Connect with us

Ψυχαγωγία

Φεστιβάλ του Ελαιώνα για 4η χρονιά!

ΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΤΟΥ ΕΛΑΙΩΝΑ ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΙ ΓΙΑ 4η ΧΡΟΝΙΑ

To ELAIΩNAS FESTIVAL, μία πλατφόρµα διάδρασης τεχνών και επιστηµών µε χαρακτήρα επιµορφωτικό, εκπαιδευτικό και καλλιτεχνικό που προσφέρει στο αθηναϊκό κοινό κάθε χρόνο από την άνοιξη του 2015 τη δυνατότητα να παρακολουθεί θεατρικές και µουσικές παραστάσεις σηµαντικών καλλιτεχνών εντελώς δωρεάν, παράλληλες επιµορφωτικές δράσεις και οµιλίες σπουδαίων εισηγητών, ακαδηµαϊκών, συγγραφέων και καλλιτεχνών, αλλά και εκθέσεις εικαστικών, φωτογραφία και video art, επιστρέφει από τις 9 έως τις 14 Ιουνίου παρουσιάζοντας το νέο πρόγραμμά του.

Η περιγραφή της ευρύτερης περιοχής της Αττικής και κυρίως ο ‘’λόγγος των Αθηνών’’, όπως έχει διασωθεί στο έργο του Δημήτρη Καμπούρογλου ήταν η αιτία για την δημιουργία αυτού του φεστιβάλ. Το όνομα της στάσης του μετρό ‘’Ελαιώνας’’, ο λόφος του Ιππίου Κολωνού, το πάρκο της Ακαδημίας Πλάτωνος και ένα μικρό κομμάτι γης μέσα στην Γεωπονική Σχολή, είναι ότι έχει απομείνει για να θυμίζει τον ελαιώνα αλλά και τον ‘’λόγγο των Αθηνών’’ που εκτός από τον Καμπούρογλου, έχει υμνηθεί ως μαγικό τοπίο και σε πλήθος γραπτών ξένων περιηγητών, ως και τον 19ο αιώνα.

Με κεντρικό άξονα την ελληνική γλώσσα και ποίηση, την ιστορία και την εξέλιξη της ελληνικής λογοτεχνίας µέσα στους αιώνες, στο ElaiΩnas Festival συμμετέχουν ιδιαίτερα αξιόλογοι εισηγητές, σκηνοθέτες, ηθοποιοί, µουσικοί και καλλιτέχνες, προσδίδοντας αδιαµφισβήτητα ένα ισχυρό στίγμα για τα ελληνικά δεδομένα, σε µία περίοδο µεγάλης κρίσης, ιδιαίτερα στον χώρο της τέχνης.

Για το 2018 το φεστιβάλ το ElaiΩnas Festival έχει ως κεντρικό άξονα την έννοια της ελευθερίας. Έµπνευση αποτελεί το έργο του Αλέξανδρου Παπαδιαµάντη, καθώς και οι λαϊκοί ποιητές και παραµυθάδες, φορείς της ελληνικής παράδοσης µέσα στους αιώνες.

Επίσης, φέτος το φεστιβάλ διευρύνει τους ορίζοντες του συνεργαζόμενο με σημαντικές δομές όπως η Κ.Ο.Α (Κρατική ορχήστρα Αθηνών) και η Ε.Λ.Σ. ( Εναλλακτική Σκηνή της Λυρικής Σκηνής), διατηρώντας ασφαλώς τον χώρο του Πάρκου Ακαδημίας Πλάτωνος, μέσα στην καρδιά του πάλαι ποτέ Ελαιώνα ως σημείο κατατεθέν των δράσεων του.

www.elaionasfestival.com

Η είσοδος σε όλες τις δράσεις είναι δωρεάν
Με την υποστήριξη της Περιφέρειας Αττικής

Καλλιτεχνική διεύθυνση του ElaiΩnas Festival
Φένια Παπαδόδηµα – Γιώργος Παλαµιώτης

Αναλυτικά το Πρόγραμμα του Φεστιβάλ

ΤΟ ΦΥΛΑΧΤΟ
Διαδραστικό μουσικό παραμύθι (Κρατική Ορχήστρα Αθηνών)

Ένα μουσικό παραμύθι τοποθετημένο στην περιοχή των Παξών, στο οποίο συνδιαλέγονται παραδοσιακά στοιχεία μυθοπλασίας με στοιχεία της σύγχρονης μουσικής. Στο παραμύθι ένας ψαράς προκαλεί την τύχη του αψηφώντας τα λόγια της Μοίρας, και ένα μαγεμένο φυλαχτό στο λαιμό της κόρης του γίνεται αιτία για έναν αποχωρισμό, ένα μεγάλο ταξίδι και μια ακόμα μεγαλύτερη επιστροφή. Ένα διαδραστικό μουσικό παραμύθι, στο οποίο συνδιαλέγονται παραδοσιακά στοιχεία μυθοπλασίας με στοιχεία της σύγχρονης μουσικής. Στόχος του έργου είναι να ενσωματωθεί στην παράσταση του παραμυθιού ένας «χορός» αφηγητών διαφόρων ηλικιών – από 10 ετών και πάνω – μέσω ενός μικρού κύκλου εργαστηριακών προβών.

Σύνθεση Μουσικής – Κείμενο: Δήμητρα Τρυπάνη
Άρπα/αφήγηση: Γωγώ Ξαγαρά
Βιολί/αφήγηση: Παναγιώτης Τζιώτης
Τσέλο/αφήγηση: Ήβη Παπαθανασίου
Φλάουτο/αφήγηση: Νίκος Νικόπουλος
Κρουστά/αφήγηση: Δήμητρα Τρυπάνη

ΣΑΒΒΑΤΟ 09 ΙΟΥΝΙΟΥ 20:30 | Πάρκο Ακαδημίας Πλάτωνα- Είσοδος από Μοναστηρίου 136

Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗ
Όπερα Σκιών (Εναλλακτική Σκήνη της Εθνικής Λυρικής Σκηνής)

Η πρωτότυπη όπερα σκιών επιφυλάσσει για το κοινό της μια αναπάντεχη συνάντηση: του δικού μας Καραγκιόζη με τον Αρλεκίνο της κομέντια ντελ άρτε. Η παράσταση είναι βασισμένη στην όπερα του Κλάουντιο Μοντεβέρντι Η επιστροφή του Οδυσσέα στην πατρίδα και έχει ως σκοπό να εξερευνήσει τα κοινά στοιχεία του ελληνικού θεάτρου σκιών και του ιταλικού θεάτρου μαριονέτας. Τις μαριονέτες και τις φιγούρες πλαισιώνει μια ομάδα ερμηνευτών, διακεκριμένων στον χώρο της μπαρόκ μουσικής, αλλά και με βαθιά γνώση της ελληνικής παραδοσιακής μουσικής και ιδιαίτερα της μουσικής παράδοσης του ελληνικού θεάτρου σκιών. Η θεόρβη, το μπαρόκ βιολοντσέλο και το μπαρόκ μαντολίνο συναντιούνται με τους ήχους του μπουζουκιού και της λαϊκής κιθάρας.

Αρνούμενος να υπηρετήσει τον Σουλτάνο στον Κρητικό Πόλεμο, που ξεκίνησε το 1645, ο Έλληνας Τσάνι, ο γνωστός σε όλους μας Καραγκιόζης, το σκάει αμέσως μετά την αποβίβαση των οθωμανικών στρατευμάτων στην Κρήτη. Στην προσπάθειά του να επιστρέψει στην οικογένειά του, και ύστερα από περιπλάνηση και περιπέτειες σε θάλασσες και χώρες μακρινές, η μοίρα τον φέρνει στη Βενετία. Εκεί θα συναντήσει τον Ιταλό ομόλογό του, τον Αρλεκίνο, ο οποίος για να τον εμψυχώσει του διηγείται, με τον δικό του μοναδικό τρόπο, την ιστορία της Επιστροφής του Οδυσσέα στην πατρίδα. Ο αξιαγάπητος ξυπόλητος ήρωας φορώντας μανδύα και σανδάλια μεταμορφώνεται σε Οδυσσέα, η Αγλαΐα σε Πηνελόπη, το κολλητήρι σε Τηλέμαχο, ο Χατζιαβάτης σε Εύμαιο και η γνωστή παρέα των: μπάρμπα- Γιώργου, Σταύρακα, Νιόνιου, Μορφονιού και Εβραίου σε μνηστήρες… σε ένα γαϊτανάκι ήχων και σκιών που περιπλανιέται σε παράγκες και παλάτια αλλά και το φοβερό νησί του Κύκλωπα Πολύφημου.

Σύλληψη / Δραματουργία / Ερμηνεία:
Καραγκιοζοπαίκτης: Αλέξανδρος Μελισσηνός
Τραγούδι: Έλενα Κρασάκη (υψίφωνος)
Θεόρβη, μαντολίνο, μπουζούκι: Θεόδωρος Κίτσος
Μπαρόκ βιολοντσέλο, λαϊκή κιθάρα: Ιάσων Ιωάννου
Βιολόνε, μαντολίνο: Δημήτρης Τίγκας

ΚΥΡΙΑΚΗ 10 ΙΟΥΝΙΟΥ 21:00 | Πάρκο Ακαδημίας Πλάτωνα- Είσοδος από Μοναστηρίου 136

Ο ΛΑΜΠΡΟΣ
Ποιητικό αφήγημα

Ο Λάμπρος του Δ. Σολωμού είναι μια από τις πιο αινιγματικές μορφές του έργου του. Η ηθοποιός Όλια Λαζαρίδου και ο μουσικός Μιχάλης Νικόπουλος θα μας αφηγηθούν της σκοτεινή του ιστορία του σαν ένα λαικό τραγούδι.

TETAPTH 13 IOYNIOY 21:00 | Tempus Verum – Εν Αθηναις | Ιάκχου 19 – Γκαζι

ΑΝΘΟΣ ΤΟΥ ΓΙΑΛΟΥ
Μουσικό αναλόγιο

Δύο μουσικοί της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών, συμπράτουν με δύο μουσικούς που έρχονται από τον χώρο της τζαζ. Ένας μουσικός καμβάς βασισμένος σε πρωτότυπες συνθέσεις της Φένιας Παπαδόδημα εμπνευσμένες από το αριστουργηματικό αυτό διήγημα.

Το Άνθος του Γιαλού είναι άλλο ένα μικρό διαμάντι, ένα μαγευτικό ηχογράφημα λέξεων που το συνθέτουν οι παφλασμοί κάτω από τα κουπιά των “ελαφροίσκιωτων¨ ταξιδευτών, οι ανάσες τους, τα νυχτοπούλια που σκίζουν τον αέρα, η ρυθμική επωδός ¨ακόμη λίγο και το φτάσαμε¨, και ο χτύπος της καρδιάς τους που δεν ακούγεται αλλά υπονοείται.
Οι ελαφροίσκιωτοι κωπηλάτες πασχίζουν να φτάσουν ένα άυλο φως, άγνωστης προέλευσης που εμφανίζεται κάθε νύχτα στο βάθος του ορίζοντα, έξω από το λιμάνι:

“…έβλεπε, λέγω, ανοικτά εις το πέλαγος…εν μελαγχολικόν φως- κανδήλι, φανόν, λαμπάδα, ή άστρον πεσμένον- να τρεμοφέγγη, εκεί μακράν, εις το βάθος της μελανωμένης εικόνος, επιπολής εις το κύμα, και να στέκη επί ώρας φαινόμενον ως να έπλεε, και μένον ακίνητον.”

Ο Παπαδιαμάντης αγγίζει με τον παιδικό του τρόπο ένα θέμα σύνθετο και πολυδιάστατο : τους δύο ίσως και περισσότερους κόσμους μέσα στους οποίους κινούμαστε.
Από τη μία ο κόσμος που αντιλαμβανόμαστε με τις πέντε αισθήσεις μας και από την άλλη ένας άλλος κόσμος, αόρατος, από τον οποίο μας έρχονται καμιά φορά σαν μηνύματα, αποκαλύψεις, εμφανίσεις, θραύσματα εικόνων, που δεν ανήκουν όμως στον χειροπιαστό, υλικό κόσμο που μας περιβάλλει. Οι δύο αυτές πραγματικότητες συνυπάρχουν. Πολλοί λίγοι όμως αντιλαμβάνονται φαινόμενα της άλλης διάστασης.

“Κ’ η Σπίθα εκείνη, η φωτιά του πελάγου που είδες, Μάνο, είναι η ψυχή του Βασιλόπουλου, που έλυωνε, σβήσθηκε στα σίδερα της σκλαβιάς, και κανείς δεν την βλέπει πια, παρά μόνο όσοι ήταν καθαροί τον παλαιόν καιρόν, και οι ελαφροίσκιωτοι στα χρόνια μας.”

Μ’ αυτή την αινιγματική πρόταση κλείνει το διήγημα αφήνοντας ερωτήματα. Όπως πάντα, ο Παπαδιαμάντης ανοίγει ένα παραθυράκι που τρίζει και σε προοπτική αποκαλύπτεται πλειάδα ερωτηματικών, παραλληλισμών, βαθύτερων νοημάτων.

“…ένα λουλουδάκι αόρατο, μοσχομυρισμένο, φύτρωσε ανάμεσα στους δύο αυτούς βράχους, οπού το λεν’ Άνθος του Γιαλού, αλλά μάτι δεν το βλέπει… “

Άρπα – Αφήγηση: Γωγώ Ξαγαρά
Τσέλο: Ήβη Παπαθανασίου
Ηλεκτρικό μπάσο – Ηχοτοπία: Γιώργος Παλαμιώτης
Μουσική – Σύλληψη – Φωνή – Νγκόνι: Φένια Παπαδόδημα

ΤΕΤΑΡΤΗ 13 ΙΟΥΝΙΟΥ 22:00 | Tempus Verum – Εν Αθηναις | Ιάκχου 19 – Γκάζι

VIOLA DA GAMBA LOOPS

O Αντώνης Σκαμνάκης σε μυσταγωγικό κλιμα, παίζοντας Βιόλα ντα Γκάμπα, (Ενα Μεσαιωνικό όργανο που γνωρίσαμε κάποτε στην ταινία »Ολα τα Πρωινα του Κοσμου»), παρουσιάζει το project: »VIOLA DA GAMBA LOOPS». Πρόκειται για ένα μουσικό ταξίδι από την Δυτική Αφρική μέχρι την Κρήτη και από τον Marin Marais μέχρι τον Tom Waits. παράλληλα εκτυλίσονται δικές του συνθέσεις από θεατρικές παραστάσεις και ταινίες μικρού μήκους όπου έχει συνθέσει τη μουσική. Στο project »VIOLA DA GAMBA LOOPS» επιχειρείται για πρώτη φορά η χρήση ενός οργάνου παλαιάς μουσικής (γκάμπα), να συνδυαστεί με τη σύγχρονη μουσική τεχνολογία (loop machine), σε ένα ρεπερτόριο, πέρα από αυτό του οργάνου. Δυο βιόλες κι ένα loop-machine θα ενορχηστρώνουν το κάθε κομμάτι. Ο Αντώνης Σκαμνάκης γεννήθηκε ατην Αθήνα. Σπούδασε Μαθηματικά στο Πανεπιστήμιο Κρήτης και παίζει κοντραμπάσο και βιόλα ντα γκάμπα. Διετέλεσε για 15 χρόνια μέλος του συγκροτήματος Χαίνηδες και σήμερα ασχολείται κυρίως με τη σύνθεση μουσικής για το θέατρο και τον κινηματογράφο. Ως κοντραμπασίστας έχει συνεργαστεί με πλήθος άλλων καλλιτεχνών και συγκροτημάτων. Αυτό τον καιρό συνεργάζεται με τη θεατρική ομάδα »Αστροναύτες» και την ομάδα μαριονετιστών »Hop Signor»

ΠΕΜΠΤΗ 14 ΙΟΥΝΙΟΥ 21:00 | Tempus Verum – Εν Αθηναις | Ιάκχου 19 – Γκαζι

Ο ΝΕΚΡΟΣ ΤΑΞΙΔΙΩΤΗΣ
Μουσικό αναλόγιο με παραδοσιακή λύρα

»… Ὅταν εὑρέθη ὁ πνιγμένος, ἀκριβῶς κάτω ἀπὸ τὸν βράχον τοῦ Κοιμητηρίου».
Ο Δημήτρης Λάλος διαβάζει το κείμενο του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη «ο Νεκρός ταξιδιώτης» σε συνεργασία με τον μουσικό και οργανοποιό Γιώργο Μαυρίδη για πρώτη φορά με παραδοσιακή λύρα. Το κείμενο του Παπαδιαμάντη συναντά την παραδοσιακή λύρα σε έναν διάλογο που έχει σκοπό να αποκαλύψει τον εσωτερικό πλούτο του εγγράμματου λόγου και να τον μεταφέρει στο σήμερα, ανακαλύπτοντας την εκλεκτική συγγένεια που μπορεί να έχει με τον σύγχρονο άνθρωπο.

TETAPTH 14 IOYNIOY 22:00 | Tempus Verum – Εν Αθηναις | Ιάκχου 19 – Γκαζι

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Featured

«Παλιοί καιροί» στο Θέατρο Τέχνης

Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν – ΥΠΟΓΕΙΟ

Πεσμαζόγλου 5, Αθήνα

Από 29.11.2018 έως 10.2.2019

Παραστάσεις: Τετάρτη 20:00, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο 21:15, Κυριακή 20:00

Λίγα λόγια για την παράσταση

Το πιο αινιγματικό, πολυσήμαντο -και γι αυτό ίσως και το πιο συναρπαστικό- έργο του Χάρολντ Πίντερ Παλιοί καιροί ανεβάζει ο Γιάννης Χουβαρδάς στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης, στην πρώτη συνεργασία του ως σκηνοθέτη με το θέατρο που ίδρυσε ο Κάρολος Κουν, έχοντας κοντά του τους σταθερούς συνεργάτες του, με τους οποίους έχει συνυπογράψει σημαντικές παραστάσεις τα τελευταία χρόνια, αλλά και άλλους με τους οποίους επανενώνεται μετά από καιρό.

Ο σκηνοθέτης σημειώνει: «Μόνη μου φιλοδοξία για την συγκεκριμένη παράσταση είναι να καθοδηγήσω τους συνεργάτες μου με τέτοια διακριτική ακρίβεια, ώστε το αριστούργημα του Πίντερ να εμφανιστεί σταδιακά από μόνο του σε όλη του την πολυπλοκότητα, όπως μια φωτογραφία που ξεκινάει να αχνοφαίνεται μέσα στο υγρό διάλυμα, στη συνέχεια παίρνει ολοκάθαρη μορφή μπροστά στα μάτια μας, και παρόλα αυτά παρουσιάζεται ακόμα πιο μυστηριώδης από πριν».

Αλλά τι είναι στ’ αλήθεια οι Παλιοί καιροί;

Αρχή.

Μια αγροικία που έχει μετατραπεί σε σπίτι.Φθινόπωρο. Νύχτα. Χαμηλό φως. Διακρίνονται τρεις φιγούρες.Ο Ντίλι χωμένος βαθιά στην πολυθρόνα, ακίνητος. Η Κέιτ κουλουριασμένη σ’ έναν καναπέ, ακίνητη. Η Άννα στέκεται στο παράθυρο, κοιτάζει έξω.

Παλιοί καιροί. Ή μήπως νέοι; Τότε ή μήπως τώρα; Ένας άνδρας καί δύο γυναίκες ή μήπως ένας άνδρας και μία γυναίκα, η ίδια, η τότε και η τώρα, αυτή και εκείνη; Ένα ζευγάρι και μία φίλη από τα παλιά ή ένα γυναικείο ζευγάρι και ο παρείσακτος άνδρας; Δύο ζωντανοί και μία νεκρή, δύο ζωντανές και ένας νεκρός ή όλοι νεκροί; Γεγονότα που έχουν συμβεί και ανακαλούνται στη μνήμη ή που δεν έχουν συμβεί ποτέ, αλλά καθώς ανακαλούνται στη μνήμη γίνονται πραγματικότητα;

Λευκό που πονάει.Πάγος. Διαφάνεια. Συμμετρία. Σιωπή. Μοναξιά. Αγώνας κυριαρχίας και κτήσης. Αποπλανήσεις, παραπλανήσεις. Κλοπές. Απάτες. Παγίδες. Η γλώσσα που κόκαλα δεν έχει και κόκαλα τσακίζει. Γρίφοι. Τριγμοί στο πάτωμα. Όνειρα στα όρια του εφιάλτη, παράξενα ελκυστικά όμως.Το άγνωστο και η σκοτεινή του γοητεία. Μαγνητικός ερωτισμός τερατώδους ψυχραιμίας. Αστεία για να περάσει η ώρα που δεν περνάει ούτε με αστεία. Mind control. Ένα (θανάσιμα επικίνδυνο) παιχνίδι για δύο: κατανοητό. Αλλά για τρεις; Ποιος είναι με ποιον; Ποιος χειραγωγεί ποιον; Ποιος θα πάρει για λάφυρο ποιον; Τεράστια, ανεξέλεγκτα συναισθήματα που ξεπηδάνε από πολύ βαθιά, μόλις φτάνουν στην επιφάνεια γίνονται δολοφονικά ακονισμένες λέξεις και σφάζουν με το βαμβάκι. Και ύστερα το χαμόγελο. Η πιο φριχτή μορφή βίας, η παθητική. Η φύση της μνήμης. Μας πάει πίσω σε πράγματα που έχουν πράγματι συμβεί στο παρελθόν ή δημιουργεί μια επίπλαστη, ανύπαρκτη πραγματικότητα από ψήγματα αλήθειας, φόβων και ανεκπλήρωτων επιθυμιών; Και, πάνω απ’ όλα, ο τρόμος μήπως βρεθούμε στην λάθος πλευρά της ιστορίας. Ή μήπως της Ιστορίας;

Παρατεταμένη σιωπή.
Τα φώτα ανάβουν απότομα και εκτυφλωτικά.
Ο Ντίλι στην πολυθρόνα.
Η Άννα ξαπλωμένη στον καναπέ.
Η Κέιτ κάθεται στον καναπέ.

Τέλος.

ΥΓ. Προσωπική εξομολόγηση. Ο Γιάννης Χουβαρδάς αισθάνεται ιδιαίτερη συγκίνηση που θα ξαναβρεθεί ως σκηνοθέτης στο ίδιο θέατρο που ξεκίνησε την επαγγελματική του πορεία πριν από σαράντα δύο χρόνια ως ηθοποιός, και μάλιστα ανεβάζοντας για πρώτη φορά Πίντερ στον ίδιο χώρο που οι Παλιοί καιροί πρωτοανέβηκαν στην Ελλάδα. Και εξαιρετική χαρά που θα ξανασυναντηθεί με τρεις από τους πιο ενδιαφέροντες ηθοποιούς της γενιάς τους, και πολύ αγαπημένους του.

Continue Reading

Ψυχαγωγία

Ιστορίες του Παππού Αριστοφάνη

του Δημήτρη Ποταμίτη
σε απόδοση και σκηνοθεσία Νανάς Νικολάου

Από τον Οκτώβριο στο «ΘΕΑΤΡΟΝ»
του Κέντρου Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος»

Και τι έχει να πει σήμερα ο Αριστοφάνης στα παιδιά; 

Το διαχρονικό έργο του Δημήτρη Ποταμίτη ανεβαίνει τον Οκτώβριο στο «ΘΕΑΤΡΟΝ» του Κέντρου Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος» σε απόδοση και σκηνοθεσία Νανάς Νικολάου, από το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού. Πρωταγωνιστές σε έναν θίασο 11 εξαιρετικών ηθοποιών είναι ο Μέμος Μπεγνής και ο Νίκος Ορφανός.

Το έργο ανέβηκε για πρώτη φορά το 1978 από την παιδική σκηνή του «Θεάτρου Έρευνας» και από τότε έχει κατακτήσει τις καρδιές μικρών και μεγάλων. Χαρακτηρίζεται από την ευστροφία του, την απλότητα και το χιούμορ του. Τέσσερα έργα του Αριστοφάνη -«Ειρήνη», «Αχαρνείς», «Πλούτος», «Όρνιθες»- συνδιαλέγονται μεταξύ τους παρουσιάζοντας στα ματιά των θεατών τα αιώνια και τόσο σύγχρονα θέματα που απασχολούν τις κοινωνίες και αφορούν: την κοινωνική δικαιοσύνη, τη δίκαιη κατανομή του πλούτου, τον ρόλο των συκοφαντών και των κολάκων στους κυβερνώντες, τον πόλεμο και την αγωνιώδη αναζήτηση των ανθρώπων για την ειρήνη και τέλος τον καταλυτικό ρόλο της κάθε μορφής εξουσίας στη διαμόρφωση των κοινωνιών και κατ’ επέκταση στη ζωή των ανθρώπων, με τη συνήθη «αριστοφανική προσέγγιση» της διακωμώδησης των κακώς κειμένων. Ο Δημήτρης Ποταμίτης δεν επέλεξε τυχαία αυτά τα τέσσερα έργα και κατάφερε στη διάρκεια μίας μόνο παράστασης να αναδείξει όλα αυτά τα καίρια και σύγχρονα ζητήματα με τα οποία καταπιάνεται ο Αριστοφάνης.

Η μουσική και τα τραγούδια της παράστασης είναι του Γιάννη Ζουγανέλη και θεωρούνται πια «κλασικά» στο χώρο της παιδικής δισκογραφίας. Η παράσταση είναι διαδραστική και τα παιδιά έχουν ισχυρό λόγο και συμμετοχή. Το έργο έχει παρουσιαστεί σε πάνω από 12 χώρες και διδάσκεται στο Ανθολόγιο Λογοτεχνικών Κειμένων της Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού.

Το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού, μετά την εξαιρετικά επιτυχημένη συνεργασία του με τη Νανά Νικολάου στην παράσταση «Μέγας Αλέξανδρος», ετοιμάζει μια νέα υπερπαραγωγή με πλούσια σκηνικά, κοστούμια, πρωτότυπη μουσική και video art εφαρμογές.

Λίγα λόγια για το έργο

Οι στόχοι του Αριστοφάνη είναι κατανοητοί και ξεκάθαροι σε θεατές κάθε ηλικίας και οι ήρωες των έργων του είναι πρόσωπα-σύμβολα και αναγνωρίσιμα για περισσότερα από 2.500 χρόνια τώρα.

Στο πρώτο μέρος της παράστασης παρουσιάζονται τα έργα «Η Ειρήνη» και οι «Αχαρνείς», τα οποία αναφέρονται στην «ειρήνη» και τον «πόλεμο», θέματα επίκαιρα και καθοριστικά για τον κόσμο μας. Στην «Ειρήνη» ο καλοκάγαθος Τρυγαίος προσπαθεί να απελευθερώσει την Ειρήνη από τη σπηλιά, όπου την έχει φυλακίσει ο Πόλεμος, ενώ στους «Αχαρνείς» ο ειρηνόφιλος Δικαιόπολις δίνει μάχη ενάντια στον πολεμοχαρή στρατηγό Λάμαχο. Στο δεύτερο μέρος, παρουσιάζεται «Ο Πλούτος», όπου ο Αριστοφάνης παραδίδει μαθήματα πολιτικής οικονομίας, καθώς ο ομώνυμος ήρωας είναι τυφλός και δεν βλέπει πού δίνει τα αγαθά του, με αποτέλεσμα να χαρίζει πλούτη στους κακούς. Όμως, όταν ξαναβρίσκει το φως του, γίνεται δίκαιος, κάνοντας μόνο τους καλούς να πλουτίσουν. Τέλος, παρουσιάζονται οι «Όρνιθες»: Δύο Αθηναίοι, ο Ευελπίδης και ο Πεισθέταιρος, απογοητευμένοι από τη ζωή της πόλης, ψάχνουν έναν ήσυχο τόπο. Πηγαίνουν στη χώρα των πουλιών, ιδρύουν μαζί μ’ αυτά μια φανταστική πολιτεία, την Ουρανούπολη, μια κοινωνία ελεύθερη, δίκαιη, με φαντασία, ανοιχτή για όλους στο όνειρο και τις ευκαιρίες.

Λίγα λόγια για τον συγγραφέα και τη σκηνοθέτη

Δημήτρης Ποταμίτης

«Θα πρέπει να μιλήσουμε επιτέλους στα παιδιά, με το χαμόγελο του παλιάτσου και όχι με τη μάσκα της τραγωδίας για τα προβλήματα που θα αντιμετωπίσουν όταν μπουν στη ζωή».

«Με το θέατρο για παιδιά, προετοιμάζεται ο αυριανός καλός θεατής, ο αυριανός ευσυνείδητος πολίτης, αλλά, κυρίως, ο αυριανός πρωθυπουργός της Ελλάδας.».

Ο Δημήτρης Ποταμίτης υπήρξε σκηνοθέτης, ηθοποιός, συγγραφέας και ποιητής. Το 1972 δημιούργησε το «Θέατρο Έρευνας», πρωτοπόρο στην αναζήτηση νέων έργων, νέων τρόπων έκφρασης και νέων δημιουργών. Πρωτοπόρος επίσης, μαζί με την Ξένια Καλογεροπούλου στο θέατρο για παιδιά, όπου έγραψε και σκηνοθέτησε μέχρι το 2003 πολλά έργα που έθιγαν σύγχρονα προβλήματα. Υπήρξε μέντορας της Νανάς Νικολάου στο θέατρο για παιδιά, το οποίο υπηρετεί και η ίδια από το 1981. Άλλα έργα του: «Το λουρί του Σωκράτη», «Ένα δέντρο που το λένε Νικόλα», τα οποία αναφέρονται στο οικολογικό πρόβλημα και σε άλλα σύγχρονα ζητήματα. Επίσης, «Τα ανάποδα παραμύθια», όπου δίνει διαφορετικές εκδοχές σε γνωστές ιστορίες.

Continue Reading

Ψυχαγωγία

Winter Plisskën Festival 2018

Το Plisskën Festival επιστρέφει στο ετήσιο ραντεβού του στις 8 Δεκεμβρίου 2018 στο Piraeus 117 Academy.
DAVID AUGUST live
PANTHA DU PRINCE live
LINDSTRØM live
NATHAN FAKE live
OBJECT BLUE live
+ more tba

Them Legends. Them Masters. Them Stars. #wpf18

Το Plisskën Festival επιστρέφει στο ετήσιο ραντεβού του στις 8 Δεκεμβρίου 2018 στο Piraeus 117 Academy.

Μέχρι και την επιστροφή του το καλοκαίρι του 2019, το Plisskën Festival παρουσιάζει το χειμερινό του lineup στο χώρο του Piraeus 117 Academy με μερικούς από τους σπουδαιότερους καλλιτέχνες των τελευταίων δύο δεκαετιών. Στην κορυφή, η πολυαναμενόμενη ζωντανή εμφάνιση του David August για πρώτη φορά στην Ελλάδα, ενός από τα καλύτερα live acts του κόσμου. Τον David August θα πλαισιώσουν οι ζωντανές εμφανίσεις τριών μοντέρνων «θρύλων» της ηλεκτρονικής σκηνής: του πρωτοπόρου της New Disco Νορβηγού Lindstrøm, του πολυπράγμονα Γερμανού μινιμαλιστή Pantha Du Prince και της ανανεωμένης μουσικής ιδιοφυϊας του Άγγλου Nathan Fake. To lineup, μέχρι στιγμής, έρχεται να συμπληρώσει η πρωτοεμφανιζόμενη Object Blue της οποίας οι πρόσφατες live εμφανίσεις λαμβάνουν διθυραμβικές κριτικές.

DAVID AUGUST (DE)

Ο David August, αν και μόλις 28 χρονών, έχει καταφέρει να αναδειχθεί σε έναν από τους σημαντικότερους παραγωγούς / καλλιτέχνες της ηλεκτρονικής σκηνής για τη δεκαετία που διανύουμε. Ξεκινώντας με τα πρώτα του singles και remixes το 2010, συνεχίζοντας με το κλασσικό πια πρώτο του LP «Τimes’ το 2013 και καταλήγωντας φέτος με την πολυαναμένομενη νέα του κυκλοφορία «D’ Angelo» στο προσωπικό του label, 99 Chants. Στο μεσοδιάστημα έχει προσφέρει ένα από τα καλύτερα Boiler Room sets όλων των εποχών, μία συγκλονιστική συνεργασία με τη Γερμανική Συμφωνική Ορχήστρα, κυκλοφορίες σε σπουδαίες εταιρείες όπως η Ιnnervisions και η Ninja Tune και ταυτόχρονα έχει καταφέρει να αναδεικνύεται κάθε χρόνο ώς ένα από τα καλύτερα live acts του κόσμου.

www.davidaugust.com
www.facebook.com/davidaugustmusic

PANTHA DU PRINCE (DE)

Pantha Du Prince είναι το ευρέως γνωστό προσωνύμιο του Hendrick Weber μέσω του οποίου συνδυάζει αριστοτεχνικά από το 2002 εώς και σήμερα τη house με την techno και τη shoegaze indie. O Weber ξεκίνησε να παίζει κιθάρα στα δεκατρία του, μεταπηδώντας στο μπάσο σε διάφορα rock σχήματα της περιοχής του. Μεταπήδησε ωστόσο πολύ γρήγορα στην ηλεκτρονική μουσική μέσω ενός 16-κάναλου μίκτη, ενός laptop και πολλών samples. Οι πρώτοι του πειραματισμοί εξελίχτηκαν σε ολοκληρωμένες κυκλοφορίες ως Panthel και Glühen 4 μέχρι να καταλήξει στο Pantha Du Prince. Ως Pantha Du Prince έχει κυκλοφορήσει 5 albums και πολλά 12″ singles και έχει καθορίσει ένα δικό του προσωπικό ήχο που ισορροπεί αριστουργηματικά μεταξύ της μελαγχολικής techno και της ποπ μελωδίας. Αποτέλεσμα αυτού είναι, το μουσικό αμάλγαμα επιρροών από τον ήχο του Detroit techno και του UK acid μέχρι το shoegaze των Slowdive και της jangle-pop των Chills, να απευθύνεται εξίσου ηχητικά στα μεγαλύτερα dancefloors του πλανήτη αλλά και σε οποιοδήποτε σπιτικό ηχοσύστημα ανά τον κόσμο.

ρόσφατο το «Providence» στη Ninja Tune αλλά και δεκάδες EPs, singles και remixes για καλλιτέχνες και δισκογραφικές όπως η Warp, η Domino και οι Radiohead. Τα τελευταία χρόνια περιοδεύει εκτενώς ανά τον κόσμο με τους, – μεταξύ άλλων – Orbital, Four Tet, Jon Hopkins και Clark καθώς θεωρείται ένας από τους πιο δυναμικούς live ηλετκρονικούς παραγωγούς του κόσμου.

www.nathanfake.com
www.facebook.com/nthnfk

OBJECT BLUE (JP)

Γεννημένη στο Τόκυο, μεγαλωμένη στο Πεκίνο και γαλουχημένη μουσικά στο Λονδίνο, η Object Blue συνδυάζει πειραματικούς ήχους με τις techno φόρμες δίνοντας κυρίως έμφαση στις αυτοσχέδιες προεκτάσεις τους στις live εμφανίσεις της. Έχει βρεθεί σε όλες τις φετινές λιστές του μουσικού διεθνή Τύπου με τους ones to watch, με αποκορύφωμα αυτήν του FACT και τους 10 καλύτερους techno/house παραγωγούς για το 2018. Οι εμφανίσεις της ανά τον κόσμο είναι απρόβλεπτες μιας και αποτελούν ένα αμάλγαμα live techno, πειραματικών installations και dj sets. Το ντεμπούτο EP της Do you plan to end a siege? κυκλοφόρησε από την Tobaco Tracks το Μάρτιο, έκανε πρεμιέρα στο Mixmag και ήδη θεωρείται υποψήφιο για μία από τις καλύτερες κυκλοφορίες της χρονιάς που διανύουμε. Το μέλλον ανήκει ήδη στην Object Blue.

www.objectblue.format.com
www.instagram.com/object.blue/

Σαβ 8/12
19:30
Winter Plisskën Festival 2018Piraeus 117 Academy – Αθήνα

Continue Reading

Ψυχαγωγία

«Χαρτοπόλεμος» στο Μικρό Γκλόρια

Ο «ΧΑΡΤΟΠΟΛΕΜΟΣ», η απόλυτη Sold Out παράσταση, επιστρέφει μετά από απαίτηση του κοινού για Τρίτη Χρονιά, στο ΓΚΛΟΡΙΑ ΜΙΚΡΟ, για έναν περιορισμένο αριθμό παραστάσεων. Η παράσταση αγκαλιάστηκε όσο λίγες την προηγούμενη θεατρική σαιζόν, ξεχώρισε από κοινό και κριτικούς και χαρακτηρίστηκε ως «γροθιά στο στομάχι» για την σύγχρονη πραγματικότητα. Κωμωδία και δράμα, αγωνιώδες θρίλερ και καθημερινότητα συμπλέκονται και συνθέτουν το μωσαϊκό του έργου, αλλά και την ταυτότητα της Ελλάδας του σήμερα. Το κείμενο έγραψε ο Βαγγέλης Ρωμνιός, την δραματουργία και την επεξεργασία του κειμένου υπογράφει ο Γιωργής Τσουρής, ενώ στο σκηνοθετικό τιμόνι είναι ο Γιώργος Παλούμπης. Η πρεμιέρα θα πραγματοποιηθεί στις 21 Σεπτεμβρίου και η παράσταση θα παρουσιαστεί για Παρασκευή-Κυριακή για 6 μόλις εβδομάδες!

*Στη θέση του αείμνηστου Βαγγέλη Ρωμνιού στο ρόλο του Στέφανου ο Θάνος Αλεξίου.

Λίγα λόγια για το έργο:

Σε ένα υποθηκευμένο σπίτι, έναν σύγχρονο «Βυσσινόκηπο», πέντε ήρωες, τρία αδέλφια, μια κοπέλα και ένας πωλητής, όλοι εκπρόσωποι της αντιηρωικής γενιάς των τριαντάρηδων στην Αθήνα της κρίσης, κρίνονται, αλληλοαγαπιούνται και αλληλοκατασπαράζονται.

Σε μια μόνο μέρα παιδικά και ενήλικα τραύματα χρόνων βγαίνουν στην επιφάνεια. Η προσπάθεια για επιβίωση-οικονομική αλλά και συναισθηματική-οδηγεί στα άκρα με αναπάντεχη κατάληξη.

Ένα σύγχρονο θρίλερ που θα μπορούσε να έχει εξελιχθεί στην διπλανή μας πόρτα. Ένας «Χαρτοπόλεμος» που θα σκορπίσει στον αέρα τις στάχτες μιας ολόκληρης κοινωνίας.

Continue Reading

Ψυχαγωγία

«Το ευχαριστημένο» στο Θέατρο Πορεία

της Μαρίνας Καραγάτση

σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου.

«Ψεύτρα ζωή…»

Μετά τη μεγάλη επιτυχία του Το Ευχαριστημένο,  το μυθιστόρημα της Μαρίνας Καραγάτση που απέσπασε το Βραβείο του περιοδικού «Διαβάζω» το 2009, θα επαναληφθεί στο Θέατρο ΠΟΡΕΙΑ, από 21 Σεπτεμβρίου και για 13 μόνο παραστάσεις.

Το Ευχαριστημένο, σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Τάρλοου, αγαπήθηκε από το κοινό και απέσπασε ενθουσιώδεις κριτικές, τόσο για την προσέγγιση του πρωτοτύπου και τις ερμηνείες των ρόλων, όσο και για τη συζήτηση που προκάλεσε πάνω στην καλλιτεχνική προσωπικότητα και τον ρόλο της ως οικογενειάρχη, αλλά και στη σχέση πατέρα-παιδιού εν γένει. Η διασκευή του μυθιστορήματος, που μετατρέπει τους απολογητικούς, απολογιστικούς και συγχωρητικούς μονολόγους σε πλήρες θεατρικό έργο και που υπογράφει η Έρι Κύργια, μας μεταφέρει στο σπίτι της οικογένειας του συγγραφέα Μ. Καραγάτση. Μέσα σε τρεις ημέρες αγρύπνιας του λογοτέχνη και μέσα από το βλέμμα της μικρής Μαρίνας, αποκαλύπτονται όλα όσα στοίχειωσαν και πλήγωσαν μία από τις πιο γνωστές οικογένειες της Ελλάδας, ή απλώς μία οικογένεια. Και αν οι σκοτεινές στιγμές υπερέχουν των φωτεινών, η συμφιλίωση με το παρελθόν αποδεικνύεται ο μόνος δρόμος.

Προσφορά εισιτήρια με 12€ έως και την πρεμιέρα στις 21 Σεπτεμβρίου

Continue Reading

Ψυχαγωγία

«Στέλλα κοιμήσου» στο Θέατρο Τζένη Καρέζη

του Γιάννη Οικονομίδη

από 1η Οκτωβρίου 2018

στο Θέατρο Τζένη Καρέζη

Μόνο για 20 Παραστάσεις

Μετά από 2 πολύ πετυχημένες θεατρικές περιόδους στο Εθνικό Θέατρο, η παράσταση που έγινε το talk of the town και κέρδισε κοινό και κριτικούς, προστίθεται στο καλλιτεχνικό πρόγραμμα του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και παρουσιάζεται τη σεζόν 2018 – 2019 στο Θέατρο Τζένη Καρέζη. Για την ερμηνεία τους στην παράσταση τιμήθηκαν η Ιωάννα Κολλιοπούλου με το βραβείο Μελίνα Μερκούρη και ο Γιάννης Νιάρρος με το βραβείο Δημήτρης Χορν.

Δεν είναι η πρώτη φορά που ο βραβευμένος σκηνοθέτης του κινηματογράφου Γιάννης Οικονομίδης έρχεται σε επαφή με τη θεατρική διαδικασία.

Το 2006 είχε αναθέσει στην ομάδα 90οC τη διασκευή και τη μεταφορά στο θέατρο της ταινίας του «Σπιρτόκουτο». Την αμέσως επόμενη περίοδο βραβεύτηκε με βραβείο κοινού στην κατηγορία «νεοελληνικού έργου».

Κι αν το έργο του εκείνο είχε ξεκλειδώσει την πόρτα της ελληνικής μικροαστικής οικογένειας, το πρώτο έργο που γράφει και σκηνοθετεί αποκλειστικά για το θέατρο, με τίτλο «Στέλλα κοιμήσου», μας εισάγει μέσα στην πολυτελή βίλα του νεόπλουτου Έλληνα, όπου η ευμάρεια συνυπάρχει με τη χυδαιότητα και οι σχέσεις έχουν το χρώμα του χρήματος. Η ωμότητα της γλώσσας και η κυνικότητα των συμπεριφορών είναι τα όπλα της παράστασης του Οικονομίδη, όπου ο θεατής αισθάνεται αυτόπτης μάρτυρας μιας κωμικοτραγικής «φέτας ζωής».

Το έργο

Σε μια οικογένεια όπου ο νόμος του πατέρα-αφέντη εφαρμόζεται με «μαφιόζικες» μεθόδους, η Στέλλα αρνείται να παντρευτεί αυτόν που της επιβάλλεται από το περιβάλλον της και επιμένει για το αυτονόητο δικαίωμα της προσωπικής επιλογής. Ο έρωτας όμως, ή οποιαδήποτε άλλη έκφραση ατομικής ελευθερίας, ακυρώνεται μπροστά στο συμφέρον, που υποχρεώνει σε υποταγή στις ειλημμένες αποφάσεις. Αξιοπρέπεια, ηθική τάξη και συναισθήματα θεωρούνται πολυτέλεια.
Με αφορμή έναν απαγορευμένο έρωτα, το έργο καταγράφει τη σημερινή πραγματικότητα και ανατέμνει έναν κόσμο εδραιωμένο στο ψέμα, το χρήμα, τη χυδαιότητα και το έγκλημα. Το όνειρο της κοινωνικής ανόδου και της υλικής ευμάρειας εξουδετερώνει κάθε αξία και διαβρώνει συμπεριφορές και συνειδήσεις.
Το «Στέλλα κοιμήσου» γράφτηκε με τη δημιουργική συμμετοχή των ηθοποιών της παράστασης κατά τη διάρκεια των προβών. Κάθε παράσταση είναι ξεχωριστή, καθώς ο διάλογος διαμορφώνεται σε μεγάλο βαθμό ζωντανά στη σκηνή, με βάση ένα συγκεκριμένο σενάριο.

*Η παράσταση είναι κατάλληλη για ανηλίκους άνω των 15 ετών.

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

TRENDING