Connect with us

Ενδιαφέροντα

Δ. Ρολόγης: «Ναι στα ιδιωτικά, όχι στα κερδοσκοπικά πανεπιστήμια»

Του Δημήτρη Ρολόγη Αν. Καθηγητή Νευροχειρουργικής | Υπ. Ευρωβουλευτή ΚΙΝ. ΑΛ.

Το θέμα των ιδιωτικών πανεπιστημίων στη χώρα μας έχει συζητηθεί πολλαπλώς και ποικιλοτρόπως εδώ και αρκετά χρόνια. Ως γνωστόν, το μέχρι σήμερα ισχύον Σύνταγμα δεν επιτρέπει τη λειτουργία τους, και κατά καιρούς έχει προβληθεί η πρόταση «αναθεώρησης του αρθρου 16 του Συντάγματος», ώστε να επιτραπεί η ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων. Σύμφωνα με τους υπέρμαχους της άποψης της λειτουργίας ιδιωτικών πανεπιστημίων στην Ελλάδα, αυτό θα επιφέρει τα εξής θετικά αποτελέσματα:

  1. Θα ανακόψει το ισχυρό ρεύμα προς το εξωτερικό των Ελλήνων φοιτητών, οι οποίοι δεν κατάφεραν να επιτύχουν στις εισαγωγικές των ελληνικών πανεπιστημίων, αλλά επιθυμούν – και έχουν την οικονομική δυνατότητα – να σπουδάσουν σε Πανεπιστήμια του εξωτερικού.
  2. Σαν αποτέλεσμα της παραπάνω παραδοχής, όταν μειωθούν οι προπτυχιακοί σπουδαστές του εξωτερικού θα μειωθεί σημαντικά και το «συνάλλαγμα» που φεύγει απο την Ελλαδα, με αναμφισβήτητο όφελος της ελληνικής οικονομίας, που τόσο πολύ το έχει ανάγκη, ειδικά αυτή τη δύσκολη οικονομικά περίοδο.
  3. Θα έλξει σπουδαστές απο άλλες χώρες, οι οποίοι θα ενισχύσουν οικονομικά τη χώρα μας και θα αυξήσουν το διεθνές εκπαιδευτικό κύρος της Ελλάδας.
  4. Θα περιορίσει – κατα πάσα πιθανότητα – το γνωστό και καταδικαστέο brain-drain (το οποίο βέβαια οφείλεται κατά κύριο λόγο στο ευρύτερο αρνητικό περιβάλλον για νέους επιστήμονες στην χώρα, με την κακή οικονομική κατάσταση, το πρόβλημα αξιοκρατίας, κ.λπ.), δεδομένου οτι σήμερα οι προπτυχιακοί φoιτητές που πηγαίνουν για σπουδές στο εξωτερικό, κατά μεγάλο ποσοστό παραμένουν στο εξωτερικό.
  5. Θα προκαλέσει έμμεσα μία αναβάθμιση στά δημόσια πανεπιστήμια, μέσω του καλώς εννοούμενου ανταγωνισμού και άμιλλας.

Αντίθετη άποψη υπάρχει, βέβαια, και στηρίζεται στα εξής επιχειρήματα:

  • Τα ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια είναι αρκετά, καλύπτουν πλήρως τις ανάγκες της χώρας γεωγραφικά και πληθυσμιακά, και βρίσκονται σε καλό ποιοτικό επίπεδο, σύμφωνα με τις διεθνείς ranking lists, συνεπώς δεν χρειαζόμαστε περισσότερα.
  • Τα ιδιωτικά πανεπιστήμια δεν παρέχουν τα εχέγγυα για υψηλής ποιότητας
    εκπαίδευση, δεδομένου ότι – ως επιχειρήσεις – πρωτίστως θα ενδιαφέρονται για τον τζίρο και τα κέρδη.
  • Τα δημόσια πανεπιστήμια δεν περιορίζονται μόνο στην παροχή εκπαίδευσης, αλλά δραστηριοποιούνται και στον τομέα της επιστημονικής έρευνας, η οποία είναι απαραίτητο στοιχείο στην ανώτατη εκπαίδευση, και στην οποία ένα ιδιωτικό Πανεπιστήμιο είναι λιγότερο δραστήριο, δεδομένου ότι οι προτεραιότητές του είναι διαφορετικές (κερδοσκοπία) και η έρευνα δεν αποτελεί κύρια δραστηριότητα.
  • Τα ιδιωτικό πανεπιστήμιο θα είναι προσιτά μόνο στά ανώτερα οικονομικα στρώματα της ελληνικής κοινωνίας, με αποτέσμα την άδικη κοινωνική διάκριση (μία ακόμα!) μεταξύ φτωχών και πλουσίων.

Όλα σωστά

Επειδή, σχεδόν πάντα, δεν υπάρχει μόνο μαύρο και μόνο άσπρο… Επειδη είναι καλό να σχεδιάζουμε και να αποφασίζουμε έχοντας υπ’ όψιν και τι συμβαίνει και σε άλλες χώρες… Επειδή έχω προσωπικά βιώματα και εμπειρίες και απο τις δύο πλευρές του νομίσματος (δημόσιο και ιδιωτικό τομέα) τόσο στην υγεία, όσο και στην εκπαίδευση, θα επιχειρήσω να σχολιάσω τα επιχειρήματα «ένθεν και ένθεν» και μετά θα τολμήσω να προτείνω το – κατα τη γνώμη μου – καλύτερο, το «βέλτιον», για όλους εμάς, τους γονείς, αλλά κυρίως για τα παιδιά μας.

Τα υπέρ της άποψης της δημιουργίας ιδιωτικά επιχειρήματα θα μπορούσαν να θεωρηθούν όλα σωστα! Πράγματι, όλοι ζούμε τη δυσάρεστη κατάσταση πολλων οικογενειών που εχουν παιδια που σπουδάζουν σε Πανεπιστήμια στο εξωτερικό, και γνωρίζουμε πόσο πολύ θα προτιμούσαν να τα βλεπουν δίπλα τους και να πληρώνουν λιγώτερα. Πράγματι, είναι κρίμα να φεύγουν τόσα χρήματα στο εξωτερικό, ενώ θα ήταν δυνατό να παραμένουν στη χώρα!

Πράγματι, όλοι θα επιθυμούσαμε να μη μας φεύγουν τα «καλύτερα μυαλά» στο εξωτερικό και όλοι θα θέλαμε τα παιδιά μας να επιστρέφουν στη χώρα μας. Πράγματι, θα μας άρεσε να βλέπουμε αλλοδαπούς φοιτητές να έρχονται και να σπουδάζουν στα Πανεπιστήμιά μας και να συμβάλλουν στην αύξηση του εθνικού μας εισοδήματος. Συνεπώς, η δημιουργία Ι.Π. είναι κάτι καλό, κάτι θετικό και θα πρέπει να γίνει. Θα έλεγα ότι θα έπρεπε να έχει γίνει προ πολλού.

Τα επιχειρήματα της άποψης κατά της δημιουργιας ιδιωτικών είναι επίσης σωστά. Πράγματι, σύμφωνα με τις διεθνείς ranking lists τα ελληνικά πανεπιστήμια βρίσκονται σε σχετικά καλή θέση. Πράγματι, η χώρα μας διαθέτει πλειάδα περιφερειακών καλών Πανεπιστημίων. Πράγματι, τα δημόσια πανεπιστήμια δραστηριοποιούνται και στη –σχετικά μικρή συγκριτικά με άλλα κράτη– επιστημονική έρευνα. Πράγματι, οι σπουδές στα ιδιωτικά θα απαιτήσουν και αντίστοιχα δίδακτρα, που για πολλές οικογένειες θα είναι αδύνατον να διατεθούν. Πράγματι, τα ιδιωτικά, εφ’ όσον λειτουργήσουν ως «επιχειρήσεις» θα αποσκοπούν κυρίως στο κέρδος και λιγώτερο στην ποιότητα της εκπαίδευσης.

Μαχητά επιχειρήματα

Όμως όλα αυτά τα επιχειρήματα «κατά» των ιδιωτικών είναι «μαχητά», όπως λένε οι νομικοί, και υπάρχουν «προληπτικά» μέτρα, τα οποία είναι δυνατόν να θεσπιστούν εκ των προτέρων και τα οποία μπορούν να κάνουν εφικτή την καλή και γενικά αποδεκτή ίδρυση και λειτουργία των ιδιωτικών

Ξεκινάμε: Το γεγονός ότι η χώρα μας διαθέτει ικανό αριθμό δημόσια πανεπιστήμια δεν αναιρεί την ανάγκη δημιουργίας και άλλων, εφ΄όσον υπάρχει μεγάλος αριθμός Ελλήνων φοιτητών σε πολλές χώρες του εξωτερικού και υπάρχει συνεχής ετήσια «διαρροή» χρήματος απο τη χώρα μας. Η μη αμφισβητήσιμη διάθεση του οποιουδήποτε επιχειρηματία να θέτει υπεράνω όλων το κέρδος, δηλαδη το χρήμα που «θα βάλει στην τσέπη», είναι εύκολο να αντιμετωπιστεί και να προληφθεί με ευνοϊκές ρυθμίσεις στο Σύνταγμα για την ίδρυση και λειτουργία «Μη κρατικών μη κερδοσκοπικών πανεπιστημίων».

Η βασική αρχή για τη λειτουργία των «Μη κρατικών μη κερδοσκοπικών πανεπιστημίων» έγκειται στο ότι μπορούν να λειτουργούν ανεξάρτητα από την διαρκώς και αενάως εναλλασσόμενη κυβερνητική πολιτική και ανεπηρέαστα απο τις πιθανές παρεμβάσεις στη λειτουργία τους (εκλογή καθηγητών κ.λπ.), και ταυτόχρονα ανεξάρτητα από τις θεμιτές μεν, αλλα ενδεχομένως υπερβολικές κερδοσκοπικές επιθυμίες των ιδιωτικών επενδυτών.

Η αξία των «Μη κρατικών μη κερδοσκοπικών πανεπιστημίων» έχει επιβεβαιωθεί διεθνώς, δεδομένου ότι εάν ανατρέξει κανείς στις διεθνείς ranking lists θα διαπιστώσει ότι τα κατά γενική παραδοχή καλύτερα πανεπιστήμια λειτουργούν ως «Μη κρατικών μη κερδοσκοπικών πανεπιστημίων», απαλλαγμένα από τον κερδοσκοπισμό της τσέπης, αλλά και από την κυβερνητική (διάβαζε: πολιτική ή κομματική) επίδραση και παρέμβαση.

Τρόπος χρηματοδότησης

Ο ακριβής τρόπος με τον οποίο ιδρύονται και διοικούνται τα «Μη κρατικά μη κερδοσκοπικά πανεπιστήμια», το πλαίσιο λειτουργίας τους, ο τρόπος χρηματοδότησης, οι πιθανοί φορείς που θα μπορούν να αναλάβουν μιά τέτοια προσπάθεια, αλλά και οι προαναφερθείσες «ευνοϊκές ρυθμίσεις» εκ μέρους της Πολιτείας για την δημιουργία και μακροζωία αυτών θα αποτελέσουν αντικείμενο λεπτομερέστερης αναφοράς και συζήτησης σε επόμενο κείμενο.

Βασικά, ωστόσο, αναφέρομαι κυρίως σε γενικά αποδεκτούς «κοινωνικούς φορείς», οπως π.χ. την τοπική αυτοδιοίκηση, την Εκκλησία, τα κοινωφελή Ιδρύματα (ίδρυμα Νιάρχου, ίδρυμα Ωνάση κ.λπ.) ή σε νέους φορείς που ενδεχομένως δημιουργηθούν από άλλες υγιείς συλλογικότητες πολιτών που εμφορούνται απο την αντίληψη του «Μη Κερδοσκοπισμού». Προφανώς και δεν αναφέρομαι σε πιθανούς «επιτήδειους», οι οποίοι θα μπορούσαν να εκμεταλλευτούν το ευνοϊκό πλαίσιο λειτουργίας των «Μη κρατικών μη κερδοσκοπικών πανεπιστημίων» προς έμμεσο ιδιοτελή κερδοσκοπισμό μέσω π.χ. κάποιων υπόπτων ΜΚΟ.

Η δεδομένη οικονομική αδυναμία πολλών οικογενειών να αντεπεξέλθουν στα δίδακτρα των ιδιωτικών πανεπιστημίων είναι δυνατό και εύκολο να αντιμετωπιστεί, όπως και σε πολλές χώρες του εξωτερικού, με φοιτητικά δάνεια. Δάνεια που θα καλύψουν όλες τις ανάγκες του φοιτητή (για δίδακτρα και διαβίωση) όλη τη σπουδαστική περίοδο, και θα αποπληρωθούν όταν ο φοιτητής είναι πλέον εργαζόμενος, με μισθό που του επιτρέπει να πληρώσει μακροπρόθεσμα και με μικρές δόσεις το δάνειό του.

Άρα, συμπερασματικά και μονοφραστικά, η προσωπική μου άποψη και θέση είναι: Ναι στα Μη-Κρατκά Μη-Κερδοσκοπικά Πανεπιστήμια, όχι στα Κερδοσκοπικά. Σημείωση: Το θέμα του «Μη Κερδοσκοπισμού» δεν αφορά μόνο την εκπαίδευση και τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια, αλλα και άλλους τομείς, εξ ίσου ή και περισσότερο κοινωνικά ευαίσθητους. Γι’ αυτό και θα επανέλθουμε.

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Ενδιαφέροντα

Παρουσίαση λευκώματος του Κωστή Καπελώνη

Το Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν συμμετέχει για 3η χρονιά στο Φεστιβάλ Βιβλίου στο Ζάππειο.

Εφέτος, εκτός από το καθιερωμένο περίπτερο με συλλεκτικές αφίσες και προγράμματα που διατίθενται στο κοινό, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ θα γίνει η πρώτη παρουσίαση του λευκώματος «Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν, Επίδαυρος 1985-1998», με ανέκδοτες φωτογραφίες από τις παραστάσεις του Θεάτρου Τέχνης στην Επίδαυρο, τραβηγμένες από τον ηθοποιό και σκηνοθέτη του Θεάτρου Τέχνης Κωστή Καπελώνη.

Το λεύκωμα θα είναι αρχικά διαθέσιμο μόνο από το περίπτερο στο Ζάππειο και στη συνέχεια θα κυκλοφορήσει σε επιλεγμένα βιβλιοπωλεία.

Η παρουσίαση του λευκώματος θα γίνει από την αναπληρώτρια καθηγήτρια του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ Ευανθία Στιβανάκη.

Μια βραδιά αφιερωμένη στην παρουσία του Θεάτρου Τέχνης στην Επίδαυρο, στην οποία θα μοιραστούν τις αναμνήσεις τους η Ρένη Πιττακή, η Κάτια Γέρου, ο Παντελής Παπαδόπουλος, ο Κυριάκος Κατζουράκης, που συμμετείχαν σε πολλές παραστάσεις της περιόδου 1985-1998, και η καλλιτεχνική διευθύντρια του Θεάτρου Τέχνης Μαριάννα Κάλμπαρη.  

Ο Σταύρος Σιόλας θα μας θυμίσει τραγούδια που γράφτηκαν για το Θέατρο Τέχνης. Μαζί του οι μουσικοί: Ευαγγελία Μαυρίδου (πιάνο), Γιώργος Παππάς (μαντολίνο, λαούτο) και Μάριος Παπούλιας (βιολί).

Το φωτογραφικό λεύκωμα είναι μια έκδοση του Θεάτρου Τέχνης και των Εκδόσεων Αιγόκερως. Ο Κωστής Καπελώνης έχει παραχωρήσει τα δικαιώματα των φωτογραφιών, για την επ’ άπειρον επανέκδοση του βιβλίου, με σκοπό να καλύπτονται ανάγκες της συντήρησης του Αρχείου του Θεάτρου Τέχνης.

Continue Reading

Ενδιαφέροντα

Jeff Wall 1η ατομική έκθεση στην Ελλάδα

Η Συλλογή Γιώργου Οικονόμου βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει την πρώτη ατομική έκθεση του Jeff Wall στην Ελλάδα. 

Στη διάρκεια μιας καριέρας που διαρκεί σχεδόν πενήντα χρόνια, ο Καναδός καλλιτέχνης υπήρξε πρωτοπόρος στην εννοιολογική και αισθητική θεμελίωση της φωτογραφίας, δίνοντας στο μέσο κεντρική θέση στα πλαίσια της καλλιτεχνικής του πρακτικής. Από το 1978 που πρωτοπαρουσίασε μια φωτογραφία ως διαφάνεια σε φωτεινό κουτί, ο Wall συνθέτει με εξαιρετική ακρίβεια εικόνες που αντανακλούν και αναπαριστούν συγκεκριμένες κοινωνικές και ιστορικές αφηγήσεις μέσω μιας κριτικής συνένωσης και αντιστοιχίας ποικίλων εικονογραφιών τόσο από τη μαζική κουλτούρα όσο και από την κλασική ζωγραφική. 

Η έκθεση Jeff Wall προσφέρει μια οικεία συνεύρεση με το έργο του δημιουργού-αναμορφωτή.

Η έκθεση αποτελεί μια συγκροτημένη επισκόπηση των φωτογραφιών και διαφανειών του καλλιτέχνη και περιλαμβάνει μερικά από τα πιο γνωστά του tableaux. Έργα από τα τέλη της δεκαετίας του 1980 έως το πιο πρόσφατο παρελθόν έχουν κατανεμηθεί σε τρεις ενότητες, αντανακλώντας τη χρήση διαφορετικών ιστορικών ζωγραφικών ιδιωμάτων από τον καλλιτέχνη, και έχουν στηθεί με δραματουργικό τρόπο στους τρεις ορόφους του χώρου. 

Continue Reading

Ενδιαφέροντα

«Shirley Valentine» του Willy Russel στο Θέατρο Χυτήριο

Ο Αλέξανδρος Ρήγας παρουσιάζει την γλυκόπικρη κωμωδία – μονόλογο του Willy Russell.

Η Βρετανίδα Σίρλεϋ είναι μια γυναίκα λίγο μετά τα 50, μάνα δύο παιδιών που έχουν τη δική τους πλέον ζωή και σύζυγος ενός άνδρα που η σχέση τους χάθηκε κάπου στην πορεία των χρόνων. Μόνη της «συντροφιά», σαν φανταστικός φίλος θα λέγαμε, ο τοίχος της κουζίνας της. Μέχρι τη μέρα που μία ασήμαντη αφορμή την ξυπνάει και αποφασίζει να ξαναβρεί τον εαυτό της, να ξανανιώσει ζωντανή. Ένα ταξίδι στην Ελλάδα, ένα τραπεζάκι μπροστά στη θάλασσα, ένα αγιόκλημα και μια… αναπάντεχη γνωριμία, θα συνθέσουν το σκηνικό της δικής της επανάστασης απέναντι σε όσα την καταπίεζαν. Πόσο όμως θα κρατήσει αυτή η επανάσταση; Θα καταφέρει να επαναπροσδιορίσει τη σχέση της με το μέσα της και τους δικούς της ανθρώπους; Και τελικά, υπάρχει δεύτερη ευκαιρία στη ζωή;

Συντελεστές:
Μετάφραση – Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Ρήγας
Κοστούμια/Ενδυματολόγος: Ελένη Μπλέτσα
Μουσική: Alter Ego
Φωτογραφίες: Zak Viemon
Makeup: Golden Rose
Μαγιό: Crool Swimwear
Ρούχα: Demetris by Dawood, Maison Faliacos, Tony Vernis, SnS Athens
Κοσμήματα: Je Vole handmade jewels
Hair Styling: MIRO & MIRO
Μακιγιάζ Σταυρούλα Σγουρού

Σίρλεϋ Βαλεντάιν η Μπέσυ Μάλφα.

Continue Reading

Ενδιαφέροντα

«Gypsody» 10 χρόνια Gadjo Dillo

Φέτος οι Gadjo Dilo, το συγκρότημα που δημιουργήθηκε πριν από 10 χρόνια και σύστησε τη manouche μουσική στο ευρύ κοινό, έχουν επέτειο και τη γιορτάζουν στον Κήπο του Μεγάρου Μουσικής. 

Ύστερα από δύο studio album με ιδιαίτερα επιτυχημένες διασκευές, αναρίθμητες συναυλίες σε Ελλάδα και Ευρώπη και αξιόλογες συνεργασίες, οι Gadjo Dilo εμφανίζονται στον Κήπο, όπου θα παρουσιάσουν, μεταξύ άλλων, κομμάτια από το τρίτο τους album που αναμένεται να κυκλοφορήσει αυτό το καλοκαίρι και αποτελείται κυρίως από πρωτότυπες συνθέσεις τους. 10 χρόνια Gadjo Dilo, 10 χρόνια Gypsody! 

Continue Reading

Ενδιαφέροντα

«Περίπατος στην Πλάκα… γεμάτος ιστορίες αγάπης»

Την Παρασκευή 14 Ιουνίου, στις 19:00 το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης οργανώνει έναν περίπατο στην Πλάκα, γεμάτο ιστορίες αγάπης κάτω από τη σκιά της Ακρόπολης. 

Ιστορίες πραγματικές και φανταστικές, ιστορίες που πέρασαν στον κινηματογράφο και στη λογοτεχνία. Ποιήματα, μυθιστορήματα, σενάρια… 

Από τη Μενεξεδένια Πολιτεία στον Μιμήκο και τη Μαίρη κι από τη Σοφία Λασκαρίδου και τον Περικλή Γιαννόπουλο μέχρι τους μοναχικούς περιπάτους του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, τα ποιήματα του Δροσίνη, τα πάθη του Παλαμά, τη γνωριμία της Μαρώς με τον Γιώργο Σεφέρη, ο έρωτας είναι ο πρωταγωνιστής. 

Αλλά και οι Έλληνες και ξένοι σκηνοθέτες έκαναν την Πλάκα σκηνικό μεγάλων ερώτων του σελιλόιντ. Αλίκη Βουγιουκλάκη και Δημήτρης Παπαμιχαήλ, Μάρω Κοντού και Γιώργος Κωνσταντίνου, Μαρίνα Καλογήρου και Χριστόφορος Παπακαλιάτης, Ανδρέας Μπάρκουλης και Κάκια Αναλυτή και τόσα άλλα ζευγάρια έζησαν μοναδικές κινηματογραφικές ιστορίες αγάπης

Ακόμη θα γνωρίσουμε τον τρόπο που προσέγγισαν οι σκηνοθέτες την Πλάκα και για μεγάλες κινηματογραφικές ιστορίες αγάπης. 

Στο τέλος του περιπάτου, στην αυλή του Μουσείου θα προβληθούν αποσπάσματα από κινηματογραφικές ταινίες που έχουν γυριστεί στην Πλάκα. 

Οδηγός σε αυτό το ταξίδι ο δημοσιογράφος και συγγραφέας Κώστας Στοφόρος.

Continue Reading

Ενδιαφέροντα

Καλοκαιρινές διακοπές 2019 στα Ανοιχτά Σχολεία του Δήμου Αθηναίων

Ο χρόνος μετράει αντίστροφα για το τελευταίο κουδούνι της χρονιάς το οποίο όμως σε κάποια σχολεία δε σημαίνει πως το σχολείο κλείνει, αλλά πως είναι έτοιμο για διακοπές! Για 4η χρονιά ο δήμος Αθηναίων ανοίγει σχολικά κτίρια και προσφέρει δραστηριότητες δημιουργικής απασχόλησης, δράσεις τεχνολογίας, άθλησης, εκπαίδευσης, πολιτισμού για όλους.

Το πρόγραμμα Ανοιχτά Σχολεία του δήμου Αθηναίων υλοποιείται με ιδρυτικό δωρητή το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, τον συντονισμό του Athens Partnership και υποστηρικτή δράσεων το Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση.

Το φετινό καλοκαίρι στα Ανοιχτά Σχολεία του δήμου Αθηναίων περιλαμβάνει δράσεις στις εξής θεματικές: αθλητισμός, τεχνολογία, πολιτισμός, ψυχαγωγία, περιβάλλον. Τα θερινά τμήματα / summer camp θα ξεκινήσουν στις 18 Ιουνίου 2019, απευθύνονται σε παιδιά ηλικίας 6-12 ετών, κάθε κύκλος έχει διάρκεια μία εβδομάδα, το ωράριο είναι 8.00-16.00 και συγκεκριμένα η ώρα προσέλευσης είναι 8.00-9.00 και η ώρα αποχώρησης είναι 15.00-16.00.

Η είσοδος είναι ελεύθερη και χρειάζεται εγγραφή στην ιστοσελίδα ή στα τηλέφωνα 2103462335 και 2103416771 τα οποία θα λειτουργούν σε διευρυμένο ωράριο από τις 09.00 έως τις 15.00 για τις ημέρες των εγγραφών. Οδηγίες για τον ηλεκτρονικό τρόπο εγγραφής μπορεί να βρει κανείς στην ιστοσελίδα στο σχετικό πεδίο ΔΡΑΣΕΙΣ – ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΓΓΡΑΦΗΣ. Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να δείτε και το σχετικό πεδίο ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ.

Μείνετε συντονισμένοι στην ιστοσελίδα www.athensopenschools.gr  και ακολουθήστε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να μαθαίνετε όλες τις τελευταίες λεπτομέρειες.

Ο φορέας  ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΑΙΔΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ θα υλοποιήσει τη δράση «Το σχολείο αλλιώς» στο 57ο/61ο Δημοτικό Σχολείο στον Κολωνό, στο 76ο Δημοτικό Σχολείο στα Άνω Πετράλωνα,  στο 132ο Δημοτικό Σχολείο στη Γκράβα και στο 1ο Δημοτικό Σχολείο στο Παγκράτι.

Το Ελληνικό Παιδικό Μουσείο ταξιδεύει με τις συλλογές του και υλοποιεί το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Το σχολείο αλλιώς» στα Ανοιχτά Σχολεία του δήμου Αθηναίων, δίνοντας την ευκαιρία σε παιδιά ηλικίας 6-12 χρόνων να ζήσουν μια διαφορετική εμπειρία καλοκαιρινών διακοπών στη γειτονιά τους, να βιώσουν τη χαρά της ανακάλυψης και της συνεργασίας μέσα από παιχνίδια, κατασκευές, δράσεις δημιουργικής απασχόλησης, εικαστικά κλπ. και να δράσουν σαν ενεργοί πολίτες με τον δικό τους τρόπο. Στο εκπαιδευτικό/καλλιτεχνικό πρόγραμμα θα συμβάλει η εκπαιδευτικός και καλλιτέχνης Σία Κυριακάκου (αναγνωρισμένη με το βραβείο Δασκάλα της Χρονιάς στο Μέριλαντ το 2017). Η δράση απευθύνεται σε παιδιά  ηλικίας από  6 έως 12 χρόνων. Η δράση υλοποιείται καθημερινά για μία εβδομάδα και έχει διάρκεια 6 ώρες.

Ο φορέας ΠΕΡΙΠΑΤΟΣ ΙΚΕ θα υλοποιήσει τη δράση «Φτιάξε τη γη σου»  στο 135ο Δημοτικό Σχολείο στου Γκύζη και στο 26ο Δημοτικό Σχολείο στη Κυψέλη.

Κάθε μια από τις μέρες της  δράσης οι μαθητές με την καθοδήγηση των συντονιστών παιδαγωγών θα ανακαλύπτουν ένα από τα οικοσυστήματα του πλανήτη. Τα οικοσυστήματα που έχουν επιλεγεί είναι η θάλασσα, η στεριά , το γλυκό νερό και η πόλη. Τα χαρακτηριστικά κάθε οικοσυστήματος, η χλωρίδα και η πανίδα, η επίδραση του ανθρώπου σε αυτό και προτάσεις για μια εναλλακτική συμπεριφορά αποτελούν τους βασικούς θεματικούς πυλώνες γύρω από τους οποίους θα οργανωθούν οι καθημερινές δραστηριότητες.  Κάθε μέρα θα συνδυάζεται η σύντομη χρήση ποιοτικού οπτικο-ακουστικού υλικού με σωματικά παιχνίδια βασισμένα σε θεατρικές αρχές, κατασκευή χειροτεχνίας, παιχνίδια γνώσεων και αφήγηση παραμυθιού ως αφετηρία διαλόγου.  Η δράση απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας από  6 έως 12 χρόνων. Η δράση υλοποιείται καθημερινά για μία εβδομάδα και έχει διάρκεια 6 ώρες.

Ο φορέας DRASIS CAMP IKE θα υλοποιήσει τη δράση «Ο γύρος του κόσμου σε 5 ημέρες» στο 76ο Δημοτικό Σχολείο στα Άνω Πετράλωνα,  στο 135ο Δημοτικό Σχολείο στου Γκύζη,  στο 1ο Δημοτικό Σχολείο στο Παγκράτι και στο 57ο/61ο Δημοτικό Σχολείο στον Κολωνό.

Ένα ταξίδι στον κόσμο γεμάτο μουσική, χορό, εικαστικές δημιουργίες, κατασκευές, αθλήματα, ξεγνοιασιά και ατελείωτο παιχνίδι για τους μικρούς παραθεριστές των Ανοιχτών Σχολείων. Η δράση απευθύνεται σε παιδιά που θα πάνε Α΄ Δημοτικού έως και σε παιδιά που ολοκλήρωσαν την ΣΤ΄ Δημοτικού χωρισμένα σε ηλικιακές ομάδες. Η δράση υλοποιείται καθημερινά για μία εβδομάδα και έχει διάρκεια 6 ώρες.

Ο φορέας ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΑΠΟ ΜΑΚΡΙΑ θα υλοποιήσει τη δράση «Χρώματα και μουσική απλωμένα σε σκοινί», στο 76ο Δημοτικό Σχολείο στα Άνω Πετράλωνα και στο 45ο Δημοτικό Σχολείο στη Κυψέλη.

Κάθε μέρα στο σχολείο τα παιδιά θα απασχολούνται δημιουργικά και θα ψυχαγωγούνται παίζοντας με τέχνες και τεχνικές. Δίνοντας έμφαση στο παιχνίδι, την μουσική, την κίνηση και τη δημιουργικότητα τα παιδιά θα εκφραστούν ατομικά και ομαδικά. Οι ιδέες τους θα αποτυπωθούν σε έργα (κούκλες, αφίσες, γλυπτά, κ.ά) που θα παράξουν. Τα έργα αυτά θα εκτεθούν και θα διακοσμήσουν την αυλή του σχολείου, την τελευταία αποχαιρετιστήρια ημέρα της εβδομάδας, η οποία θα είναι μια γιορτή γεμάτη μουσική. Η δράση απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας από  6 έως 12 χρόνων χωρισμένα σε ηλικιακές ομάδες υλοποιείται καθημερινά για μία εβδομάδα και έχει διάρκεια 6 ώρες.

Ο φορέας ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΝΔΡΙΟΠΟΥΛΟΣ – ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ θα υλοποιήσει τη δράση «Μικροί πρωταθλητές εν δράσει» 26ο Δημοτικό Σχολείο στη Κυψέλη, στο 57ο/61ο Δημοτικό Σχολείο στον Κολωνό και στο 135ο Δημοτικό Σχολείο στου Γκύζη.

Δράσεις καλοκαιρινής απασχόλησης με ποδόσφαιρο, βόλεϊ, μπάσκετ, τοξοβολίας, χορούς, παιχνίδια, κατασκευές, καλλιτεχνικές δραστηριότητες και παιχνίδια.  Η δράση απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας από  6 έως 12 χρόνων, χωρισμένα σε ηλικιακές ομάδες, υλοποιείται καθημερινά για μία εβδομάδα και έχει διάρκεια 6 ώρες.

Ο φορέας  CHALLEDU θα υλοποιήσει τη δράση «Μικροί επιστήμονες» στο 1ο Δημοτικό Σχολείο στο Παγκράτι, στο 132ο Δημοτικό Σχολείο στη Γκράβα,  στο 76ο Δημοτικό Σχολείο στα Άνω Πετράλωνα,  στο 57ο/61ο Δημοτικό Σχολείο στον Κολωνό, και στο 45ο Δημοτικό Σχολείο στη Κυψέλη.

Τα παιδιά ως «Μικροί επιστήμονες» ανακαλύπτουν μέσα από παιχνίδια, πειράματα, κατασκευές, παραμύθια, θεατρικά και εικαστικά το μαγικό κόσμο των επιστημών. Ρομπότ που ζωγραφίζουν, έλικες DNA από φράουλες, τηλεσκόπια, λεμόνια που παράγουν ρεύμα και άλλα απίθανα περιμένουν τους μικρούς επιστήμονες να τα κατασκευάσουν και να πειραματιστούν. Η δράση απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας από  6 έως 12 χρόνων ,χωρισμένα σε ηλικιακές ομάδες,  υλοποιείται καθημερινά για μία εβδομάδα και έχει διάρκεια 6 ώρες.

O φορέας ΚΟΙΝΣΕΠ ΕΠΙΛΟΓΗ θα υλοποιήσει τη δράση «Summer camp 2019 για παιδιά με διαταραχή αυτιστικού φάσματος» στο 8ο/106ο & 9ο Ειδικό Δημοτικό, στο Γουδή.

Δράση με χρώμα και αρώματα καλοκαιριού για παιδιά με διαταραχή αυτιστικού φάσματος. Η δράση θα υλοποιείται σε 6 τμήματα στα οποία θα συμμετέχουν από 3 έως 7 παιδιά ανάλογα με την ηλικία τους και το επίπεδο τους. Τα τμήματα που θα δημιουργηθούν θα προσφέρουν στα παιδιά διαφορετικά ερεθίσματα και θεραπευτικές ιδιότητες. Η δράση υλοποιείται καθημερινά για δύο εβδομάδες και έχει διάρκεια τέσσερις ώρες.

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

TRENDING