Connect with us

Επικαιρότητα

Έκθεση φωτογραφίας -Οι Αθηναίοι φωτογραφίζουν την πόλη τους στην Τεχνόπολη

Η προσωπική μεταμόρφωση της πραγματικότητας, του περιβάλλοντος στο οποίο κινούνται καθημερινά, αποτυπώθηκε μέσα από το φακό των Αθηναίων που συμμετείχαν στο διαγωνισμό φωτογραφίας «Οι Αθηναίοι φωτογραφίζουν την πόλη τους», η οποία παρουσιάζεται στην ομότιτλη έκθεση φωτογραφίας στην Τεχνόπολη δήμου Αθηναίων από 14 έως 24 Ιανουαρίου.

Ο διαγωνισμός «Οι Αθηναίοι φωτογραφίζουν την πόλη τους» διοργανώθηκε από τον Οργανισμό Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του δήμου Αθηναίων και το διαδικτυακό περιοδικό www.ifocus.gr. Στην έκθεση παρουσιάζονται οι φωτογραφίες πενήντα διαγωνιζόμενων, οι οποίοι είναι αποκλειστικά δημότες και κάτοικοι των επτά Δημοτικών Κοινοτήτων της Αθήνας και φωτογράφισαν μόνο την περιοχή της Κοινότητας στην οποία ανήκουν.

Την επιμέλεια της έκθεσης έχουν οι επαγγελματίες φωτογράφοι- συνεργάτες  του περιοδικού Πλάτων Ριβέλλης και Άγγελος Μίχας.

Οι συμμετέχοντες στην έκθεση είναι οι εξής: Βάγια Βασιλοπούλου, Γιάννης Βέλλης, Γαρυφαλιά Βλαχογιάννη, Αναστασία Γεώργα, Ουρανία Γράψα, Ανδρομάχη Δαμαλά, Αθανάσιος Δελήμπασης, Ηρώ Ζάβου, Δήμητρα Ζωγοπούλου, Χρήστος Ζαφειράκης, Μελέτης Ζαχαράκης, Λεονάρντο Θίμο, Βιργινία Καλύβα, Άννα Καρακόντη, Τόνια Καραλέκα, Σώστης Καρατζής, Αγγελική Καποτά, Δανάη Kαυκαλίδου, Νίκος Κοτσαμπουγιούκης (Κιχέμ), Ιωάννα Λυμπέρη, Μαρία Μάλιου, Ελπίδα Μουμουλίδου, Άννα Μπάμπουρα, Αγγελική Μπογιατζή, Ευαγγελία Μπουζούκα, Κατιάνα Ξανθάκη, Κατερίνα Παληοκώστα, Άννα Παλληκαρά, Μαρία Παναγιωτοπούλου, Χαράλαμπος Παπαδημητρόπουλος, Θάνος Παπαθανασίου, Διονύσης Παράσχης, Έφη Παρίση, Χρυσούλα Σταμπολίτη, Αδάμ Συλαιούνης, Νίκος Σωτηρόπουλος, Ευσταθία Τζαβέλα, Κωνσταντίνα Τσαπρούνη, Πόπη Τσίτου, Νίκος Τσιώτας, Παναγιώτης Φελούκας, Ευγενία Φούτη, Παναγιώτα Χαραλαμπάκη, Ναυσικά Χαραλαμπίδου, Καλλιόπη Χατζοπούλου, Τερίνα Χιουρέα, Βασιλική Χίου και Γιώργος Ψυχογιός

Ο επιμελητής της έκθεσης Πλάτων Ριβέλλης σημειώνει:

«Οι ερασιτέχνες φωτογράφοι που κινούνται στην περιοχή της αναμνηστικής φωτογραφίας περιορίζονται στο πλαίσιο της οικογένειάς τους και των σημαντικών τελετουργικών στιγμών της ζωής τους. Μόλις όμως αποφασίσουν να υπερβούν

το συναισθηματικό προσωπικό τους χώρο και να θέσουν ως κύριο περιεχόμενο της θεματολογίας τους τον έξω κόσμο, συνήθως απομακρύνονται όσο γίνεται περισσότερο όχι μόνο από το σπίτι τους, αλλά και από τη γειτονιά τους, την πόλη τους, αν όχι και από τη χώρα τους και μετατρέπονται σε κυνηγούς του εξωτισμού. Εντούτοις, για ένα δημιουργό το εξωτικό στοιχείο έχει σημασία όταν το προκαλέσει η δική του παρουσία, η δική του ματιά, και όχι όταν απλώς καταγράψει εκείνο που ανακαλύπτει ως ταξιδιώτης. Γι’ αυτό και είναι λίγοι εκείνοι οι φωτογράφοι που ασχολούνται με το σκηνικό χώρο του οικείου τους περιβάλλοντος, αφού δεν έχουν ασκηθεί να ανιχνεύουν εκπλήξεις σε αυτόν. Η λογική πίσω από την ιδέα της συγκεκριμένης έκθεσης ήταν να παροτρύνει εκείνους τους δημότες-κατοίκους της Αθήνας που αγαπούν τη φωτογραφία να στρέψουν το φωτογραφικό ενδιαφέρον τους στο χώρο μέσα στον οποίον κινούνται καθημερινά και να αντιμετωπίσουν φωτογραφικά την πόλη τους σαν έναν πρωτόγνωρο τόπο, τον οποίο ανακαλύπτουν και μεταμορφώνουν. Μια σειρά ομιλιών εμού και του Άγγελου Μίχα καθόρισε το πλαίσιο μέσα στο οποίο θα μπορούσαν να κινηθούν οι φωτογράφοι που δήλωσαν συμμετοχή, με στόχο να γίνει αντιληπτό ότι δεν επιδιώκαμε μια δημοσιογραφική καταγραφή της πραγματικότητας, αλλά μια προσωπική μεταμόρφωσή της. Στη συνέχεια άρχισε μια τρίμηνη συνεργασία μεταξύ δασκάλων-επιμελητών και φωτογράφων στην προσπάθεια να επιλεγούν οι πιο ενδιαφέρουσες φωτογραφίες. Η έκπληξη μας ήταν μεγάλη όταν διαπιστώσαμε το ενδιαφέρον και την τόλμη των φωτογράφων που συμμετείχαν στο πρόγραμμα. Ήταν προφανές ότι μερικοί ήταν και πιο έμπειροι και πιο ικανοί από άλλους. Η γενική όμως φρεσκάδα και ποιότητα των προσπαθειών τους μας έπεισε ότι η ενδεδειγμένη λύση δεν ήταν να προβληθούν οι συγκριτικά καλύτεροι, αλλά να υπογραμμιστεί

η ενθουσιώδης ανταπόκρισή τους με το να συμμετάσχουν, έστω με λίγα φωτογραφικά δείγματα, σχεδόν όλοι όσοι απέστειλαν φωτογραφίες. Έτσι, το συνολικό αριθμό

των εκατό φωτογραφιών που είχαμε προγραμματίσει τον μοιράστηκαν πενήντα φωτογράφοι. Ελπίζω οι θεατές της έκθεσης να αντιληφθούν και να εκτιμήσουν όχι απλώς την πρωτοτυπία και το ενδιαφέρον των φωτογραφιών που εκτίθενται, αλλά και την ιδιαιτερότητα των φωτογραφικών προσεγγίσεων, που συνιστούν διακριτές καλλιτεχνικές προτάσεις από τόσους πολλούς νέους και στην πλειοψηφία τους άγουρους ακόμα φωτογράφους.»

Τα εγκαίνια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν τη Δευτέρα 14 Ιανουαρίου 2019

στις 18:00.

Διάρκεια έκθεσης: 14 έως 24/1/2019

Ώρες λειτουργίας: Καθημερινά 12.00-20.00

Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη.

Πληροφορίες: 210 52 84 864| www.opanda.gr

#FotografiseTinPoliSou

@opanathens

Τεχνόπολη δήμου Αθηναίων, αίθουσα «Αποθήκη»: Πειραιώς 100, Γκάζι

Πρόσβαση: Μετρό: Σταθμός «Κεραμεικός» |Τρόλεï: No. 21 (από Ομόνοια),

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Επικαιρότητα

Έκθεση αρχιτεκτονικής «Βιβλιοθήκες: ανάγνωση κτηρίων»

Ο Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας δήμου Αθηναίων παρουσιάζει, από 4 Ιουλίου έως 14 Σεπτεμβρίου 2019 στο Πολιτιστικό Κέντρο «Μελίνα» δήμου Αθηναίων, την έκθεση αρχιτεκτονικής «Βιβλιοθήκες: ανάγνωση κτηρίων», που εστιάζει στα κτήρια βιβλιοθηκών, που ιδρύθηκαν από τη δεκαετία του ‘80 έως σήμερα. 

Περισσότερο ή λιγότερο γνωστές, δημόσιες ή ιδιωτικές, επιστημονικές, αφιερωμένες στην ιστορία ή τις θετικές επιστήμες, την τέχνη, τον πολιτισμό, τη φύση και το περιβάλλον, οι βιβλιοθήκες που συμμετέχουν στην «ανάγνωση», εκτίθενται για να μοιραστούν με το κοινό τους θησαυρούς τους. 

Η έκθεση επικεντρώνεται στην ανάγνωση των κτηρίων, στο συμβολικό τους χαρακτήρα και στον τρόπο με τον οποίο οι αρχιτέκτονες διαχειρίζονται τον πλούτο των γνώσεων, των τεκμηρίων, των βιβλίων διαφόρων εποχών και πολιτισμών και των πληροφοριών εν γένει που τίθενται στη διάθεση τους. Ανακαλύπτει και αναγνωρίζει την παρουσία του αρχιτέκτονα μέσα από την ένταξη του κτηρίου στον περιβάλλοντα χώρο, από τη μορφή του και τη δομή του. Καταγράφει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των ειδικών κτηρίων των βιβλιοθηκών, βιβλιοστάσια, προθήκες, διάταξη στο χώρο, χώροι αυστηροί αλλά και πολυμορφικοί, των οποίων το αρχειακό περιεχόμενο καλούνται οι αρχιτέκτονες να το τακτοποιήσουν απόλυτα, τόσο θεωρητικά όσο και λογικά, μέσα από τις επιλογές της εσωτερικής οργάνωσης τους και ερευνά τους προτεινόμενους τρόπους δημιουργίας κοινών σημείων συνάντησης και εκδηλώσεων, πληροφόρησης, αναζήτησης, ανάγνωσης και έρευνας, κάθε φορά αναφορικά με το υπό ανάγνωση κτήριο. 

Τα κτήρια παρουσιάζονται μέσα από τα αρχιτεκτονικά σχέδια τους και φωτογραφικό υλικό, σε ειδικά διαμορφωμένες πινακίδες, ενώ το ιστορικό των βιβλιοθηκών και ο πλούτος τους αναπτύσσονται σε banners, τα οποία διαχωρίζουν θεματικά κάθε βιβλιοθήκη, ενώ συγχρόνως με την επανάληψη τους δημιουργούν μία ευανάγνωστη σημειολογική συνέχεια για τον αναγνώστη της έκθεσης. 

Επίσης, εκτίθενται σε προθήκες προπλάσματα, ενώ σε κεντρικά τραπέζια ανάγνωσης παρουσιάζονται αρχιτεκτονικές προτάσεις εσωτερικών διαμορφώσεων υφιστάμενων κτηρίων και βιβλία σχετικά με τα κτήρια βιβλιοθηκών. 

Την επιμέλεια της έκθεσης έχει η αρχιτέκτων Άννα Σκιαδά. 

Τα κτήρια των βιβλιοθηκών που προτείνονται για ανάγνωση είναι τα ακόλουθα: 
Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος: Ιστορικό Βαλλιάνειο Κτήριο, Νέο κτήριο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος | Βιβλιοθήκη της Βουλής, Μπενάκειος Βιβλιοθήκη, Πρώην Δημόσιο Καπνεργοστάσιο | Γεννάδειος Βιβλιοθήκη, Νέα Πτέρυγα Κεντρική Βιβλιοθήκη Δήμου Αθηναίων | Βιβλιοθήκη Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών | Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής ΕΚΠΑ Βιβλιοθήκη Σχολής Αρχιτεκτόνων Ε.Μ.Π. | Βιβλιοθήκη ΤΕΙ Αθήνας | Ιστορικό Αρχείο ΠΙΟΠ | Κεντρική Βιβλιοθήκη ΑΠΘ, Νέα Πτέρυγα | Κεντρική Δημοτική Βιβλιοθήκη Θεσσαλονίκης | Βιβλιοθήκη Κολλεγίου Αθηνών | Βιβλιοθήκη Bissell Κολλεγίου ΑΝΑΤΟΛΙΑ Θεσσαλονίκης | Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Βέροιας | Βικελαία Δημοτική Βιβλιοθήκη Ηρακλείου Κρήτης | Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής Πανεπιστημίου Κρήτης, Ρέθυμνο | Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Ιωαννίνων | Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Δράμας | Δημοτική Βιβλιοθήκη Κέρκυρας | Κοβεντάρειος Δημοτική Βιβλιοθήκη Κοζάνης. 

Continue Reading

Featured

Ομαδική έκθεση «Korean Art in Flux»

Η έκθεση παρουσιάζει πέντε Κορεάτες καλλιτέχνες – μερικούς με έδρα την Κορέα και άλλους τη Νέα Υόρκη – και τη σύγχρονη ερμηνεία τους για την παραδοσιακή τέχνη. Αυτές οι ποικιλίες περιλαμβάνουν την ενσωμάτωση παραδοσιακών υλικών, εικόνων και στυλ για την αναδημιουργία σύγχρονων concepts. Ομοίως, άλλοι επενδύουν σε νέους πόρους για να αναπαράγουν παραδοσιακά συναισθήματα. 

H Sun Jeong Kim εστιάζει στην έννοια των «ανθρώπων» μέσα από την οποία προκύπτουν τα έργα της σειράς. […]

Ο IllwooYoonseo Park εκφράζει την ιδέα ότι η βάση της τέχνης είναι το να νιώθεις, να μη βλέπεις. […]

Η Yong-Ju Jang κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το έργο της είναι μια συγχώνευση παραδοσιακών και σύγχρονων ιδεών, ένα στάδιο στο οποίο το παρελθόν συναντά το παρόν, τόσο μέσα από τα υλικά όσο και από τις τεχνικές. 

Η Mars Heejung Kim χρησιμοποιεί γεωμετρικά σχήματα από τα Βουδιστικά Θιβετιανά Mandala, για να εκφράσει γαλαξίες σε αφηρημένα μοτίβα.[…]

Η Hyun Jung Kim ρωτά το οντολογικό ερώτημα «ποιος είμαι εγώ» για να καθιερώσει μια μοναδική γλώσσα. […]
Dr. Thalia Vrachopoulos 

Εκθέτουν οι: 
Sun Jeong Kim, Yong-Ju Jang, Illwoo YoonseoPark, Mars Heejung Kim, Hyun Jung Kim.

Επιμέλεια: Suechung Koh

Εγκαίνια: Πέμπτη 11 Ιουλίου 2019, ώρα 20:00 – 23:00

Continue Reading

Επικαιρότητα

«Μαρία Πενταγιώτισσα» του Μποστ στο Θέατρο Βράχων

Τη «Μαρία Πενταγιώτισσα» ένα από πιο αστεία, σχεδόν σπαρταριστά έργα του ελληνικού ρεπερτορίου, γραμμένο στον προσφιλή του 15σύλαβο έγραψε στα 1982 ο Μποστ. Μια ξεκαρδιστική παρωδία ηθών βασισμένη σε ένα από τα γνωστά παραδοσιακά τραγούδια του τόπου μας εμπνευσμένο από αληθινά περιστατικά. 

Η Μαρία η Πενταγιώτισσα, κατά κόσμον Μαρία Δασκαλοπούλου, ήταν γνωστή στο χωριό της – Πενταγιοί Φωκίδας – για τις ερωτικές της περιπέτειες. Εραστές και αγαπητικοί δημιουργούσαν συχνά επεισόδια, ενώ η δια θεωρείται μέχρι σήμερα μία από τις πρώτες φεμινίστριες στην Ελλάδα. 

Ο λαός τραγούδησε την ομορφιά της και τα ερωτικά της καμώματα: 
Στα Σάλωνα σφάζουν αρνιά και στο Χρισσό κριάρια / και στης Μαρίας την ποδιά σφάζονται παληκάρια… Μαρίτσα Πενταγιώτισσα, μωρή δασκαλοπούλα, / εσύ τα ’καμες ούλα!. 

Με όχημα την ιστορία της θρυλικής Μαρίας του τόπου μας ο Μποστ και πάντα «σε ζωντανή σύνδεση» σαρκάζει τους θεσμούς και αμφιβάλλει για τη νέα κοινωνική πραγματικότητα. 

Μοναδική μορφή στην ελληνική τέχνη και τα γράμματα ο Χρύσανθος Μέντης Μποσταντζόγλου, κατά συντομογραφία Μποστ – σκιτσογράφος, εικονογράφος, γελοιογράφος, ζωγράφος, θεατρικός συγγραφέας, στιχουργός, σατυρικός αρθρογράφος – κατάφερε να δημιουργήσει ένα εντελώς αναγνωρίσιμο σατιρικό ύφος και μια βαθιά προσωπική σχέση με τις λέξεις που αποκτούσαν αυτονομία ως σχόλια αυθύπαρκτα η κάθε μια, χρησιμοποιώντας την καθαρεύουσα σε ακραία σύνταξη για να υπογραμμίσει την ημιμάθεια της εποχής του. 

Το έργο του Μποστ τα έχει όλα: χιούμορ, συγκίνηση, πολιτικό στοχασμό, αγάπη για τους ανθρώπους, μα κυρίως δυο στοιχεία συχνά αντικρουόμενα στη νεοελληνική συνείδηση: τη λαϊκότητα και τη λογιοσύνη. Μπορεί να πει με λίγα πολλά και να θίξει με τη φαινομενική αλαφράδα του βαθιά ζητήματα του καιρού μας. 

Συντελεστές: 
Σκηνοθεσία – δραματουργική επεξεργασία: Μάνος Καρατζογιάννης
Σκηνικά: Γιάννης Αρβανίτης 
Κοστούμια: Βάνα Γιαννούλα 
Μουσική: Θύμιος Παπαδόπουλος 
Φωτισμοί: Νίκος Σωτηρόπουλος, 
Χορογραφίες – Κινησιολογία: Βρισηίς Σολωμού 
Παραγωγή: 5η Εποχή 

Continue Reading

Επικαιρότητα

Εξαιρέσεις: Όψεις του Εξπρεσιονισμού στην Ελλάδα

Την έκθεση Εξαιρέσεις: Όψεις του Εξπρεσιονισμού στην Ελλάδα, που φιλοξενείται από τις 22 Ιουνίου 2019 έως τις 5 Ιανουαρίου 2020, στην Πινακοθήκη δήμου Αθηναίων, παρουσίασαν σε συνέντευξη τύπου ο δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Μπρούλιας, ο πρόεδρος του ΟΠΑΝΔΑ Κωνσταντίνος Μπιτζάνης και ο καλλιτεχνικός σύμβουλος της Πινακοθήκης, των Μουσείων και των Συλλογών του ΟΠΑΝΔΑ Ντένης Ζαχαρόπουλος.

Στο έργο που επιτελεί ο Οργανισμός Πολιτισμού Αθλητισμού και Νεολαίας στην Πινακοθήκη και το Κέντρο Τεχνών, αναφέρθηκε ο δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Μπρούλιας σημειώνοντας ότι φέρνει τους πολίτες και τους επισκέπτες της Αθήνας σε επαφή με τη τέχνη, τον ευρύτερο πολιτισμό και τη σύγχρονη κουλτούρα, αναδεικνύοντας παράλληλα τον μητροπολιτικό της χαρακτήρα.

O πρόεδρος του ΟΠΑΝΔΑ Κωνσταντίνος Μπιτζάνης αναφερόμενος στην εξέλιξη της Πινακοθήκης και του Κέντρου Τεχνών τα δύο τελευταία χρόνια, σημείωσε ότι συντελέστηκε ένα σημαντικό βήμα στο να ξανακερδίσει ο δήμος το ρόλο του στα πολιτιστικά δρώμενα της πόλης και τόνισε: «Το  αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας ήταν συνολικά 60.000 επισκέπτες στην Πινακοθήκη και στο Κέντρο Τεχνών, 36.000 και 24.000 αντίστοιχα, όπως είπε. Αυτό εγγράφει τους δύο χώρους τέχνης στον πολιτιστικό χάρτη της πόλης με έναν τρόπο αναμφισβήτητα ανεξίτηλο, που δίνει τα περιθώρια να ελπίζουμε σε μια πολύ πιο δυναμική πορεία στο μέλλον», κατέληξε ο κ. Μπιτζάνης.

«Υπήρξε μεσοπρόθεσμος προγραμματισμός των εκθέσεων από την εικαστική επιτροπή, με τον οποίο ο ρόλος του κάθε χώρου εξειδικεύτηκε. Είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι χωρίς την εικαστική επιτροπή δεν μπορεί να λειτουργήσει ένας χώρος πολιτισμού. Η Πινακοθήκη λειτούργησε και η έκθεση αυτή το αποδεικνύει ως ένα πραγματικό απόσταγμα της ελληνικής κοινωνίας και της δημιουργικότητας των ανθρώπων», τόνισε από την πλευρά του ο καλλιτεχνικός σύμβουλος της Πινακοθήκης, των Μουσείων και των Συλλογών του ΟΠΑΝΔΑ Ντένης Ζαχαρόπουλος.

Η έκθεση

Στην έκθεση Εξαιρέσεις: Όψεις του Εξπρεσιονισμού στην Ελλάδα συγκεντρώνονται έργα της Συλλογής της Πινακοθήκης και σύνολα από σημαντικές καλλιτεχνικές προσωπικότητες, με κεντρική μορφή τον Γιώργο Μπουζιάνη,  που εκπροσωπούν πράγματι «εξαιρέσεις» ως προς το ακαδημαϊκό κλίμα που επικρατεί στην ελληνική τέχνη τον 20ο αι. και ως προς τις επικρατούσες νεοτερικές τάσεις που χαρακτηρίζουν τη γενιά του ’30.

Τα έργα που παρουσιάζονται στην έκθεση Εξαιρέσεις, σε μεγάλο βαθμό δεν έχουν ποτέ εκτεθεί μέχρι σήμερα στο σύνολό τους ή κάποια και καθόλου. Τα κυριότερα έχουν εκτεθεί μόνον αποσπασματικά, ως αριστουργήματα της Συλλογής της Πινακοθήκης, η οποία έχει πολύ νωρίς δώσει το λόγο σε σημαντικούς καλλιτέχνες για να προτείνουν και να συγκεντρώσουν τα έργα που ανήκουν στην πόλη των Αθηνών. Το 2018, στην έκθεση γύρω από τη θητεία του Παπαλουκά ως διευθυντή της Πινακοθήκης, παρουσιάστηκαν  οι επιστολές με τις οποίες έδωσε αγώνα για να υποστηρίξει το έργο του Μπουζιάνη, του Παρθένη, του Βιτσώρη, και πολλών άλλων νεότερων καλλιτεχνών. Έτσι, βοήθησε καλλιτέχνες, στήριξε ομάδες και καλλιτεχνικές συντροφιές και ανοίχτηκε σε όλες τις εκφράσεις και εικαστικά μέσα, δίνοντας ίση βαρύτητα στους ζωγραφικούς πίνακες, τα σχέδια, τις υδατογραφίες, τα παστέλ, τα χαρακτικά, τα σκίτσα, τις καρικατούρες, κλπ.

Κεντρική μορφή της έκθεσης είναι ο Γιώργος Μπουζιάνης, που μαζί με τον χαράκτη Γιώργο Οικονομίδη, είναι οι μόνοι που είχαν άμεση σχέση με τις ομάδες του εξπρεσιονισμού στη Γερμανία και τη Γαλλία και η επιρροή του ανοίγει ένα κύκλο νεότερων καλλιτεχνών, που θα βρουν μέσα από τα έργα του Οικονόμου και του Τριανταφυλλίδη, δρόμους  που τους απομακρύνουν από τις κυρίαρχες τάσεις του Παρισινού μοντερνισμού κι ανοίγονται σε εκφράσεις πιο ρεαλιστικές κι εκφραστικές. Πολλοί από αυτούς τους καλλιτέχνες είναι λίγο γνωστοί σε κοινό και κριτικούς, συνιστώντας πράγματι έναν κύκλο εξαιρέσεων τόσο μέσα από το έργο τους όσο και μέσα από τη στάση ζωής τους, μακριά από τη δημοσιότητα.

«Η σημερινή έκθεση αφορά κυρίως έργα και προσωπικότητες του 1ου μισού του 20ου αιώνα που συμμετείχαν στα προοδευτικά κινήματα και τις καλλιτεχνικές ομάδες της εποχής, από το Σύνδεσμο Ελλήνων Καλλιτεχνών (1911-1939), το «Άσυλο Τέχνης» (1927-1929), την Ένωση Ελεύθεροι Καλλιτέχνες (1935-1940), και βέβαια την Ομάδα Τέχνη (1917-1944), που μέλη της θα ανασυγκροτήσουν το 1950, την ομάδα Στάθμη. Όλες αυτές οι ομάδες ενώ διεκδικούν την αναγνώριση της πνευματικής εργασίας και του δικαιώματος των καλλιτεχνών στην εργασία, δεν διεκδικούν παρόλα αυτά, θέσεις και οφίτσια στην κρατική ή ιδιωτική νομενκλατούρα. Επίσης, οι περισσότεροι μαζί με την ελευθερία της έκφρασης και την ανεξαρτησία από Σχολές και κανόνες είτε της παραδοσιακής κι ακαδημαϊκής τέχνης, είτε της εκάστοτε επιφανειακής μόδας μοντερνισμού, διεκδικούν την ενεργή θέση του καλλιτέχνη μπρος στην κοινωνία. Με το έργο και τη στάση τους κατόρθωσαν να συγκεράσουν τον αισθητικό και καλλιτεχνικό εκσυγχρονισμό με την κοινωνική κριτική, την αναγνώριση της πνευματικής εργασίας και τη διεκδίκηση της ελευθερίας της καλλιτεχνικής έκφρασης μπρος στις προκαταλήψεις της, του γούστου και της κοινωνίας.» σημειώνει ο επιμελητής της έκθεσης Ντένης Ζαχαρόπουλος

Στην έκθεση παρουσιάζονται έργα καλλιτεχνών, οι οποίοι ανήκαν στην ομάδα Στάθμη, μεταξύ άλλων, εκτός του Γ. Μπουζιάνη, των Θ. Απάρτη,  Α. Σώχου, Γ. Ζογγολόπουλου, Αγγ. Θεοδωρόπουλου, Γ. Μηταράκη, η Αγλ. Παππά, Τ. Ελευθεριάδη, Ο. Κανέλλη, Β. Σεμερτζίδη,  Σπ. Παπαλουκά, Γ. Βακαλό, Γ. Σπυρόπουλου, Έρ. Φραντζισκάκη, Ελ. Ζογγολοπούλου.

Σκοπός της έκθεσης είναι να αναδείξει το ευρύ φάσμα της Συλλογής της Πινακοθήκης δήμου Αθηναίων, η οποία συνέλεξε με μεγάλη αυτονομία κάποιες ιδιαίτερες μορφές της Ελληνικής τέχνης και έδωσε το λόγο στις «εξαιρέσεις» πιο συχνά από ότι στους κανόνες, και στους ίδιους τους καλλιτέχνες από την ίδρυσή της,  ίσως το σημαντικότερο χαρακτηριστικό που εκφράζει το πνεύμα της.

Την επιμέλεια της έκθεσης έχει ο καλλιτεχνικός σύμβουλος της Πινακοθήκης, των Μουσείων και των Συλλογών του ΟΠΑΝΔΑ Ντένης Ζαχαρόπουλος.

Η έκθεση πραγματοποιείται με την πολύτιμη συμβολή της Κάλλης Πετροχείλου, εφόρου της Πινακοθήκης και του Κώστα Νικάκη, συντηρητή της συλλογής.

Φωτογραφικό υλικό σε υψηλή ανάλυση μπορείτε να κατεβάσετε από το παρακάτω link: https://www.dropbox.com/sh/bpicexn4yufttxn/AADlY8IFfWpKXzLFD63D_jkWa?dl=0

Διάρκεια έκθεσης: 27/6/19 – 5/1/2020

Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη.

Πληροφορίες:

τ. 210 5202420| www.opanda.gr  |#PolitismosGiaOlous

Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων, κτίριο Μεταξουργείου: Λεωνίδου & Μυλλέρου, Πλ. Αυδή, τηλ.: 210 5202420

Ώρες λειτουργίας: Τρίτη: 10:00 – 21:00, Τετάρτη – Σάββατο 10:00 – 19:00, Κυριακή 10:00 – 16:00

Continue Reading

Επικαιρότητα

Marcus & Martinus live

Φέτος το Τerra Vibe ανοίγει τις πύλες του την Παρασκευή 21 Ιουνίου για να φιλοξενήσει το καλοκαιρινό, νεανικό ποπ πάρτυ.

Oι Marcus & Martinus, το μεγαλύτερο pop φαινόμενο της Σκανδιναβίας, θα βρίσκεται στην Αθήνα για μια μόνο εμφάνιση. 

Γονείς, ενήλικες, παιδιά και έφηβοι μπορούν να χαλαρώσουν στο Terra Vibe όσο οι νεαροί φανς διασκεδάζουν, γιατί ο χώρος είναι ειδικά διαμορφωμένος για να υποδεχθεί όλες τις ηλικίες. 

Κορίτσια και αγόρια θα χορέψουν στους ποπ ρυθμούς των διδύμων Marcus & Martinus και θα γευτούν τη χαρά και ξεγνοιασιά που συνοδεύουν τις αγαπημένες τους ποπ μελωδίες. 

Μόλις 17 ετών, τα δίδυμα αδέρφια από τη Νορβηγία έχουν ήδη εδραιωθεί ως επιτυχημένοι καλλιτέχνες σε πολλές Ευρωπαϊκές χώρες. Η πιασάρικη μουσική τους και η μαγνητική σκηνική τους παρουσία είναι αδύνατο να περάσουν απαρατήρητες, κάτι που οι οπαδοί τους αποδεικνύουν στα social media αφού τα βίντεοκλιπ τους ξεπερνούν τις 180 εκατομμύρια προβολές! 

Στόχος των Marcus & Martinus είναι να καλλιεργούν νέες στιγμές μαζί ως αδέρφια αλλά και με τους οπαδούς τους – και η πορεία τους μόλις άρχισε να ξετυλίγεται. 

Και επειδή ο pop εορτασμός για τις νεαρές ηλικίες δε σταματά εδώ, λίγο πριν την εμφάνιση των Μarkus & Martinus, θα ανέβουν στην σκηνή οι The Players, το ελληνικό boyband.

Continue Reading

Επικαιρότητα

«Το δικό μας σινεμά»

«Το δικό μας σινεμά», το θεατρικό μιούζικαλ με την υπογραφή του συγγραφικού δίδυμου των μεγάλων επιτυχιών Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα και τις ευφάνταστες χορογραφίες του Φωκά Ευαγγελινού, έρχεται στο ανακαινισμένο ιστορικό Θέατρο Άλσος.

Εξαιρετικές ερμηνείες, υπέροχα τραγούδια, χορός και 1.000 κοστούμια, μέσα σε ένα ευφάνταστο σκηνικό, με υψηλής ποιότητας υπηρεσίες στον ήχο και φώτα τελευταίας τεχνολογίας, δίνουν το στίγμα της παράστασης. 

«Το δικό μας σινεμά», είναι η ιστορία κάποιων καλλιτεχνών που ξεκινάνε περίπου το 1955 όταν πια αρχίζει η μεγάλη άνοδος του κινηματογράφου, ζουν την μεγάλη δόξα της δεκαετίας του ’60 και ακολουθούν την πτώση του σινεμά στη δεκαετία του ’70. 

O Πέτρος (Σπύρος Παπαδόπουλος) είναι πρωταγωνιστής του θεάτρου και κάνει τις πρώτες του ταινίες στη δεκαετία του ’50. Είναι παντρεμένος με την Μιράντα (Κατερίνα Λέχου) η οποία είναι σταρ του θεάτρου και περιφρονεί το σινεμά αλλά κάνει και κάποιες ταινίες για να βγάζει χρήματα. Η Μιράντα έχει μια κόρη από τον προηγούμενο γάμο της, την Δανάη (Ευγενία Σαμαρά). 
Η Μαίρη (Δέσποινα Βανδή) είναι μια πετυχημένη τραγουδίστρια που στην δεκαετία του ’50 κάνει ρόλους σε ταινίες του άντρα της, Γιώργου (Κώστας Κόκλας) που είναι σεναριογράφος και σκηνοθέτης. 
Όταν ο Πέτρος και η Μαίρη συνεργάζονται για πρώτη φορά σε μια ταινία του Γιώργου αρχίζει μια ιστορία με έρωτες, ανταγωνισμούς, φιλοδοξίες και διαψεύσεις. 
Η ιστορία αυτή κρατάει μέχρι το ΄77 την χρονιά που πεθαίνει ο Φιλοποίμενας Φίνος και στην ουσία λήγει η ιστορία του παλιού ελληνικού κινηματογράφου. Γύρω από αυτά τα τέσσερα πρόσωπα περιστρέφεται ένας ολόκληρος κόσμος από καλλιτέχνες που ζουν και εργάζονται στα στούντιο της Φίνος Φιλμ. 

Σκηνοθεσία: Θανάσης Παπαθανασίου, Μιχάλης Ρέππας, Φωκάς Ευαγγελινός 
Σκηνικά: Αθανασία Σμαραγδή 
Κοστούμια: Έβελυν Σιούπη 
Χορογραφίες: Φωκάς Ευαγγελινός 
Πρωτότυπη μουσική-ενορχήστρωση-μουσική διεύθυνση: Γιώργος Ζαχαρίου 
Μουσική διδασκαλία: Χάρης Γεωργίου 
Φωτισμοί: Ελευθερία Ντεκώ 
Video design-προβολές: Κάρολος Πορφύρης 
Βοηθός σκηνοθέτη: Γιώργος Τσούρμας 
Βοηθός σκηνογράφου: Δημήτρης Αγγελής 
Βοηθός ενδυματολόγου: Σταυριέλενα Δημητρακοπούλου 
Hair styling: Μαρίνα Καμπριγιάννη 
Φωτογραφίες: Γιώργος Καλφαμανώλης 
Video και τηλεοπτικά σποτ: Σταμάτης Γιαννουλάκης 
Art Director: Θοδωρής Λαλάγκας 
Κινηματογραφικός σύμβουλος: Ιάσων Τριανταφυλλίδης 
Οργάνωση παραγωγής: Θάνος Παφιώλης 
Διεύθυνση παραγωγής: Θανάσης Μαροσούλης 
Παραγωγή: Ηλίας Μαροσούλης, Άγγελος Κοταρίδης 

Πρωταγωνιστούν: 
Σπύρος Παπαδόπουλος, Δέσποινα Βανδή, Παύλος Χαϊκάλης, Κώστας Κόκλας, Κατερίνα Λέχου, Μέμος Μπεγνής, Γιώργος Χρανιώτης, Σύλβια Δελικούρα, Παρθένα Χοροζίδου, Ευγενία Σαμαρά, Μαριλού Κατσαφάδου, Μαριαλένα Ροζάκη, Γιώργος Τσούρμας, Γιάννης Ρούσος, Δημήτρης Γαλάνης και σε ξεχωριστούς ρόλους η Πηνελόπη Πιτσούλη, η Ελένη Γερασιμίδου και ο Γιώργος Κωνσταντίνου. 

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

TRENDING