γρυσμπολάκης (ακορντεόν) 

Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας

Συμμετέχουν η Ασπασία Στρατηγού και η χορωδία «Μελωδοί» – Μουσική διεύθυνση Γιώργος Ζιάκας.

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

TRENDING