Connect with us

Επικαιρότητα

Χάρις Αλεξίου “Μεταμφίεση” του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη

Η Χάρις Αλεξίου, με αφορμή το θεατρικό αφήγημα “Μεταμφίεση” του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη, ανεβαίνει στη σκηνή του Μικρού Παλλάς από το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Οκτωβρίου και απευθύνεται στο κοινό μέσα από τη θεατρική πράξη. Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Σταύρος Ράγιας.

Κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή και για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων, θα μοιραστεί μαζί μας τη ζωή μιας ασυνήθιστης γυναίκας. Άλλοτε με χιούμορ και άλλοτε με απόλυτη σοβαρότητα θα ανοίξει μπροστά μας όλα της τα χαρτιά εξηγώντας μας πώς έμαθε να μεταμφιέζει την όψη της αλλά και την ψυχή της. Σε μία διαρκή μεταμόρφωση. Για να μπορέσει να συνεχίσει.

Με αυτή την ιδιαίτερη θεατρική επιλογή, η Χάρις Αλεξίου πραγματοποιεί την πρώτη συνεργασία της με τα Αθηναϊκά Θέατρα!

Το έργο:
Μία γυναίκα χωρίς όνομα, μέσα στην ησυχία του μικρού της κόσμου, μονολογεί. Η σημερινή μέρα δεν είναι τυχαία. Συμπληρώνονται κάποια χρόνια από το θάνατο ενός ανθρώπου που στάθηκε σημαντικός για τη ζωή της. Εκείνη δούλευε τότε ως νυχτερινή αποκλειστική του νοσοκόμα. Κι αυτός, λάτρευε να της μιλά με τις ώρες. Οι διηγήσεις του “Γέρου” της καθώς και μια εξωφρενική συγκυρία θα αλλάξει τα πάντα μέσα σε μια μέρα.

Η ηρωίδα βλέπει το είδωλό της στον καθρέφτη αντεστραμμένο και δεν το αναγνωρίζει. Δεν υπάρχει μεγαλύτερο ψέμα από την πραγματικότητα, σκέφτεται. Ούτε και αλήθεια γίνεται να υπάρξει δίχως τη λάμψη μιας απάτης. Η ηρωίδα κάνει τον απολογισμό της ακροβατώντας επιδέξια μεταξύ φαντασίας και πραγματικότητας, ειλικρίνειας και παραπλάνησης, κωμικότητας και άκρως τραγικής μοναξιάς. Καθώς μιλά και ακούει τη φωνή της αιχμαλωτίζεται κι η ίδια στον ιστό της σαγηνευτικής της αφήγησης.

Όλα είναι πάντα αλλιώς, κι η ίδια είναι πάντα μια άλλη.

Συντελεστές
Ερμηνεία:Χάρις Αλεξίου
Κείμενο : Βαγγέλης Χατζηγιαννίδης
Σκηνοθεσία: Σταύρος Ράγιας
Σκηνικά-Κοστούμια: Ανδρέας Γεωργιάδης
Μουσική: Άγγελος Τριανταφύλλου

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Επικαιρότητα

“Προδοσία” του Χάρολντ Πίντερ στο Θέατρο Βρετάνια

Στη σκηνή του θεάτρου Βρετάνια παίρνει σάρκα και οστά το κείμενο του Βρετανού συγγραφέα Harold Pinter “Προδοσία”, υπό τη σκηνοθετική ματιά του Αιμίλιου Χειλάκη.

Η “Προδοσία” είναι η ιστορία τριών ανθρώπων που προδίδουν και προδίδονται.
Προδίδουν τους συντρόφους τους, τον γάμο τους, τη φιλία τους, τον εαυτό τους, τα ιδανικά τους και τα πιστεύω τους. 

Ο βραβευμένος με Νόμπελ Χάρολντ Πίντερ εστιάζει στο πως ο χρόνος αλλάζει την αντίληψή μας για το παρελθόν, επιλέγοντας να αφηγηθεί την ιστορία αντίστροφα, αρχίζοντας από το τέλος της ερωτικής σχέσης και τελειώνοντας με την αρχή της. 

Aφηγείται την ιστορία ενός ερωτικού τριγώνου μεταξύ της Έμμα, του συζύγου της Ρόμπερτ και του Τζέρι που είναι ο καλύτερος φίλος του Ρόμπερτ.
Καθώς το νήμα της ιστορίας ξετυλίγεται χρονολογικά αντίστροφα, το έργο ξεκινάει με την τελευταία συνάντηση των δυο πρώην παράνομων εραστών και σταδιακά γινόμαστε μάρτυρες όλου του χρονικού τις σχέσης τους: την αποκάλυψη της σχέσης από τον σύζυγο, της αντιπαράθεσης των δυο πρώην φίλων και του πρώτου παράνομου φιλιού που ξεκίνησε τον αέναο κύκλο της προδοσίας. 

Στην διάρκεια εννέα σκηνών, μέσα από τις εξομολογήσεις τους αλλά κυρίως από τις σιωπές τους, τρεις άνθρωποι αναλογίζονται πόση αξία έχει η αλήθεια όταν αυτή απειλεί την εύθραυστη καθημερινή ισορροπία τους. 

Αξίζει κανείς να παλέψει για να διατηρήσει τις αυταπάτες του προκειμένου να μπορέσει να ζήσει; Και ποια τελικά είναι η βαρύτητα της προδοσίας όταν όλοι έχουν προδώσει και προδοθεί.

Συντελεστές:
Μετάφραση: Μανώλης Δούνιας
Σκηνοθεσία: Αιμίλιος Χειλάκης
Συνεργαζόμενη σκηνοθέτης: Λίνα Ζαρκαδούλα
Σκηνικά Κοστούμια: Γιώργος Γαβαλάς

Μουσική: Δημήτρης Καμαρωτός
Φωτισμοί: Αλέκος Γιάνναρος
Βοηθός Σκηνοθέτη: Νικος Τσιμάρας
Φωτογραφίες: Γιάννης Βασταρδής
Θεατρικές Επιχειρήσεις: Κάρολος Παυλάκης

Παίζουν:
Ρόμπερτ: Λάκης Λαζόπουλος
Έμμα: Αθηνά Μαξίμου
Τζέρι: Αιμίλιος Χειλάκης

 

Continue Reading

Επικαιρότητα

“Οιδίπους” στο Θέατρο Ακροπόλ

Οιδίπους (μια σύνθεση βασισμένη στον Οιδίποδα Τύραννο του Σοφοκλή και στο σενάριο του Πιερ Πάολο Παζολίνι για την ομώνυμη ταινία). 

Σκηνοθετικό σημείωμα
“Η παράσταση επιχειρεί να μελετήσει την εσωτερική δαιδαλώδη διαδρομή του Οιδίποδα.
Τρεις αφηγητές ανασύρουν επί σκηνής την ιστορία του Οιδίποδα, του ανθρώπου που ήταν μοιραίο να φτάσει στην γνώση και σε όλη την οδύνη που αυτή επιφέρει. Σε ένα νεκρικό τοπίο, ένα τοπίο λοιμού, ο Οιδίπους- βασιλιάς της Θήβας , επιχειρεί να μάθει την αιτία της “αρρώστιας”, την αιτία που όλος ο λαός του “νοσεί”. Η διαδικασία αυτής της έρευνας οδηγεί στην επώδυνη απάντηση. Η αρρώστια είναι ο ίδιος.
Οι τρεις ηθοποιοί στήνουν ένα κρίσιμο “παιχνίδι” στο οποία ανά πάσα στιγμή παρακολουθούν και αναπαριστούν όλη τη διαδρομή του Οιδίποδα προς τη γνώση, τη δυσκολία που έχει η ομολογία της γνώσης , και την αντίσταση του ανθρώπινου όντος να γνωρίσει ολοκληρωτικά τον εαυτό του. Στο έργο του Σοφοκλή όλα τα πρόσωπα είναι ταυτόχρονα θύτες και θύματα, άγιοι και αμαρτωλοί, συνειδητοί και ασυνείδητοι . Οι τρεις υποκριτές εναλλάσσοντας ρόλους, διογκώντας στιγμές, βουτώντας στο ασυνείδητο των προσώπων του Σοφοκλή ( με πολύτιμο αρωγό τις αφηγήσεις από το σενάριο του Παζολίνι) συνθέτουν ενώπιον μας τον άνθρωπο που ξεκινάει ως σωτήρας και καταλήγει ως “άθλιο συντρίμμι”, ως ” τυφλός ζητιάνος και προφήτης”.
Δημήτρης Καραντζάς 

Σκηνοθεσία: Δημήτρη Καραντζά
Μετάφραση (Οιδίποδα του Σοφοκλή): Μίνως Βολανάκης
Μετάφραση (Οιδίποδα του Παζολίνι): Δημήτρης Αρβανιτάκης
Διασκευή: Θεοδώρα Καπράλου
Σκηνοθεσία- διαμόρφωση σκηνικού χώρου: Δημήτρης Καραντζάς
Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη
Μουσική: Γιώργος Πούλιος
Βοηθός σκηνοθέτη, Φωτογραφίες & Εικαστικό αφίσας: Γκέλυ Καλαμπάκα

Παίζουν: Μιχάλης Σαράντης, Μαρία Κεχαγιόγλου, Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης

Continue Reading

Επικαιρότητα

“Δεν ακούω, δεν βλέπω, δεν μιλάω” στο Θέατρο Άλμα

Ένας κουφός. Ένας τυφλός. Ένας μουγκός. Είναι φίλοι, ζουν μαζί κι αντιμετωπίζουν από κοινού τις αντιξοότητες που δημιουργεί η καθημερινότητα και οι ειδικές τους δυνατότητες. Σ’ αυτή την μικρή Βαβέλ, σ’ αυτή την εντελώς ασυνήθιστη συνύπαρξη, ο κάθε ήρωας έχει αναπτύξει τον δικό του κώδικα για να επικοινωνεί με τους άλλους. Και τα καταφέρνουν τόσο… όσο…
Κάποια στιγμή μπαίνει στην ζωή τους μια κοπέλα γεμάτη δύναμη και αισιοδοξία, ένας άγγελος της αγάπης. Και όλα αλλάζουν ξαφνικά. Την διεκδικούν και οι τρεις αλλά ποιος και με τι τρόπο θα την κερδίσει; 

Το “Δεν ακούω, δεν βλέπω, δεν μιλάω” εμπνευσμένο από έναν παλιό Ινδικό μύθο για την υπομονή και την μακροθυμία απέναντι στις δυσκολίες της ζωής, είναι μια πολύ ιδιαίτερη και ξεκαρδιστική κωμωδία. Ταυτόχρονα, όμως, είναι ένα έργο για τη συντροφικότητα, την αγάπη, την εκτίμηση, τη φιλία, τον καθημερινό αγώνα και την αισιόδοξη προσέγγιση της ζωής, σε μια εποχή που οι μαύρες σκέψεις πληθαίνουν.

Συντελεστές:
Κείμενο: Γιώργος Θεοδοσιάδης
Σκηνοθεσία: Σπύρος Σπαντίδας
Βοηθός σκηνοθέτη: Γιώργος Ζώης
Σκηνογράφος : Νατάσσα Παπαστεργίου
Ενδυματολόγος: Κατερίνα Ανδρικοπούλου
Φωτισμοί: Βλάσης Θεοδωρίδης
Φωτογραφίες: Γιώργος Καλφαμανώλης

Παίζουν:
Σπύρος Πούλης, Σπύρος Σπαντίδας, Σταύρος Νικολαΐδης, Μυριέλλα Κουρεντή.

Continue Reading

Επικαιρότητα

Ξενάγηση από την ActionPlus “Μια βραδιά στο Μουσείο Ακρόπολης”

Μια ξενάγηση στο Μουσείο της Ακρόπολης από την ομάδα ActionPlus, νύχτα, όταν ο χώρος φωτίζεται μαγικά, η ατμόσφαιρα παραπέμπει σε άλλες εποχές και τα εκθέματα αποκτούν μεγαλύτερη γοητεία. 

Σημείο συνάντησης / λοιπές λεπτομέρειες
Συναντιόμαστε στο προαύλιο του Μουσείου Ακρόπολης, στο άγαλμα της Γλαύκας , κοντά στην θύρα εξόδου. Η ξενάγηση προτείνεται για παιδιά άνω των 10 ετών. Παρακαλούμε για την έγκαιρη δήλωση συμμετοχής.

Για οποιοδήποτε ερώτημα, επικοινωνείτε στο info@action-plus.gr ή στο 210-3230102.

Continue Reading

Επικαιρότητα

Ομαδική έκθεση “Botanical Rhapsody”

Μία επίσκεψη στο Παλαιοπωλείο ΜΑΡΤΙΝΟΣ αρκεί για να παρατηρήσει κανείς ότι ο φυτικός διάκοσμος είναι ένα θέμα που συναντάται πολύ συχνά σε πράγματα διαφορετικών προελεύσεων και εποχών. 

Βότανα χαραγμένα σε γυάλινα βάζα, χρωματιστά λουλούδια σε κεραμικά δοχεία και πιάτα, κυπαρίσσια σε ξυλόγλυπτες κασέλες, άνθη και φυτά σε πορσελάνες, ενώ τα εντυπωσιακά Αιγαιοπελαγίτικα κεντήματα στολίζονται με άνθινες συνθέσεις κεντημένες με φυτικά χρώματα. Εμπνεόμενες από την πλούσια συλλογή του παλαιοπωλείου, τέσσερις σύγχρονες καλλιτέχνιδες οργανώνουν την ομαδική έκθεση με τίτλο “Botanical Rhapsody”, στην οποία θα παρουσιάσουν διαφορετικές προσεγγίσεις του φυτικού μοτίβου ως απεικόνιση, σύμβολο, παράδοση, αφήγηση.

Η Judith Allen χαρτογραφεί ένα αρχαίο μονοπάτι στην Κέα αποτυπώνοντας με λεπτεπίλεπτα σχέδια τον κύκλο της εφήμερης ζωής των φυτών που συναντά στον καθημερινό της περίπατο τα τελευταία 9 χρόνια. Με τον τρόπο αυτό τιμά το μονοπάτι μέσω της λεπτομερούς αναπαράστασης της χλωρίδας. Η ενότητα “Mapping the Walk” αποτελείται από σχέδια με γραφίτη, ακουαρέλες αλλά και κυανοτυπίες κ λιθογραφίες με μοτίβα που καθρεπτίζονται ή επαναλαμβάνονται.

Η Ειρήνη Ευσταθίου παρουσιάζει το εν εξελίξει αρχείο της με την καταγραφή του αποδεκατισμού των φοινικών στην Αθήνα από το κόκκινο σκαθάρι. Τα έργα της σειράς “Red Weevil Blues” αποτελούνται από σχέδια, λιθογραφίες και χαλκογραφίες που προκύπτουν από τις φωτογραφίες που έπαιρνε στις αστικές περιπλανήσεις της, απαθανατίζοντας τους φοίνικες σαν σύμβολο ισχύος σε ένα περιβάλλοντα χώρο που κι αυτός αποδομείται λόγω των αστικών εξεγέρσεων και δημόσιων ταραχών. Η ίδια παρομοιάζει τον εαυτό της με τους flâneurs του 19ου αιώνα, που αυτοαποκαλούνται βοτανολόγοι του πεζοδρομίου.

Η Μυρτώ Ξανθοπούλου εμπνέεται από αντικείμενα του παλαιοπωλείου όπως ρόκες, υφαντά και έργα ανώνυμων καλλιτεχνών και δημιουργεί μια σειρά αντικειμένων και σχεδίων από ευτελή υλικά, χαρτιά, σελοτέιπ, καρμπόν, καλάμια. Εντοπίζει το φυτικό στοιχείο στην λαϊκή τέχνη καθώς και στη γλώσσα, την οποία χρησιμοποιεί ως μοτίβο και ως περιεχόμενο. Αναζητά το νόημα αυτών των σύγχρονων εργόχειρων, απουσία κάθε χρηστικότητας. Αυτό που βρίσκει είναι μια βαθιά ριζωμένη σχέση με το μοτίβο, την επανάληψη, τα χέρια, τον χρόνο και την ύλη. 

Η Ίρις Πλαϊτάκη εκθέτει έργα με άξονα τα χαρακτηριστικά της μοτίβα. Τα μικρής κλίμακας σχέδιά της με μελάνι και ενσωματωμένα αποκόμματα χαρτιών -συχνά φλοράλ- αποτελούν αφηρημένες βιομορφικές συνθέσεις, οι οποίες εμπεριέχουν τόσο το ζωικό όσο και το φυτικό στοιχείο τονίζοντας την αλληλεξάρτησή τους. Μέσα από μικρές εγκαταστάσεις, τα “studio vignettes”, μας χαρίζει, επιπλέον, ματιές στον φυσικό χώρο του εργαστηρίου της και στη δημιουργική της πρακτική, όπως και στον ψυχικό της μικρόκοσμο. 

Continue Reading

Επικαιρότητα

Online δράση: Δημιουργούμε την ψηφιακή “Σοφίτα” του Παιδικού Μουσείου της Αθήνας

Το Ελληνικό Παιδικό Μουσείο καλεί όλους μας να δημιουργήσουμε μαζί μια ψηφιακή μορφή του εκθέματος “Σοφίτα” με συλλογές από κάθε γωνιά του κόσμου. Πόσα αντικείμενα έχουμε στο σπίτι μας, τα οποία μας θυμίζουν τον τόπο καταγωγής μας ή ένα ταξίδι ή μια άλλη εποχή; Ποιες στιγμές μπορούν να μας θυμίσουν, ποιες ιστορίες μπορούν να μας αφηγηθούν;

Επιλέγουμε ένα αντικείμενο, το φωτογραφίζουμε και φτιάχνουμε το δελτίο εισόδου με τις εξής πληροφορίες: όνομα, καταγωγή, χρήση, πώς το αποκτήσαμε, μια σύντομη ιστορία που, τυχόν, το συνοδεύει. Στη συνέχεια αποστέλλουμε τη φωτογραφία και το δελτίο εισόδου στο e-mail: secretariat@hcm.gr και αυτά αναρτώνται στην ιστοσελίδα του Μουσείου

Tο έκθεμα “Σοφίτα” λειτουργεί στο Παιδικό Μουσείο της Αθήνας από τη δημιουργία του το 1994 και φιλοξενεί αντικείμενα-τεκμήρια της καθημερινότητας μιας άλλης εποχής, πηγές εξερεύνησης για τους μικρούς και αναβίωσης αναμνήσεων και ταξιδιού στον χρόνο για τους μεγαλύτερους.

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

TRENDING