Connect with us

Ενδιαφέροντα

Δ. Ρολόγης: “Ναι στα ιδιωτικά, όχι στα κερδοσκοπικά πανεπιστήμια”

Του Δημήτρη Ρολόγη Αν. Καθηγητή Νευροχειρουργικής | Υπ. Ευρωβουλευτή ΚΙΝ. ΑΛ.

Το θέμα των ιδιωτικών πανεπιστημίων στη χώρα μας έχει συζητηθεί πολλαπλώς και ποικιλοτρόπως εδώ και αρκετά χρόνια. Ως γνωστόν, το μέχρι σήμερα ισχύον Σύνταγμα δεν επιτρέπει τη λειτουργία τους, και κατά καιρούς έχει προβληθεί η πρόταση «αναθεώρησης του αρθρου 16 του Συντάγματος», ώστε να επιτραπεί η ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων. Σύμφωνα με τους υπέρμαχους της άποψης της λειτουργίας ιδιωτικών πανεπιστημίων στην Ελλάδα, αυτό θα επιφέρει τα εξής θετικά αποτελέσματα:

  1. Θα ανακόψει το ισχυρό ρεύμα προς το εξωτερικό των Ελλήνων φοιτητών, οι οποίοι δεν κατάφεραν να επιτύχουν στις εισαγωγικές των ελληνικών πανεπιστημίων, αλλά επιθυμούν – και έχουν την οικονομική δυνατότητα – να σπουδάσουν σε Πανεπιστήμια του εξωτερικού.
  2. Σαν αποτέλεσμα της παραπάνω παραδοχής, όταν μειωθούν οι προπτυχιακοί σπουδαστές του εξωτερικού θα μειωθεί σημαντικά και το «συνάλλαγμα» που φεύγει απο την Ελλαδα, με αναμφισβήτητο όφελος της ελληνικής οικονομίας, που τόσο πολύ το έχει ανάγκη, ειδικά αυτή τη δύσκολη οικονομικά περίοδο.
  3. Θα έλξει σπουδαστές απο άλλες χώρες, οι οποίοι θα ενισχύσουν οικονομικά τη χώρα μας και θα αυξήσουν το διεθνές εκπαιδευτικό κύρος της Ελλάδας.
  4. Θα περιορίσει – κατα πάσα πιθανότητα – το γνωστό και καταδικαστέο brain-drain (το οποίο βέβαια οφείλεται κατά κύριο λόγο στο ευρύτερο αρνητικό περιβάλλον για νέους επιστήμονες στην χώρα, με την κακή οικονομική κατάσταση, το πρόβλημα αξιοκρατίας, κ.λπ.), δεδομένου οτι σήμερα οι προπτυχιακοί φoιτητές που πηγαίνουν για σπουδές στο εξωτερικό, κατά μεγάλο ποσοστό παραμένουν στο εξωτερικό.
  5. Θα προκαλέσει έμμεσα μία αναβάθμιση στά δημόσια πανεπιστήμια, μέσω του καλώς εννοούμενου ανταγωνισμού και άμιλλας.

Αντίθετη άποψη υπάρχει, βέβαια, και στηρίζεται στα εξής επιχειρήματα:

  • Τα ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια είναι αρκετά, καλύπτουν πλήρως τις ανάγκες της χώρας γεωγραφικά και πληθυσμιακά, και βρίσκονται σε καλό ποιοτικό επίπεδο, σύμφωνα με τις διεθνείς ranking lists, συνεπώς δεν χρειαζόμαστε περισσότερα.
  • Τα ιδιωτικά πανεπιστήμια δεν παρέχουν τα εχέγγυα για υψηλής ποιότητας
    εκπαίδευση, δεδομένου ότι – ως επιχειρήσεις – πρωτίστως θα ενδιαφέρονται για τον τζίρο και τα κέρδη.
  • Τα δημόσια πανεπιστήμια δεν περιορίζονται μόνο στην παροχή εκπαίδευσης, αλλά δραστηριοποιούνται και στον τομέα της επιστημονικής έρευνας, η οποία είναι απαραίτητο στοιχείο στην ανώτατη εκπαίδευση, και στην οποία ένα ιδιωτικό Πανεπιστήμιο είναι λιγότερο δραστήριο, δεδομένου ότι οι προτεραιότητές του είναι διαφορετικές (κερδοσκοπία) και η έρευνα δεν αποτελεί κύρια δραστηριότητα.
  • Τα ιδιωτικό πανεπιστήμιο θα είναι προσιτά μόνο στά ανώτερα οικονομικα στρώματα της ελληνικής κοινωνίας, με αποτέσμα την άδικη κοινωνική διάκριση (μία ακόμα!) μεταξύ φτωχών και πλουσίων.

Όλα σωστά

Επειδή, σχεδόν πάντα, δεν υπάρχει μόνο μαύρο και μόνο άσπρο… Επειδη είναι καλό να σχεδιάζουμε και να αποφασίζουμε έχοντας υπ’ όψιν και τι συμβαίνει και σε άλλες χώρες… Επειδή έχω προσωπικά βιώματα και εμπειρίες και απο τις δύο πλευρές του νομίσματος (δημόσιο και ιδιωτικό τομέα) τόσο στην υγεία, όσο και στην εκπαίδευση, θα επιχειρήσω να σχολιάσω τα επιχειρήματα «ένθεν και ένθεν» και μετά θα τολμήσω να προτείνω το – κατα τη γνώμη μου – καλύτερο, το «βέλτιον», για όλους εμάς, τους γονείς, αλλά κυρίως για τα παιδιά μας.

Τα υπέρ της άποψης της δημιουργίας ιδιωτικά επιχειρήματα θα μπορούσαν να θεωρηθούν όλα σωστα! Πράγματι, όλοι ζούμε τη δυσάρεστη κατάσταση πολλων οικογενειών που εχουν παιδια που σπουδάζουν σε Πανεπιστήμια στο εξωτερικό, και γνωρίζουμε πόσο πολύ θα προτιμούσαν να τα βλεπουν δίπλα τους και να πληρώνουν λιγώτερα. Πράγματι, είναι κρίμα να φεύγουν τόσα χρήματα στο εξωτερικό, ενώ θα ήταν δυνατό να παραμένουν στη χώρα!

Πράγματι, όλοι θα επιθυμούσαμε να μη μας φεύγουν τα «καλύτερα μυαλά» στο εξωτερικό και όλοι θα θέλαμε τα παιδιά μας να επιστρέφουν στη χώρα μας. Πράγματι, θα μας άρεσε να βλέπουμε αλλοδαπούς φοιτητές να έρχονται και να σπουδάζουν στα Πανεπιστήμιά μας και να συμβάλλουν στην αύξηση του εθνικού μας εισοδήματος. Συνεπώς, η δημιουργία Ι.Π. είναι κάτι καλό, κάτι θετικό και θα πρέπει να γίνει. Θα έλεγα ότι θα έπρεπε να έχει γίνει προ πολλού.

Τα επιχειρήματα της άποψης κατά της δημιουργιας ιδιωτικών είναι επίσης σωστά. Πράγματι, σύμφωνα με τις διεθνείς ranking lists τα ελληνικά πανεπιστήμια βρίσκονται σε σχετικά καλή θέση. Πράγματι, η χώρα μας διαθέτει πλειάδα περιφερειακών καλών Πανεπιστημίων. Πράγματι, τα δημόσια πανεπιστήμια δραστηριοποιούνται και στη –σχετικά μικρή συγκριτικά με άλλα κράτη– επιστημονική έρευνα. Πράγματι, οι σπουδές στα ιδιωτικά θα απαιτήσουν και αντίστοιχα δίδακτρα, που για πολλές οικογένειες θα είναι αδύνατον να διατεθούν. Πράγματι, τα ιδιωτικά, εφ’ όσον λειτουργήσουν ως «επιχειρήσεις» θα αποσκοπούν κυρίως στο κέρδος και λιγώτερο στην ποιότητα της εκπαίδευσης.

Μαχητά επιχειρήματα

Όμως όλα αυτά τα επιχειρήματα «κατά» των ιδιωτικών είναι «μαχητά», όπως λένε οι νομικοί, και υπάρχουν «προληπτικά» μέτρα, τα οποία είναι δυνατόν να θεσπιστούν εκ των προτέρων και τα οποία μπορούν να κάνουν εφικτή την καλή και γενικά αποδεκτή ίδρυση και λειτουργία των ιδιωτικών

Ξεκινάμε: Το γεγονός ότι η χώρα μας διαθέτει ικανό αριθμό δημόσια πανεπιστήμια δεν αναιρεί την ανάγκη δημιουργίας και άλλων, εφ΄όσον υπάρχει μεγάλος αριθμός Ελλήνων φοιτητών σε πολλές χώρες του εξωτερικού και υπάρχει συνεχής ετήσια «διαρροή» χρήματος απο τη χώρα μας. Η μη αμφισβητήσιμη διάθεση του οποιουδήποτε επιχειρηματία να θέτει υπεράνω όλων το κέρδος, δηλαδη το χρήμα που «θα βάλει στην τσέπη», είναι εύκολο να αντιμετωπιστεί και να προληφθεί με ευνοϊκές ρυθμίσεις στο Σύνταγμα για την ίδρυση και λειτουργία «Μη κρατικών μη κερδοσκοπικών πανεπιστημίων».

Η βασική αρχή για τη λειτουργία των «Μη κρατικών μη κερδοσκοπικών πανεπιστημίων» έγκειται στο ότι μπορούν να λειτουργούν ανεξάρτητα από την διαρκώς και αενάως εναλλασσόμενη κυβερνητική πολιτική και ανεπηρέαστα απο τις πιθανές παρεμβάσεις στη λειτουργία τους (εκλογή καθηγητών κ.λπ.), και ταυτόχρονα ανεξάρτητα από τις θεμιτές μεν, αλλα ενδεχομένως υπερβολικές κερδοσκοπικές επιθυμίες των ιδιωτικών επενδυτών.

Η αξία των «Μη κρατικών μη κερδοσκοπικών πανεπιστημίων» έχει επιβεβαιωθεί διεθνώς, δεδομένου ότι εάν ανατρέξει κανείς στις διεθνείς ranking lists θα διαπιστώσει ότι τα κατά γενική παραδοχή καλύτερα πανεπιστήμια λειτουργούν ως «Μη κρατικών μη κερδοσκοπικών πανεπιστημίων», απαλλαγμένα από τον κερδοσκοπισμό της τσέπης, αλλά και από την κυβερνητική (διάβαζε: πολιτική ή κομματική) επίδραση και παρέμβαση.

Τρόπος χρηματοδότησης

Ο ακριβής τρόπος με τον οποίο ιδρύονται και διοικούνται τα «Μη κρατικά μη κερδοσκοπικά πανεπιστήμια», το πλαίσιο λειτουργίας τους, ο τρόπος χρηματοδότησης, οι πιθανοί φορείς που θα μπορούν να αναλάβουν μιά τέτοια προσπάθεια, αλλά και οι προαναφερθείσες «ευνοϊκές ρυθμίσεις» εκ μέρους της Πολιτείας για την δημιουργία και μακροζωία αυτών θα αποτελέσουν αντικείμενο λεπτομερέστερης αναφοράς και συζήτησης σε επόμενο κείμενο.

Βασικά, ωστόσο, αναφέρομαι κυρίως σε γενικά αποδεκτούς «κοινωνικούς φορείς», οπως π.χ. την τοπική αυτοδιοίκηση, την Εκκλησία, τα κοινωφελή Ιδρύματα (ίδρυμα Νιάρχου, ίδρυμα Ωνάση κ.λπ.) ή σε νέους φορείς που ενδεχομένως δημιουργηθούν από άλλες υγιείς συλλογικότητες πολιτών που εμφορούνται απο την αντίληψη του «Μη Κερδοσκοπισμού». Προφανώς και δεν αναφέρομαι σε πιθανούς «επιτήδειους», οι οποίοι θα μπορούσαν να εκμεταλλευτούν το ευνοϊκό πλαίσιο λειτουργίας των «Μη κρατικών μη κερδοσκοπικών πανεπιστημίων» προς έμμεσο ιδιοτελή κερδοσκοπισμό μέσω π.χ. κάποιων υπόπτων ΜΚΟ.

Η δεδομένη οικονομική αδυναμία πολλών οικογενειών να αντεπεξέλθουν στα δίδακτρα των ιδιωτικών πανεπιστημίων είναι δυνατό και εύκολο να αντιμετωπιστεί, όπως και σε πολλές χώρες του εξωτερικού, με φοιτητικά δάνεια. Δάνεια που θα καλύψουν όλες τις ανάγκες του φοιτητή (για δίδακτρα και διαβίωση) όλη τη σπουδαστική περίοδο, και θα αποπληρωθούν όταν ο φοιτητής είναι πλέον εργαζόμενος, με μισθό που του επιτρέπει να πληρώσει μακροπρόθεσμα και με μικρές δόσεις το δάνειό του.

Άρα, συμπερασματικά και μονοφραστικά, η προσωπική μου άποψη και θέση είναι: Ναι στα Μη-Κρατκά Μη-Κερδοσκοπικά Πανεπιστήμια, όχι στα Κερδοσκοπικά. Σημείωση: Το θέμα του «Μη Κερδοσκοπισμού» δεν αφορά μόνο την εκπαίδευση και τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια, αλλα και άλλους τομείς, εξ ίσου ή και περισσότερο κοινωνικά ευαίσθητους. Γι’ αυτό και θα επανέλθουμε.

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Ενδιαφέροντα

Το Αρχαιολογικό Μουσείο Πέλλας μας χτυπά την πόρτα

Όταν ο κόσμος δεν μπορεί να πάει στο Μουσείο, πάει το Μουσείο στον κόσμο του. 

Μια νέα διαδικτυακή δράση του Αρχαιολογικού Μουσείου Πέλλας με τίτλο “Το Μουσείο χτυπά την πόρτα σας” εγκαινιάζεται στις 18 Μαΐου 2020, με αφορμή τον εορτασμό της Διεθνούς Ημέρας Μουσείων και θα διαρκέσει έως τη μέρα που θα επιτραπεί στο Μουσείο να μας υποδεχτεί ξανά στους χώρους του. Μέχρι τότε, κάθε εβδομάδα, οι άνθρωποι του Μουσείου Πέλλας, αρχαιολόγοι και συντηρητές, θα δημιουργούν μια μεγάλη διαδικτυακή συντροφιά και θα μας ταξιδεύουν στον μαγικό κόσμο του Μουσείου, παρουσιάζοντας ξεχωριστά εκθέματα και την ιστορία τους, την τέχνη της συντήρησης τους και την περιπέτεια του στησίματος μιας αρχαιολογικής έκθεσης.


Continue Reading

Ενδιαφέροντα

Livestreaming seminar: Google Analytics

Το ΚΕΑΚ (Κέντρο Επιχειρηματικότητας, Ανάπτυξης και Καινοτομίας), διοργανώνει σε συνεργασία με το INNOVATHENS powered by Samsung, τον Κόμβο Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας της Τεχνόπολης Δήμου Αθηναίων, online σεμινάριο με θέμα “Google Analytics”.

Σε αυτό το live streaming σεμινάριο διάρκειας 1,5 ώρας θα δούμε και θα αναλύσουμε:
• Βήμα-βήμα όλα τα menu που εμπεριέχονται στα Google Analytics,
• Τους ουσιαστικούς τρόπους που βλέπουμε τα στατιστικά μας χωρίς “waste of time”,
• Best updated tips

Το livestreaming μπορείτε να το παρακολουθήσετε την Πέμπτη 14.05.2020, 17:00- 18:30, στον σύνδεσμο εδώ.

Ειδική Σημείωση:
Οι online συμμετέχοντές εφόσον επιθυμούν, μπορούν να έχουν ανοιχτό και το προφίλ τους στο Analytics έτσι ώστε να κάνουν μαζί βήμα βήμα όλα τα στάδια.

Continue Reading

Ενδιαφέροντα

“Η Λίμνη των Κύκνων” του Τσαϊκόφσκι από τα μπαλέτα Kirov online

Τα μπαλέτα Kirov αναπαριστούν την ιστορία της Λίμνης των Κύκνων του Τσαικόφσκι. 

Το κλασικό παραμύθι της Λίμνης τον Κύκνων περιγράφει την ερωτική ιστορία ενός πρίγκιπα και μιας νεαρής η οποία μεταμορφώνεται σε κύκνο από τα μαγικά ενός μάγου.

Χορογράφος: Marius Petipa και Lev Ivanov

Παίζουν: 
Yulia Makhalina : Odette/Odile 
Igor Zelensky: Prince Siegfried 

Παρακολουθήστε την παράσταση εδώ

Continue Reading

Ενδιαφέροντα

Platforms Project NET 2020

Η διεθνής έκθεση Platforms Project για όγδοη συνεχόμενη χρονιά, έχει ως αντικείμενο την από κοινού αναζήτηση λύσεων σε σύγχρονα εικαστικά ερωτήματα και την ενδεικτική χαρτογράφηση της εικαστικής δράσης, όπως αυτή παράγεται σήμερα στα πλαίσια ομαδικών πρωτοβουλιών νέων καλλιτεχνών στο διεθνές περιβάλλον της τέχνης.

Τις τελευταίες εβδομάδες, σε όλο τον κόσμο βιώνουμε ραγδαίες εξελίξεις σχετικά με την πανδημία του COVID-19. Το Platforms Project λαμβάνοντας πολύ σοβαρά τα γεγονότα που συμβαίνουν σε παγκόσμιο επίπεδο, δημιουργεί μια νέα άποψη στη θέαση της τέχνης, μέσω του διαδικτυακού art fair, του Platforms Project Net.
Μένουμε σπίτι, αλλά επιμένουμε να δημιουργούμε, ενώνοντας τις φωνές της ανεξάρτητης εικαστικής σκηνής, αναδεικνύοντας τη δύναμη της τέχνης και της τεχνολογίας.

Το Platforms Project Net θα δώσει την ευκαιρία στο ευρύ φιλότεχνο κοινό, να έρθει σε επαφή με τα έργα και τους καλλιτέχνες των ομάδων, μέσα από μια ψηφιακή έκθεση.
Ο θεατής θα μπορεί να ζήσει μια νέα εμπειρία μπαίνοντας στη σελίδα του Platforms Project για 15 μέρες, από τις 14 Μαΐου έως 31 Μαΐου 2020.

Μέσω μιας ψηφιακής κάτοψης του εκθεσιακού χώρου “Νίκος Κεσσανλής” της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών, με τις πλατφόρμες τοποθετημένες στα ψηφιακά τους περίπτερα, ο θεατής θα μπορεί πατώντας κλικ πάνω στο αριθμό και το όνομα της πλατφόρμας ,να δει έργα που θα εκθέτει κάθε καλλιτέχνης της ομάδας ( video-art, ζωγραφική, φωτογραφία, installations κτλ). Ταυτόχρονα θα έχει τη δυνατότητα να παρακολουθήσει online στα ελληνικά και αγγλικά ,ένα πλούσιο και πολύπλευρο πρόγραμμα ομιλιών πάνω σε θέματα που αφορούν την σύγχρονη τέχνη, online περφόρμανς και βίντεο από τις συμμετέχουσες ομάδες. Ο επισκέπτης του νέου Platforms Project Net βιώνοντας μια νέα διαδραστική εμπειρία, θα έχει τη δυνατότητα να έρθει διαδικτυακά σε άμεση επαφή και διάλογο με τους καλλιτέχνες.

Μετά από την λήψη εκατοντάδων αιτήσεων από 27 χώρες στο ανοιχτό διαδικτυακό κάλεσμα, θα συμμετέχουν στο Platforms Project Οnline 63 πλατφόρμες από 20 χώρες (Ελλάδα, Αγγλία, Γερμανία, Καναδάς, Η.Π.Α., Ολλανδία, Βέλγιο, Σουηδία, Αυστρία, Ελβετία, Γαλλία, Παναμάς, Φιλανδία, Ινδονησία, Τουρκία, Σερβία, Ρωσία, Κύπρος, Ιταλία, Χονγκ Κονγκ) και με περισσότερους από 800 καλλιτέχνες.

Στη διεύθυνση του πρότζεκτ είναι η Άρτεμις Ποταμιάνου και ο Μιχάλης Αργυρού. Την καλλιτεχνική επιμέλεια του Platforms Project 2020 έχει η Άρτεμις Ποταμιάνου.

Continue Reading

Ενδιαφέροντα

Ερωτήσεις και απαντήσεις για το νέο κορωνοϊό SARS–CoV-2

Τι είναι COVID-19 και τι SARS–CoV-2;

Ο νέος κορωνοϊός-2019 ονομάζεται τώρα SARS-CoV-2, ενώ η ασθένεια που προκαλεί ονομάζεται COVID-19. O ιός ανιχνεύθηκε πρώτη φορά το Δεκέμβριο του 2019 στην περιοχή Γιουχάν της Κίνας και έκτοτε έως σήμερα έχει διασπαρεί σε περισσότερες από 60 χώρες σε όλο τον κόσμο. Αποτελεί ένα νέο στέλεχος κορωνοϊού που μέχρι τότε δεν είχε απομονωθεί στον άνθρωπο.

Ποιος είναι ο τρόπος μετάδοσης του ιού;

Παρόλο που ο ιός προέρχεται από τα ζώα, μεταδίδεται από άνθρωπο σε άνθρωπο. Η μετάδοση θεωρείται ότι γίνεται κυρίως μέσω του αναπνευστικού με σταγονίδια από το φτέρνισμα, το βήχα ή την εκπνοή.

Πότε μια περίπτωση της νόσου θεωρείται περισσότερο μεταδοτική;

Ένα  περιστατικό  θεωρείται  περισσότερο  μεταδοτικό  όταν εμφανίζει συμπτώματα,  αλλά  θα μπορούσε να είναι μεταδοτικό και στην ασυμπτωματική φάση. Δεν γνωρίζουμε το ποσοστό των ασυμπτωματικών κρουσμάτων, ούτε τον ακριβή ρόλο που παίζουν στη μετάδοση του SARS-CoV-2, πιθανολογείται όμως πως είναι μικρότερο από αυτό των συμπτωματικών περιπτώσεων της νόσου.

Ποια είναι τα συμπτώματα της COVID-19 λοίμωξης;

Τα κύρια συμπτώματα της νόσου περιλαμβάνουν τα κατωτέρω: Πυρετός, βήχας, πονόλαιμος, αρθραλγίες, μυαλγίες, καταβολή και δυσκολία στην αναπνοή

Πόσοι ασθενείς εμφανίζουν σοβαρή νόσο;

Οι περισσότεροι ασθενείς εμφανίζουν ήπια νόσο. Σε περίπτωση βαρύτερης νόσησης, ο ασθενής μπορεί να εμφανίσει σοβαρή πνευμονία και να χρειαστεί νοσηλεία σε νοσοκομείο.

Ποια άτομα κινδυνεύουν περισσότερο;

Τα άτομα που ανήκουν σε ομάδα υψηλού κινδύνου (π.χ. ηλικιωμένοι, καρδιοπαθείς, άτομα με σακχαρώδη διαβήτη, ηπατοπάθειες ή πνευμονοπάθειες) είναι πιθανότερο να εμφανίσουν σοβαρή νόσο.

Γιατί ο αριθμός των κρουσμάτων αυξάνει τόσο γρήγορα;

Οι δύο βασικές αιτίες για την ταχεία αύξηση του αριθμού των κρουσμάτων είναι ότι ο ιός μεταδίδεται από άνθρωπο σε άνθρωπο και ότι έχει βελτιωθεί η δυνατότητα ανίχνευσής του.

Τι σημαίνει έχω έρθει σε επαφή με τον ιό;

«Επαφή», ως προς τον COVID-19, είναι ένα άτομο που δεν παρουσιάζει συμπτώματα ενώ μπορεί να έχει έρθει σε επαφή με περιστατικό νοσούντος ή και ασυμπτωματικού ατόμου από τον COVID-19. Ο κίνδυνος μόλυνσης εξαρτάται από τον βαθμό έκθεσης στον ιό και για να προσδιορισθεί χρειάζεται συγκεκριμένη διερεύνηση από το προσωπικό του ΕΟΔΥ.

Continue Reading

Ενδιαφέροντα

Ομαδική έκθεση “Energy Athens 2020”

Το European Centre for Architecture Art, Design and Urban Studies σε συνεργασία με το Chicago Athenaeum: Museum of Architecture and Design για 10η συνεχή χρονιά φιλοξενούν στο πλαίσιο της ομαδικής έκθεσης Energy Athens 2020, έργα επιλεγμένων δημιουργών από ένα ευρύ φάσμα εικαστικών τεχνών που μέσα από μια πληθώρα θεμάτων, τεχνικών και στυλ, αντανακλούν μερικές από τις πιο σύγχρονες τάσεις της παγκόσμιας καλλιτεχνικής σκηνής.

Από τη φωτογραφία και την ψηφιακή τέχνη, μέχρι τη ζωγραφική, τις μικτές τεχνικές, τη γλυπτική, την κεραμική, το ψηφιδωτό, την αρχιτεκτονική και το χειροποίητο κόσμημα παρουσιάζουν σημαντικά έργα δημιουργών, που το καθένα διαθέτει τη δική του “ενέργεια” με στόχο να κεντρίσουν το ενδιαφέρον του επισκέπτη και να του μεταφέρουν την “ενέργεια” αυτή.

Οι τριάντα δημιουργοί που προέρχονται από διαφορετικά πεδία της τέχνης και παρουσιάζουν φέτος τα έργα τους στο Energy Athens 2020, οι οποίοι με αλφαβητική σειρά είναι οι εξής: 
Αδαμοπούλου Μάνια, Βούρος Γιώργος, Βύρρα Μαρία, Γαλατά Πανωραία-Ελισάβετ, Γκόρπα Αγγελική, Γρυπάρη Ευγενία, Δημόπουλος Αλέξανδρος, Καραλιάς Ιωάννης, Κονδύλη Αικατερίνη, Κονταρούδης Χρήστος, Κοσνετζώφ Κώστας, Λώτος Αντώνης, Μανάλη Ελένη, Μαντζούκα Αντωνία, Μαρμάρου Ελένη, Μητσάκου Δανάη-Δάφνη, Μονογιού Ειρήνη, Μπεσουσάνη Φλωρεντίνε, Πασπαλιάρη Ελεονώρα, Πετρή Μαρίνα, Προύζου Ελένη, Σκουλάξινου Ηλιάνα, Σταυροπούλου Αλεξάνδρα, Στεμπίλης Γιάννης, Τζήκας-Δέλλιος Ντάνιελ, Τσοτσορού Ελένη, Τσουρή Όλγα, Χειμωνά Ιωάννα, Χριστόπουλος Χρήστος, CODE+/ Εργαστήριο Computational Design and Digital Fabrication.

Κατά την διάρκεια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν δράσεις στο χώρο της έκθεσης για το κοινό.

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

TRENDING